Zobrazit minimální záznam

Two-branch study as an opportunity to be original
dc.contributor.advisorKitzbergerová, Leonora
dc.creatorDoležalová, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-26T13:35:47Z
dc.date.available2021-03-26T13:35:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75589
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na originální pojetí integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem. V teoretické části se práce zabývá především problematikou tvořivosti a originality ve výuce výtvarné výchovy, možnostmi propojení výtvarné výchovy s výukou anglického jazyka a pojetím jazyka jako kódu. V didakticko-výzkumné části je vytvořen, realizován a kriticky zhodnocen vlastní didaktický projekt založený na autorském pojetí integrace anglického jazyka ve výtvarné výchově. První realizace projektu si klade za cíl ověřit jeho fungování v navržené podobě, zaměřuje se zejména na hodnocení projektu ze strany žáků. Následuje druhá realizace projektu sloužící k výzkumnému šetření s cílem shromáždit poznatky, které přináší integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem v konkrétní realizaci autorsky pojatého projektu mezioborové výuky. Ve výzkumné části jsou analyzovány vlastní reflexe výuky, vybrané reflexe žáků a vybrané žákovské práce získané během realizace projektu. Do šetření jsou zahrnuty i dotazníky učitelova pojetí výuky zodpovězené vyučujícími výtvarné výchovy na škole, kde realizace probíhala. Z usouvztažnění dílčích výsledků v závěru práce vyplynou konkrétní úskalí a možné přínosy integrace předmětů výtvarná výchova a anglický jazyk v tomto pojetí. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, anglický...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the possibility of designing an original concept of integration of art education with English language. The theoretical part primarily deals with the issues of creativity and originality in teaching art education, with the possibility of connecting art education and English language education and with the concept of language as a code. In the didactic-research part a didactic project based on authorial approach to integration of English language in art education is created, put into practice and critically evaluated. The first realization of the project aims to verify the possibility of its conduction and to evaluate the project from students' point of view. It is followed by the second realization, which is used for purposes of a research inquiry focused on gathering findings concerned with the integration of art education with English language in the realization of authorial project of interdisciplinary teaching. In the research part author's own reflections of the lessons, selected reflections of the students and selected students' art works (gathered during the realization of the project) are analysed. The inquiry includes questionnaires focused on teaching approaches of art teachers at school where the project took place. Combined partial findings conclude to specific...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectenglish languageen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectoriginalityen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectsocial phenomenaen_US
dc.subjectanglický jazykcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchova,originalitacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectspolečenské jevycs_CZ
dc.titleDvouobor jako příležitost být originálnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-25
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId144440
dc.title.translatedTwo-branch study as an opportunity to be originalen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Zuzana
dc.identifier.aleph002089860
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na originální pojetí integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem. V teoretické části se práce zabývá především problematikou tvořivosti a originality ve výuce výtvarné výchovy, možnostmi propojení výtvarné výchovy s výukou anglického jazyka a pojetím jazyka jako kódu. V didakticko-výzkumné části je vytvořen, realizován a kriticky zhodnocen vlastní didaktický projekt založený na autorském pojetí integrace anglického jazyka ve výtvarné výchově. První realizace projektu si klade za cíl ověřit jeho fungování v navržené podobě, zaměřuje se zejména na hodnocení projektu ze strany žáků. Následuje druhá realizace projektu sloužící k výzkumnému šetření s cílem shromáždit poznatky, které přináší integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem v konkrétní realizaci autorsky pojatého projektu mezioborové výuky. Ve výzkumné části jsou analyzovány vlastní reflexe výuky, vybrané reflexe žáků a vybrané žákovské práce získané během realizace projektu. Do šetření jsou zahrnuty i dotazníky učitelova pojetí výuky zodpovězené vyučujícími výtvarné výchovy na škole, kde realizace probíhala. Z usouvztažnění dílčích výsledků v závěru práce vyplynou konkrétní úskalí a možné přínosy integrace předmětů výtvarná výchova a anglický jazyk v tomto pojetí. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, anglický...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the possibility of designing an original concept of integration of art education with English language. The theoretical part primarily deals with the issues of creativity and originality in teaching art education, with the possibility of connecting art education and English language education and with the concept of language as a code. In the didactic-research part a didactic project based on authorial approach to integration of English language in art education is created, put into practice and critically evaluated. The first realization of the project aims to verify the possibility of its conduction and to evaluate the project from students' point of view. It is followed by the second realization, which is used for purposes of a research inquiry focused on gathering findings concerned with the integration of art education with English language in the realization of authorial project of interdisciplinary teaching. In the research part author's own reflections of the lessons, selected reflections of the students and selected students' art works (gathered during the realization of the project) are analysed. The inquiry includes questionnaires focused on teaching approaches of art teachers at school where the project took place. Combined partial findings conclude to specific...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantKafková, Helena
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020898600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV