Show simple item record

Tools of integration policy towards the 2nd generation of immigrants: Danish experience
dc.contributor.advisorŠánová, Lucie
dc.creatorJeřábková, Anežka
dc.date.accessioned2020-08-19T21:08:12Z
dc.date.available2020-08-19T21:08:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75703
dc.description.abstractPrimárním cílem práce bylo zmapování toho, jakým způsobem začleňuje Dánsko potomky imigrantů z nezápadních zemí do společnosti skrze integrační politiku, a dále pak zhodnocení této politiky. Na tomto základě mělo dojít ke konstatování, zda je možné přenést některé dánské zkušenosti s integrací imigrantů druhé generace do českých podmínek. Obě země tedy byly nejprve komparovány, a to zejména jejich imigrační historie i momentální situace, vládní přístupy a struktura institucí zabývajících se imigrací a integrací. Poté byla podrobně zkoumána dánská integrační politika pro potomky imigrantů, její základní cíle a prostředky jejího uskutečňování. Byly popsány některé dílčí nástroje, které se osvědčily. Závěrem pak bylo konstatováno, že Dánsko je hodné inspirace především v tom, jakým způsobem uskutečňuje integraci, než že by využívalo nějaké ojedinělé nástroje. Právě otevřený a pečlivý způsob, jakým přistupuje k integraci potomků imigrantů, ho činí jednou z předních zemí podporující interkulturní dialog napříč společností.cs_CZ
dc.description.abstractThe primary aim of this bachelor thesis is to introduce an approach of Denmark to incorporation of descendants of immigrants from non-Western countries into society through the integration policy, and to further evaluate this policy. Concerning such matter, it should be established whether it is possible to transfer some of the Danish experience with the integration of second generation immigrants to the conditions and environment in the Czech Republic. Both countries are therefore initially compared, especially regarding their immigration history, current situation, government policies and structure of institutions dealing with immigration and integration. Then thesis further examines Danish integration policy for the descendants of immigrants, its basic objectives and means of implementation. Additionally, some of the tools that have been proven successful are described. In conclusion, it is possible to state that Denmark can serve as an inspiration for the whole integration process, rather than to use only some of its unique tools separately. For open and rigorous approach to the integration of children of immigrants, Denmark remains one of the leading countries in promoting intercultural dialogue throughout the society.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectintegration policyen_US
dc.subjectdescendants of immigrantsen_US
dc.subject2nd generation immigrantsen_US
dc.subjectDenmarken_US
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectintegrační politikacs_CZ
dc.subjectpotomci imigrantůcs_CZ
dc.subjectimigrnati 2. generacecs_CZ
dc.subjectDánskocs_CZ
dc.titleNástroje integrační politiky zaměřené na 2. generaci imigrantů: zkušenost Dánskacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId123664
dc.title.translatedTools of integration policy towards the 2nd generation of immigrants: Danish experienceen_US
dc.contributor.refereeKofroň, Jan
dc.identifier.aleph002031749
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and International Relationsen_US
thesis.degree.disciplinePolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and International Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPrimárním cílem práce bylo zmapování toho, jakým způsobem začleňuje Dánsko potomky imigrantů z nezápadních zemí do společnosti skrze integrační politiku, a dále pak zhodnocení této politiky. Na tomto základě mělo dojít ke konstatování, zda je možné přenést některé dánské zkušenosti s integrací imigrantů druhé generace do českých podmínek. Obě země tedy byly nejprve komparovány, a to zejména jejich imigrační historie i momentální situace, vládní přístupy a struktura institucí zabývajících se imigrací a integrací. Poté byla podrobně zkoumána dánská integrační politika pro potomky imigrantů, její základní cíle a prostředky jejího uskutečňování. Byly popsány některé dílčí nástroje, které se osvědčily. Závěrem pak bylo konstatováno, že Dánsko je hodné inspirace především v tom, jakým způsobem uskutečňuje integraci, než že by využívalo nějaké ojedinělé nástroje. Právě otevřený a pečlivý způsob, jakým přistupuje k integraci potomků imigrantů, ho činí jednou z předních zemí podporující interkulturní dialog napříč společností.cs_CZ
uk.abstract.enThe primary aim of this bachelor thesis is to introduce an approach of Denmark to incorporation of descendants of immigrants from non-Western countries into society through the integration policy, and to further evaluate this policy. Concerning such matter, it should be established whether it is possible to transfer some of the Danish experience with the integration of second generation immigrants to the conditions and environment in the Czech Republic. Both countries are therefore initially compared, especially regarding their immigration history, current situation, government policies and structure of institutions dealing with immigration and integration. Then thesis further examines Danish integration policy for the descendants of immigrants, its basic objectives and means of implementation. Additionally, some of the tools that have been proven successful are described. In conclusion, it is possible to state that Denmark can serve as an inspiration for the whole integration process, rather than to use only some of its unique tools separately. For open and rigorous approach to the integration of children of immigrants, Denmark remains one of the leading countries in promoting intercultural dialogue throughout the society.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV