dc.contributor.advisor | Novotná, Jarmila | |
dc.creator | Benešová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T02:26:58Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T02:26:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75693 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je věnována problematice chyb a obtížím žáků při řešení úloh s algebraickými výrazy při výuce matematiky na střední odborné škole. Cílem práce bylo popsat faktory, které ovlivňují úspěch žáka při práci s algebraickými výrazy, provést jejich klasifikaci na základě některé používané klasifikace chyb žáků v matematice a zjistit, v čem mají žáci největší obtíže. Práci tvoří teoretická a experimentální část. V teoretické části se zabývám faktory, které ovlivňují úspěch žáka v procesu učení. Jejich přehled uvádím na základě informací získaných z literatury a doplňuji jej vlastními zkušenostmi získanými při výuce matematiky na střední škole. Dále se v této části zabývám pojmem chyba, klasifikací chyb a jednou z nejdůležitějších fází procesu učení, kterou je popis postupu práce učitele s chybou žáka (opět na základě získaných informací z literatury). Na závěr teoretické části uvádím potřebné definice základních pojmů z odborné literatury o algebraických výrazech. V experimentální části se zabývám vlastním experimentem při výuce matematiky na střední odborné škole, který vychází ze samostatné písemné práce žáků 1. ročníku a z dotazníkového šetření u stejných žáků a u učitelů matematiky. Získaná data ze samostatné písemné práce žáků jsem kvalitativně rozebrala po jednotlivých úlohách a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on errors and difficulties that students face when solving problems with algebraic expressions in mathematics at secondary school. Its aim was to describe the factors that affect pupils' achievement while dealing with algebraic expressions, classify them on the basis of a classification of pupils' errors used in mathematics and identify the biggest pupils' difficulties. The thesis consists of theoretical and experimental parts. The theoretical part focuses on the factors that influence the success of pupils in their learning process. I present their summary based on information gained from literature and I complete them with my own teaching experience of mathematics at secondary school. Next I deal with the concept of error, error classification and one of the most important phases of learning process, which is a description of teacher's work with pupil's error (again on the basis of information gained from the literature). The theoretical part ends with definitions of basic concepts from specialized literature on algebraic expressions at the end of the theoretical part. In the experimental part I deal with my own experiment during teaching of mathematics at secondary school, which is based on individual written work of students in the first year of their study and on the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Algebraické výrazy | cs_CZ |
dc.subject | mnohočleny | cs_CZ |
dc.subject | lomené výrazy | cs_CZ |
dc.subject | početní operace s algebraickými výrazy | cs_CZ |
dc.subject | řešení úloh | cs_CZ |
dc.subject | žákovy chyby při řešení úloh s algebraickými výrazy | cs_CZ |
dc.subject | Algebraic expressions | en_US |
dc.subject | polynomials | en_US |
dc.subject | algebraic fractions | en_US |
dc.subject | arithmetic operations with algebraic expressions | en_US |
dc.subject | problem solving | en_US |
dc.subject | pupil errors in solving problems with algebraic expressions | en_US |
dc.title | Jevy, které mají vliv na úspěšnost žáka při řešení úloh s algebraickými výrazy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-04 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 107640 | |
dc.title.translated | Phenomena influencing learners' success when solving problems with algebraic expressions | en_US |
dc.contributor.referee | Jančařík, Antonín | |
dc.identifier.aleph | 002025391 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je věnována problematice chyb a obtížím žáků při řešení úloh s algebraickými výrazy při výuce matematiky na střední odborné škole. Cílem práce bylo popsat faktory, které ovlivňují úspěch žáka při práci s algebraickými výrazy, provést jejich klasifikaci na základě některé používané klasifikace chyb žáků v matematice a zjistit, v čem mají žáci největší obtíže. Práci tvoří teoretická a experimentální část. V teoretické části se zabývám faktory, které ovlivňují úspěch žáka v procesu učení. Jejich přehled uvádím na základě informací získaných z literatury a doplňuji jej vlastními zkušenostmi získanými při výuce matematiky na střední škole. Dále se v této části zabývám pojmem chyba, klasifikací chyb a jednou z nejdůležitějších fází procesu učení, kterou je popis postupu práce učitele s chybou žáka (opět na základě získaných informací z literatury). Na závěr teoretické části uvádím potřebné definice základních pojmů z odborné literatury o algebraických výrazech. V experimentální části se zabývám vlastním experimentem při výuce matematiky na střední odborné škole, který vychází ze samostatné písemné práce žáků 1. ročníku a z dotazníkového šetření u stejných žáků a u učitelů matematiky. Získaná data ze samostatné písemné práce žáků jsem kvalitativně rozebrala po jednotlivých úlohách a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on errors and difficulties that students face when solving problems with algebraic expressions in mathematics at secondary school. Its aim was to describe the factors that affect pupils' achievement while dealing with algebraic expressions, classify them on the basis of a classification of pupils' errors used in mathematics and identify the biggest pupils' difficulties. The thesis consists of theoretical and experimental parts. The theoretical part focuses on the factors that influence the success of pupils in their learning process. I present their summary based on information gained from literature and I complete them with my own teaching experience of mathematics at secondary school. Next I deal with the concept of error, error classification and one of the most important phases of learning process, which is a description of teacher's work with pupil's error (again on the basis of information gained from the literature). The theoretical part ends with definitions of basic concepts from specialized literature on algebraic expressions at the end of the theoretical part. In the experimental part I deal with my own experiment during teaching of mathematics at secondary school, which is based on individual written work of students in the first year of their study and on the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020253910106986 | |