Zobrazit minimální záznam

From Brief to Solution - Commercial Communication in Sociological Perspective
dc.contributor.advisorTuček, Milan
dc.creatorNovák, Michal
dc.date.accessioned2021-03-26T14:49:42Z
dc.date.available2021-03-26T14:49:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75842
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice přenosu informace v reklamní komunikaci. Na pozadí klíčových sociologických teorií se snaží popsat, jak smysluplná reklamní komunikace vzniká a jaká na jaká úskalí lze při její tvorbě narazit. Zdůrazňuje zásadní potřebu poznání účastníků komunikace, odesílatele a příjemce - v marketingové praxi značky a její cílové skupiny. S využitím teoretických přístupů k procesu komunikaci zejména v podobě recepční teorie Stuarta Halla, Elaboration Likelihood Modelu Cacioppy a Pettyho nebo Laswellovy formule popisuje sofistikovaný, byť zjednodušený proces tvorby profesionální reklamní komunikace s ohledem na analýzu možností a zájmů komunikátora, na správné kódování jako předpoklad preferovaného dekódování, na intervenující šumy a na charakter využitého média. Praktická část práce se opírá především o studii kampaně internetového prodejce parfému a kosmetiky Parfums.cz v roce 2014 s využitím unikátních analytických dat z celého průběhu přípravy nové komunikační strategie. Cílem práce je ukázat reálný proces tvorby kampaně - získání odpovědí na marketingovou troj-otázku KDO, CO a JAK - od zadání přes exekutivní tvorbu sdělení až po vyhodnocení efektivity komunikace - změny vnímání či chování cílové skupiny značky - tedy dosažení preferovaného čtení.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is to describe the issue of transfer of information in commercial communication and advertising. Using the essential sociological theories it tries to describe the process of designing meaningful and successful commercial communication and points out all the complications which can appear. The increased emphasis is put on the importance of understanding the participant's (sender, receiver) behavior and motivations - in commercial communication represented by the knowledge of target group and the brand itself. Based on the theoretical approaches to the communication process - mainly Stuart's Hall reception theory, Cacioppo's Elaboration Likelihood model and Petty's Laswell formula - the thesis describes how to design the advertising campaign properly. It is always helpful to analyze the current situation you are in, analyze your customer's interests and when you finally decide which message you want to use in communication, the keystone of the successful transmission is to code it correctly. You also have to take into consideration the definition of target group, market analysis, media-mix etc., as condition of proper encoding/decoding, minimizing external interferences, therefore maximize effectiveness of message transferring - achieve preferable reading. Practical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmessageen_US
dc.subjectcodingen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectarchetypesen_US
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectsdělenícs_CZ
dc.subjectkódovánícs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectarchetypycs_CZ
dc.titleOd zadání k reklamě - reklamní komunikace v sociologické perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId124854
dc.title.translatedFrom Brief to Solution - Commercial Communication in Sociological Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeHendl, Jan
dc.identifier.aleph002094343
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice přenosu informace v reklamní komunikaci. Na pozadí klíčových sociologických teorií se snaží popsat, jak smysluplná reklamní komunikace vzniká a jaká na jaká úskalí lze při její tvorbě narazit. Zdůrazňuje zásadní potřebu poznání účastníků komunikace, odesílatele a příjemce - v marketingové praxi značky a její cílové skupiny. S využitím teoretických přístupů k procesu komunikaci zejména v podobě recepční teorie Stuarta Halla, Elaboration Likelihood Modelu Cacioppy a Pettyho nebo Laswellovy formule popisuje sofistikovaný, byť zjednodušený proces tvorby profesionální reklamní komunikace s ohledem na analýzu možností a zájmů komunikátora, na správné kódování jako předpoklad preferovaného dekódování, na intervenující šumy a na charakter využitého média. Praktická část práce se opírá především o studii kampaně internetového prodejce parfému a kosmetiky Parfums.cz v roce 2014 s využitím unikátních analytických dat z celého průběhu přípravy nové komunikační strategie. Cílem práce je ukázat reálný proces tvorby kampaně - získání odpovědí na marketingovou troj-otázku KDO, CO a JAK - od zadání přes exekutivní tvorbu sdělení až po vyhodnocení efektivity komunikace - změny vnímání či chování cílové skupiny značky - tedy dosažení preferovaného čtení.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis is to describe the issue of transfer of information in commercial communication and advertising. Using the essential sociological theories it tries to describe the process of designing meaningful and successful commercial communication and points out all the complications which can appear. The increased emphasis is put on the importance of understanding the participant's (sender, receiver) behavior and motivations - in commercial communication represented by the knowledge of target group and the brand itself. Based on the theoretical approaches to the communication process - mainly Stuart's Hall reception theory, Cacioppo's Elaboration Likelihood model and Petty's Laswell formula - the thesis describes how to design the advertising campaign properly. It is always helpful to analyze the current situation you are in, analyze your customer's interests and when you finally decide which message you want to use in communication, the keystone of the successful transmission is to code it correctly. You also have to take into consideration the definition of target group, market analysis, media-mix etc., as condition of proper encoding/decoding, minimizing external interferences, therefore maximize effectiveness of message transferring - achieve preferable reading. Practical...en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantBenda, Čestmír
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020943430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV