Show simple item record

Students' solutions of word problems leading to quadratic equation
dc.contributor.advisorPilous, Derek
dc.creatorHanzal, Petr
dc.date.accessioned2017-06-01T02:05:05Z
dc.date.available2017-06-01T02:05:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75591
dc.description.abstractCílem práce je zjistit, jak žáci řeší slovní úlohy vedoucí na kvadratické rovnice. Analyzovat, kde a proč v řešení dělají chyby a které části řešení jim naopak nečiní obtíže. V teoretické části práce se nachází analýza přístupu používaných středoškolských učebnic k tomuto tématu. Další kapitoly jsou věnovány metodologii výzkumu a samotnému výzkumu, který probíhal na dvou středních školách (gymnáziu a obchodní akademii) a to ve formě rozhovorů natáčených na videokameru. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci prvního až čtvrtého ročníku střední školy (resp. kvinty až oktávy osmiletého gymnázia). U každého žáka je uveden popis a analýza jeho řešení. Dále je uvedeno srovnání mezi žáky jednotlivých škol a mezi oběma školami a na závěr popis řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnici a především problémů, které s ním daná cílová skupina měla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to find out students' reasoning of chosen word problem by using quadratic equation. The work focuses on specific errors end problems reported by students and evaluated by Newman's method of Error Causes for Written Mathematical Tasks. The theoretical work was based on analyse of current mathematical textbooks and comparison with several international pedagogical studies and thesis with similar specialization. Furthermore, a detailed description of methodology and my own research are described in practical part of the thesis. Principle of study was to chose group of the students from two different high schools ( one well know grammar school and one business high school in Prague) and record the process of reasoning the word problem by camera. The concluison is dedicated to proper analyses of mistakes and problems during the student's reasonings. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkvadratické rovnicecs_CZ
dc.subjectžákovská řešenícs_CZ
dc.subjectslovní úlohycs_CZ
dc.subjectquadratic equationsen_US
dc.subjectstudents' solutionsen_US
dc.subjectword problemsen_US
dc.titleŽákovská řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnicics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160861
dc.title.translatedStudents' solutions of word problems leading to quadratic equationen_US
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
dc.identifier.aleph002088937
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit, jak žáci řeší slovní úlohy vedoucí na kvadratické rovnice. Analyzovat, kde a proč v řešení dělají chyby a které části řešení jim naopak nečiní obtíže. V teoretické části práce se nachází analýza přístupu používaných středoškolských učebnic k tomuto tématu. Další kapitoly jsou věnovány metodologii výzkumu a samotnému výzkumu, který probíhal na dvou středních školách (gymnáziu a obchodní akademii) a to ve formě rozhovorů natáčených na videokameru. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci prvního až čtvrtého ročníku střední školy (resp. kvinty až oktávy osmiletého gymnázia). U každého žáka je uveden popis a analýza jeho řešení. Dále je uvedeno srovnání mezi žáky jednotlivých škol a mezi oběma školami a na závěr popis řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnici a především problémů, které s ním daná cílová skupina měla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to find out students' reasoning of chosen word problem by using quadratic equation. The work focuses on specific errors end problems reported by students and evaluated by Newman's method of Error Causes for Written Mathematical Tasks. The theoretical work was based on analyse of current mathematical textbooks and comparison with several international pedagogical studies and thesis with similar specialization. Furthermore, a detailed description of methodology and my own research are described in practical part of the thesis. Principle of study was to chose group of the students from two different high schools ( one well know grammar school and one business high school in Prague) and record the process of reasoning the word problem by camera. The concluison is dedicated to proper analyses of mistakes and problems during the student's reasonings. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV