Show simple item record

Influence of existencialism on education
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorSál, Petr
dc.date.accessioned2017-06-01T02:24:10Z
dc.date.available2017-06-01T02:24:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75679
dc.description.abstractPředmětem práce je popsat vývoj filozofického podkladu pro vznik existencialismu u Jean-Paul Sartra a následně prozkoumat tento filozofický model. Poté přikročit k myšlenkovému experimentu a vytvořit nástin kompetence učitele, která by obsahovala filozofii Jean-Paul Sartra. Základní otázkou, na kterou pak má tato práce odpovědět, je, zda je možné aplikovat filozofický přístup existencialismu a to zejména rané filozofie Jean-Paul Sartra tak, jak ji prezentoval v přednášce Existencialismus je humanismus do školního prostředí s cílem zlepšit možnosti výchovy a tak zefektivnit působení učitele mimo standardní oficiální kurikulum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this thesis is to describe the development of the philosophical basis for the emergence of existentialism by Jean-Paul Sartre and subsequently explore this philosophical model. Then the work proceeds to the thought experiment and creates an outline of the teacher's competence, which would include the philosophy of Jean-Paul Sartre. The basic question, which this thesis should answer, is whether it is possible to apply a philosophical approach of existentialism, especially early philosophy of Jean-Paul Sartre, as it was presented in the lecture (called) Existentialism is a Humanism, into the school environment with the aim to improve the possibilities of education and thus uplift the teacher's working outside the official curriculum standard. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSartrecs_CZ
dc.subjectJasperscs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectfilozofiecs_CZ
dc.subjectexistencialismuscs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectzměnacs_CZ
dc.subjectpůsobenícs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectSartreen_US
dc.subjectJaspersen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectexistencialismen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectchangeen_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.subjectethicen_US
dc.titleVliv existencialismu na výchovucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145504
dc.title.translatedInfluence of existencialism on educationen_US
dc.contributor.refereeProkop, Jiří
dc.identifier.aleph002026916
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem práce je popsat vývoj filozofického podkladu pro vznik existencialismu u Jean-Paul Sartra a následně prozkoumat tento filozofický model. Poté přikročit k myšlenkovému experimentu a vytvořit nástin kompetence učitele, která by obsahovala filozofii Jean-Paul Sartra. Základní otázkou, na kterou pak má tato práce odpovědět, je, zda je možné aplikovat filozofický přístup existencialismu a to zejména rané filozofie Jean-Paul Sartra tak, jak ji prezentoval v přednášce Existencialismus je humanismus do školního prostředí s cílem zlepšit možnosti výchovy a tak zefektivnit působení učitele mimo standardní oficiální kurikulum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this thesis is to describe the development of the philosophical basis for the emergence of existentialism by Jean-Paul Sartre and subsequently explore this philosophical model. Then the work proceeds to the thought experiment and creates an outline of the teacher's competence, which would include the philosophy of Jean-Paul Sartre. The basic question, which this thesis should answer, is whether it is possible to apply a philosophical approach of existentialism, especially early philosophy of Jean-Paul Sartre, as it was presented in the lecture (called) Existentialism is a Humanism, into the school environment with the aim to improve the possibilities of education and thus uplift the teacher's working outside the official curriculum standard. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV