Zobrazit minimální záznam

Achievements of children from shelter homes in secondary and tertiary education
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorVlach, Jakub
dc.date.accessioned2017-06-01T02:08:15Z
dc.date.available2017-06-01T02:08:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75604
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou školní úspěšnosti klientů dětských domovů z pohledu českých i zahraničních odborných studií a z pohledu samotných klientů a vychovatelů v dětských domovech. Práce zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného technikou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, analyzovaných s využitím postupů zakotvené teorie. Cílem výzkumu bylo zjistit na základě výpovědí současných i bývalých klientů dětských domovů a tamějších vychovatelů, jaké faktory mají největší vliv na úspěšné studium klientů dětských domovů v rámci sekundárního a terciárního vzdělávání, a vyvodit z toho poučení pro pedagogickou práci. Z výsledků vyplynulo, že z pohledu obou stran je zpravidla pozitivním faktorem délka výchovného působení ("vytváření společné cesty s vychovatelem") v dětském domově a negativním faktorem vliv původní, biologické rodiny a kontakt klienta s ní. Klienti dětských domovů přikládají výrazně větší, až zásadní pozitivní význam přátelskému vztahu s vychovatelem a jeho empatii s důrazem na vzájemnou důvěru a prostor ke svobodnému rozhodování klienta. Vychovatelé oproti tomu přičítají větší pozitivní vliv své systematické pedagogické práci - zejména důrazu na důslednost v plnění školních povinností nebo spolupráci s třídním učitelem. Vychovatelé mnohdy nedoceňují význam...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, the issue of school success of clients from children's homes from the perspective of the Czech and foreign studies and from the perspective of clients and carers in children's homes is studied. Work includes results of a qualitative survey, which was made by the technique of semi-sctructured in-depth interviews, analyzed by using grounded theory. The aim of the research is to examine on bases of the statement of current and former clients of children's homes and their carers, which factors have the greatest impact on client's success in the educational process within the frame of secondary and tertiary education and make this a guidance for pedagogical work. Results show that from the perspective of both sides, length of educational influence in children's home is generally considered as a positive factor ("making mutual pathway with the carer"). Influence of the biological family members and client's contact with them is considered as a negative factor. Children's home clients attach much greater positive importance to amicable relationship with their carer and his empathy with the emphasis on mutual trust. Also space for client's independent decision making is essential. Carers, on the other side, attribute greater positive impact to their systematic pedagogical work - especially...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní úspěšnostcs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectprostředícs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectklient dětského domovacs_CZ
dc.subjectschool successen_US
dc.subjectchildren's homeen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectchildren's home clienten_US
dc.titleÚspěšnost dětí z dětských domovů v sekundárním a terciárním vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId162981
dc.title.translatedAchievements of children from shelter homes in secondary and tertiary educationen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph002096395
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou školní úspěšnosti klientů dětských domovů z pohledu českých i zahraničních odborných studií a z pohledu samotných klientů a vychovatelů v dětských domovech. Práce zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného technikou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, analyzovaných s využitím postupů zakotvené teorie. Cílem výzkumu bylo zjistit na základě výpovědí současných i bývalých klientů dětských domovů a tamějších vychovatelů, jaké faktory mají největší vliv na úspěšné studium klientů dětských domovů v rámci sekundárního a terciárního vzdělávání, a vyvodit z toho poučení pro pedagogickou práci. Z výsledků vyplynulo, že z pohledu obou stran je zpravidla pozitivním faktorem délka výchovného působení ("vytváření společné cesty s vychovatelem") v dětském domově a negativním faktorem vliv původní, biologické rodiny a kontakt klienta s ní. Klienti dětských domovů přikládají výrazně větší, až zásadní pozitivní význam přátelskému vztahu s vychovatelem a jeho empatii s důrazem na vzájemnou důvěru a prostor ke svobodnému rozhodování klienta. Vychovatelé oproti tomu přičítají větší pozitivní vliv své systematické pedagogické práci - zejména důrazu na důslednost v plnění školních povinností nebo spolupráci s třídním učitelem. Vychovatelé mnohdy nedoceňují význam...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, the issue of school success of clients from children's homes from the perspective of the Czech and foreign studies and from the perspective of clients and carers in children's homes is studied. Work includes results of a qualitative survey, which was made by the technique of semi-sctructured in-depth interviews, analyzed by using grounded theory. The aim of the research is to examine on bases of the statement of current and former clients of children's homes and their carers, which factors have the greatest impact on client's success in the educational process within the frame of secondary and tertiary education and make this a guidance for pedagogical work. Results show that from the perspective of both sides, length of educational influence in children's home is generally considered as a positive factor ("making mutual pathway with the carer"). Influence of the biological family members and client's contact with them is considered as a negative factor. Children's home clients attach much greater positive importance to amicable relationship with their carer and his empathy with the emphasis on mutual trust. Also space for client's independent decision making is essential. Carers, on the other side, attribute greater positive impact to their systematic pedagogical work - especially...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020963950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV