Show simple item record

Parent's attitude to the school assessment
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorOndráčková, Blanka
dc.date.accessioned2017-06-01T01:59:22Z
dc.date.available2017-06-01T01:59:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75563
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice přístupu rodičů ke školnímu hodnocení. Teoretická část je zaměřena na seznámení se základními pojmy, jako je hodnocení, jeho formy a funkce a možnosti objektivity; dále nastiňuje vztah rodiny a školy, jejich spolupráci a význam hodnocení v rodině a ve společnosti. Těžištěm práce je kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů poodhalit, jak vnímají hodnocení rodiče dětí na prvním stupni základní školy. Důraz je kladen především na význam a důležitost, jakou rodiče hodnocení přikládají, co si pod daným termínem představují a jak školní hodnocení ovlivňuje jejich vztah k dětem a ke škole. Na základě realizovaného výzkumu bylo zjištěno, že postoj rodičů k hodnocení je značně ambivalentní, ovlivněný zejména převládajícím společenským diskursem, vlastním obrazem dítěte a spokojeností se školou a učitelem. Klíčová slova hodnocení, rodina, vztah rodiny a školy, potenciál dítěte, vztah rodiče a dítětecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of parents' access to school assessment. The theoretical part is focused on basic concepts such as assessment, its form and function and the possibility of objectivity; further outlines the relationship between family and school, their cooperation and the importance of evaluation in the family and in the society. The focus of this thesis is qualitative research, whose goal was to reveal through semi-structured interviews how parents perceive the school evaluation at the primary school. Emphasis is placed on the importance and the meaning that parents attach to evaluation of what they represent the due date and how school evaluation affects their relationship with their children and the school. Based on the research, it was found that the attitude of parents towards evaluation is very ambivalent, driven mainly predominant social discourse, own image of a child and satisfaction with the school and teacher. KEYWORDS assessment, family, relationship between the family and school, the child's potential, parent- child relationshipen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvztah rodiny a školycs_CZ
dc.subjectpotenciál dítětecs_CZ
dc.subjectvztah rodiče a dítětecs_CZ
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectrelation between family and schoolen_US
dc.subjectchild's potentialen_US
dc.subjectrelationship between parents and childen_US
dc.titleHodnocení žáků ve škole očima rodičůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-16
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145105
dc.title.translatedParent's attitude to the school assessmenten_US
dc.contributor.refereeNeuwirthová, Barbora
dc.identifier.aleph002088160
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice přístupu rodičů ke školnímu hodnocení. Teoretická část je zaměřena na seznámení se základními pojmy, jako je hodnocení, jeho formy a funkce a možnosti objektivity; dále nastiňuje vztah rodiny a školy, jejich spolupráci a význam hodnocení v rodině a ve společnosti. Těžištěm práce je kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů poodhalit, jak vnímají hodnocení rodiče dětí na prvním stupni základní školy. Důraz je kladen především na význam a důležitost, jakou rodiče hodnocení přikládají, co si pod daným termínem představují a jak školní hodnocení ovlivňuje jejich vztah k dětem a ke škole. Na základě realizovaného výzkumu bylo zjištěno, že postoj rodičů k hodnocení je značně ambivalentní, ovlivněný zejména převládajícím společenským diskursem, vlastním obrazem dítěte a spokojeností se školou a učitelem. Klíčová slova hodnocení, rodina, vztah rodiny a školy, potenciál dítěte, vztah rodiče a dítětecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of parents' access to school assessment. The theoretical part is focused on basic concepts such as assessment, its form and function and the possibility of objectivity; further outlines the relationship between family and school, their cooperation and the importance of evaluation in the family and in the society. The focus of this thesis is qualitative research, whose goal was to reveal through semi-structured interviews how parents perceive the school evaluation at the primary school. Emphasis is placed on the importance and the meaning that parents attach to evaluation of what they represent the due date and how school evaluation affects their relationship with their children and the school. Based on the research, it was found that the attitude of parents towards evaluation is very ambivalent, driven mainly predominant social discourse, own image of a child and satisfaction with the school and teacher. KEYWORDS assessment, family, relationship between the family and school, the child's potential, parent- child relationshipen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV