Show simple item record

Motor imitation as a precondition for self-care skills for children with autism spectrum disorders
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorPrucková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-01T01:55:46Z
dc.date.available2017-06-01T01:55:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75544
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednostics_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with Autistic Spectrum Disorders in terms of their ethology and diagnostic criteria. The theoretical part further describes development of terminology of these disorders and historical concept of care of individuals with Autism. Included are also categories of disabilities and their symptoms. Another chapter discusses the specifics of self-help skills of children with Autism and characterizes motor development of preschool children with an emphasis on motor imitation, as one of the sub-kinetic abilities. The aim of the research work is to analyse the degree of influence of motor imitation on the development of self-help skills of children with Autism. It focuses on evaluation of the developmental level of the respondent's self-help skills and its development influenced by intensive imitation training. Determination of the actual developmental level allows easier orientation within self-help skills that can be practiced with the child. Their list is located in the attachments. Further research clarifies what techniques were the most successful during motor imitation training. KEYWORD Autism spectrum disorders, pervasive developmental disorder, triad of impairments, motor development, motor imitation, self-help skills.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPoruchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectpervazivní vývojové poruchycs_CZ
dc.subjecttriáda postiženícs_CZ
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectmotorická imitacecs_CZ
dc.subjectsebeobslužné dovednostics_CZ
dc.subjectAutism spectrum disordersen_US
dc.subjectpervasive developmental disorderen_US
dc.subjecttriad of impairmentsen_US
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectmotor imitationen_US
dc.subjectself-help skillsen_US
dc.titleMotorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId163372
dc.title.translatedMotor imitation as a precondition for self-care skills for children with autism spectrum disordersen_US
dc.contributor.refereeValešová Malecová, Barbara
dc.identifier.aleph002090345
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednostics_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with Autistic Spectrum Disorders in terms of their ethology and diagnostic criteria. The theoretical part further describes development of terminology of these disorders and historical concept of care of individuals with Autism. Included are also categories of disabilities and their symptoms. Another chapter discusses the specifics of self-help skills of children with Autism and characterizes motor development of preschool children with an emphasis on motor imitation, as one of the sub-kinetic abilities. The aim of the research work is to analyse the degree of influence of motor imitation on the development of self-help skills of children with Autism. It focuses on evaluation of the developmental level of the respondent's self-help skills and its development influenced by intensive imitation training. Determination of the actual developmental level allows easier orientation within self-help skills that can be practiced with the child. Their list is located in the attachments. Further research clarifies what techniques were the most successful during motor imitation training. KEYWORD Autism spectrum disorders, pervasive developmental disorder, triad of impairments, motor development, motor imitation, self-help skills.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV