Zobrazit minimální záznam

Sex education and sexual behaviour of high school students
dc.contributor.advisorEhler, Edvard
dc.creatorHubáčková, Jana
dc.date.accessioned2017-06-01T01:57:30Z
dc.date.available2017-06-01T01:57:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75553
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je sexuální chování a sexuální výchova. V dospívání prochází organismus mladého člověka důležitými biologickými proměnami, které se odrážejí v jeho chování. Cílem této diplomové práce je popsat a shrnout biologické změny odehrávající se v období dospívání a přiblížit jejich návaznost na sexuální, sociální, emoční a kognitivní vývoj člověka. Popsána je psychologická stránka dospívání, změny v kognici a emocionalitě dospívajícího a pozornost je také zaměřena na vývoj sexuálního chování člověka. V závěru teoretické části je vymezen teoretický základ sexuální výchovy a je popsán aktuální stav začlenění sexuální výchovy do vzdělávání v České republice. Dílčím cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření analyzovat postoje žáků k sexuální výchově v závislosti na pohlaví a druhu navštěvované střední školy a zmapovat zkušenosti v oblasti sexuálního života žáků prvních ročníků na středních školách. Výsledky jsou porovnány s celorepublikovými výsledky šetření na téma sexuálního chování. KLÍČOVÁ SLOVA: Sexuální chování, sexuální výchova, střední škola, biologie dospívání, psychologie dospívání, puberta, adolescencecs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is sexual behaviour and sex education. The adolescent body goes through important biological changes that are reflected in the adolescent behaviour. The aim of this thesis is to describe and summarize the biological changes occurring in adolescence and show their connection to sexual, social, emotional and cognitive development in adolescence. The thesis also describes the psychological aspects of adolescence as well as the changes in cognition and the emotionality. Moreover, it also focuses on the development of human sexual behaviour. Finally, the theoretical part defines the theoretical basis of sex education and describes the current state of integration of sex education into the education system of the Czech Republic. Finally, this thesis also aims to analyse attitudes towards sex education of high-school students depending on the sex and type of attended high school, as well as to map experiences in sexual life of the first-year high- school students. Results are compared to the results of national survey on sexual behaviour. KEYWORDS: Sexual behaviour, sex education, high school, biological changes, psychological changes, puberty, adolescenceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSexuální chovánícs_CZ
dc.subjectsexuální výchovacs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectbiologie dospívánícs_CZ
dc.subjectpsychologie dospívánícs_CZ
dc.subjectpubertacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectSexual behaviouren_US
dc.subjectsex educationen_US
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjectbiological changesen_US
dc.subjectpsychological changesen_US
dc.subjectpubertyen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.titleSexuální výchova a chování žáků na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-23
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148130
dc.title.translatedSex education and sexual behaviour of high school studentsen_US
dc.contributor.refereeVančata, Václav
dc.identifier.aleph002089319
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je sexuální chování a sexuální výchova. V dospívání prochází organismus mladého člověka důležitými biologickými proměnami, které se odrážejí v jeho chování. Cílem této diplomové práce je popsat a shrnout biologické změny odehrávající se v období dospívání a přiblížit jejich návaznost na sexuální, sociální, emoční a kognitivní vývoj člověka. Popsána je psychologická stránka dospívání, změny v kognici a emocionalitě dospívajícího a pozornost je také zaměřena na vývoj sexuálního chování člověka. V závěru teoretické části je vymezen teoretický základ sexuální výchovy a je popsán aktuální stav začlenění sexuální výchovy do vzdělávání v České republice. Dílčím cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření analyzovat postoje žáků k sexuální výchově v závislosti na pohlaví a druhu navštěvované střední školy a zmapovat zkušenosti v oblasti sexuálního života žáků prvních ročníků na středních školách. Výsledky jsou porovnány s celorepublikovými výsledky šetření na téma sexuálního chování. KLÍČOVÁ SLOVA: Sexuální chování, sexuální výchova, střední škola, biologie dospívání, psychologie dospívání, puberta, adolescencecs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is sexual behaviour and sex education. The adolescent body goes through important biological changes that are reflected in the adolescent behaviour. The aim of this thesis is to describe and summarize the biological changes occurring in adolescence and show their connection to sexual, social, emotional and cognitive development in adolescence. The thesis also describes the psychological aspects of adolescence as well as the changes in cognition and the emotionality. Moreover, it also focuses on the development of human sexual behaviour. Finally, the theoretical part defines the theoretical basis of sex education and describes the current state of integration of sex education into the education system of the Czech Republic. Finally, this thesis also aims to analyse attitudes towards sex education of high-school students depending on the sex and type of attended high school, as well as to map experiences in sexual life of the first-year high- school students. Results are compared to the results of national survey on sexual behaviour. KEYWORDS: Sexual behaviour, sex education, high school, biological changes, psychological changes, puberty, adolescenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020893190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV