Show simple item record

Subjective assessment of English language level of university students from education and economic programmes: the use of anchoring vignette method
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorHourová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-01T02:26:47Z
dc.date.available2017-06-01T02:26:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75692
dc.description.abstractTato práce se zabývá využitím metody ukotvujících vinět při zjišťování úrovně anglického jazyka u vysokoškolských studentů. V teoretické části jsou popsány možnosti měření jazykové úrovně, stručný popis Evropského referenčního rámce pro jazyky a vysvětlena metoda ukotvujících vinět. Jsou zde také zmíněny práce jiných autorů, kteří tuto metodu v různých odvětvích (včetně pedagogiky) používají. Samostatná kapitola je věnována sebehodnocení a obdobným synonymům, jak se využívají v praxi a ve výzkumech. Praktická část představuje výsledky vlastního výzkumu, který se zabýval porovnáním sebehodnocení a objektivních znalostí u studentů pedagogických a ekonomických oborů. Práce dokládá různorodost v používání sebehodnotících škál, podhodnocování studentů a odlišnost výsledků sebehodnocení před korekcí a po korekci pomocí ukotvujících vinět. Dále je ukázáno, že záleží na pořadí sebehodnotící položky a vinět v dotazníku, kdy umístění ukotvujících vinět za sebehodnocení se projevilo jako vhodnější.cs_CZ
dc.description.abstractThis study looks at the application of the anchoring vignettes method in evaluating university students' level of English language. The theoretical part of the study describes the possibilities of language level measurement, Common European Framework of Reference for Languages and outlines the anchoring vignette method. Works of other authors using this method in different fields (including pedagogy) are also mentioned. One chapter is dedicated to self- assessment and its synonyms - how they are used in practice and research. The practical part presents the results of the author's original survey. Questionnaires were administered on pedagogical and business students in the comparison of self-assessment and objective knowledge survey. This work has illustrated the diversity of usage of the self-assessment scales, undervaluation of the students and the difference between the self-evaluation before and after the correction by the anchoring vignettes. In addition, the findings of this study show that the order of the self-assessment scale and the anchoring vignettes in the questionnaire matters and that placing the vignettes after the self-assessment is preferable.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMetoda ukotvujících vinětcs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectEvropský referenční rámec pro jazykycs_CZ
dc.subjectjazyková úroveňcs_CZ
dc.subjectAnchoring vignettes methoden_US
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectCommon European Framework of Reference for languagesen_US
dc.subjectlanguage levelen_US
dc.titleSubjektivní hodnocení úrovně anglického jazyka u vysokoškolských studentů pedagogických a ekonomických oborů: využití metody ukotvujících vinětcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132415
dc.title.translatedSubjective assessment of English language level of university students from education and economic programmes: the use of anchoring vignette methoden_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph002025510
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá využitím metody ukotvujících vinět při zjišťování úrovně anglického jazyka u vysokoškolských studentů. V teoretické části jsou popsány možnosti měření jazykové úrovně, stručný popis Evropského referenčního rámce pro jazyky a vysvětlena metoda ukotvujících vinět. Jsou zde také zmíněny práce jiných autorů, kteří tuto metodu v různých odvětvích (včetně pedagogiky) používají. Samostatná kapitola je věnována sebehodnocení a obdobným synonymům, jak se využívají v praxi a ve výzkumech. Praktická část představuje výsledky vlastního výzkumu, který se zabýval porovnáním sebehodnocení a objektivních znalostí u studentů pedagogických a ekonomických oborů. Práce dokládá různorodost v používání sebehodnotících škál, podhodnocování studentů a odlišnost výsledků sebehodnocení před korekcí a po korekci pomocí ukotvujících vinět. Dále je ukázáno, že záleží na pořadí sebehodnotící položky a vinět v dotazníku, kdy umístění ukotvujících vinět za sebehodnocení se projevilo jako vhodnější.cs_CZ
uk.abstract.enThis study looks at the application of the anchoring vignettes method in evaluating university students' level of English language. The theoretical part of the study describes the possibilities of language level measurement, Common European Framework of Reference for Languages and outlines the anchoring vignette method. Works of other authors using this method in different fields (including pedagogy) are also mentioned. One chapter is dedicated to self- assessment and its synonyms - how they are used in practice and research. The practical part presents the results of the author's original survey. Questionnaires were administered on pedagogical and business students in the comparison of self-assessment and objective knowledge survey. This work has illustrated the diversity of usage of the self-assessment scales, undervaluation of the students and the difference between the self-evaluation before and after the correction by the anchoring vignettes. In addition, the findings of this study show that the order of the self-assessment scale and the anchoring vignettes in the questionnaire matters and that placing the vignettes after the self-assessment is preferable.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020255100106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV