Show simple item record

Conditions for the development of digital literacy of preschool children
dc.contributor.advisorFialová, Irena
dc.creatorFenclová, Karolína
dc.date.accessioned2017-06-01T01:59:54Z
dc.date.available2017-06-01T01:59:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75566
dc.description.abstractNÁZEV: Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku AUTOR: Karolína Fenclová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou možností a směrů rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku a způsoby zakládání a výstavby jejich informačně technologických kompetencí v rámci přípravy na první stupeň základní školy. Teoretická část vymezuje některé základní pojmy, jako jsou digitální gramotnost, ICT gramotnost a další, zabývá se vývojovými specifiky dítěte předškolního věku a uvádí možnosti využití digitálních technologií v mateřské škole. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou digitální technologie začleňovány do výchovy a vzdělávání dětí v mateřské škole. Poté na menším vzorku dětí předškolní věku prakticky ověřuje formou práce na počítači a formou rozhovoru s dětmi a jejich rodiči, stupeň rozvoje informačně technologických kompetencí těchto dětí. Na základě zjištěných skutečností jsou vytyčeny směry pro rozvoj informačně technologických kompetencí předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální gramotnost, ICT gramotnost, informačně technologické kompetence, informační a komunikační technologie, předškolní věk, předškolní vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Conditions for the development of digital literacy of preschool children AUTHOR: Karolína Fenclová DEPARTMENT: Department of information technology and education SUPERVISOR: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRACT This thesis analysis possibilities and directions of the development of digital literacy by preschool children. It describes the ways of creation and the construction of children's information-technology competencies in preparation for the first grade of elementary school. The theoretical part defines some basic terms such as digital literacy, ICT literacy and others, it describes specifics of development of the child's preschool and shows the possibilities of using of digital technology in nursery school. The practical part of the thesis investigates how information technologies are incorporated into the education of children in nursery school; it investigates development of information-technology competencies of children of preschool age by work on computer and by interview of children and of their parents. On the basis of the discovered facts are showed ways for the development of the information-technological competencies of preschool children. KEYWORDS digital literacy, ICT literacy, information-technological competencies, information and communication technologies, preschool age, preschool...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDigitální gramotnostcs_CZ
dc.subjectICT gramotnostcs_CZ
dc.subjectinformačně technologické kompetencecs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectDigital literacyen_US
dc.subjectICT literacyen_US
dc.subjectinformation-technological competenciesen_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.titlePodmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162805
dc.title.translatedConditions for the development of digital literacy of preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeNovák, Jaroslav
dc.identifier.aleph002089594
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku AUTOR: Karolína Fenclová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou možností a směrů rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku a způsoby zakládání a výstavby jejich informačně technologických kompetencí v rámci přípravy na první stupeň základní školy. Teoretická část vymezuje některé základní pojmy, jako jsou digitální gramotnost, ICT gramotnost a další, zabývá se vývojovými specifiky dítěte předškolního věku a uvádí možnosti využití digitálních technologií v mateřské škole. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou digitální technologie začleňovány do výchovy a vzdělávání dětí v mateřské škole. Poté na menším vzorku dětí předškolní věku prakticky ověřuje formou práce na počítači a formou rozhovoru s dětmi a jejich rodiči, stupeň rozvoje informačně technologických kompetencí těchto dětí. Na základě zjištěných skutečností jsou vytyčeny směry pro rozvoj informačně technologických kompetencí předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální gramotnost, ICT gramotnost, informačně technologické kompetence, informační a komunikační technologie, předškolní věk, předškolní vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Conditions for the development of digital literacy of preschool children AUTHOR: Karolína Fenclová DEPARTMENT: Department of information technology and education SUPERVISOR: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRACT This thesis analysis possibilities and directions of the development of digital literacy by preschool children. It describes the ways of creation and the construction of children's information-technology competencies in preparation for the first grade of elementary school. The theoretical part defines some basic terms such as digital literacy, ICT literacy and others, it describes specifics of development of the child's preschool and shows the possibilities of using of digital technology in nursery school. The practical part of the thesis investigates how information technologies are incorporated into the education of children in nursery school; it investigates development of information-technology competencies of children of preschool age by work on computer and by interview of children and of their parents. On the basis of the discovered facts are showed ways for the development of the information-technological competencies of preschool children. KEYWORDS digital literacy, ICT literacy, information-technological competencies, information and communication technologies, preschool age, preschool...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV