Zobrazit minimální záznam

Amateur first aid knowledge of selected pupils of an elementary school
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorFialová, Jitka
dc.date.accessioned2017-10-19T09:49:28Z
dc.date.available2017-10-19T09:49:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75332
dc.description.abstractThe main goal of this thesis is to analyse the level of amateur first aid knowledge of pupils from grades 6. to 9. at a particular primary school in Dobříš. To achieve this, I utilised partial goals, through which I was trying to find out whether the knowledge of grade 8. pupils of the chosen school was influenced by the fact that there are no lessons taught about theoretical amateur first aid in grade 7. Further, I was trying to establish, if grade 9.pupils have better knowledge of the problem compared to grade 6.pupils; and what grade 9.pupils of the chosen school know about amateur first aid. I was also interested in the fact whether there was any difference in the knowledge of this field between girls and boys. My thesis consists of a theoretical part, in which I researched the given problematic with the help of academic resources, handbooks and other sources. The keystone of the second part, the practical one, is a questionnaire, through which I surveyed the knowledge of the pupils, and then analysed the collected data. The conclusion is made up of general and actual oucomes for subsequent pedagogical application, not only for me, but also for out school.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za hlavní cíl zjistit úroveň znalostí žáků 6. - 9. ročníků na Základní škole v Dobříši v oblasti předlékařské první pomoci. Ke splnění tohoto cíle jsem postupovala na základě dílčích cílů, pomocí kterých jsem zjišťovala, jestli se ve znalostech žáků v 8. ročníku vybrané školy projevil fakt, že v 7. ročníku se teoretická předlékařská první pomoc neučí. Dále, zda se zlepší znalosti žáků vybrané školy v 9. oproti 6. třídě a jaké mají žáci 9. ročníku vybrané školy znalosti o předlékařské první pomoci. Taktéž mě zajímalo, zda se liší znalosti dívek a chlapců vybrané školy. Práce se skládá z teoretické části, kde jsem zjišťovala úroveň a stav problematiky z odborné literatury, příruček a podkladů. Základ praktické části tvořila dotazníková kampaň zjištující znalosti žáků a jejich analýza. Závěr tvoří obecné i konkrétní výstupy pro další pedagogickou praxi nejen mou, ale i na naší škole.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFirst aiden_US
dc.subjectemergency systemen_US
dc.subjectlife-savingen_US
dc.subjectmedical literacyen_US
dc.subjectPrvní pomoccs_CZ
dc.subjectzáchranný systémcs_CZ
dc.subjectzáchrana životacs_CZ
dc.subjectzdravotní gramotnostcs_CZ
dc.titleZnalosti o předlékařské první pomoci u vybraných žáků ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175888
dc.title.translatedAmateur first aid knowledge of selected pupils of an elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
dc.identifier.aleph002138538
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programSecondary School Teacher Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enSecondary School Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za hlavní cíl zjistit úroveň znalostí žáků 6. - 9. ročníků na Základní škole v Dobříši v oblasti předlékařské první pomoci. Ke splnění tohoto cíle jsem postupovala na základě dílčích cílů, pomocí kterých jsem zjišťovala, jestli se ve znalostech žáků v 8. ročníku vybrané školy projevil fakt, že v 7. ročníku se teoretická předlékařská první pomoc neučí. Dále, zda se zlepší znalosti žáků vybrané školy v 9. oproti 6. třídě a jaké mají žáci 9. ročníku vybrané školy znalosti o předlékařské první pomoci. Taktéž mě zajímalo, zda se liší znalosti dívek a chlapců vybrané školy. Práce se skládá z teoretické části, kde jsem zjišťovala úroveň a stav problematiky z odborné literatury, příruček a podkladů. Základ praktické části tvořila dotazníková kampaň zjištující znalosti žáků a jejich analýza. Závěr tvoří obecné i konkrétní výstupy pro další pedagogickou praxi nejen mou, ale i na naší škole.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this thesis is to analyse the level of amateur first aid knowledge of pupils from grades 6. to 9. at a particular primary school in Dobříš. To achieve this, I utilised partial goals, through which I was trying to find out whether the knowledge of grade 8. pupils of the chosen school was influenced by the fact that there are no lessons taught about theoretical amateur first aid in grade 7. Further, I was trying to establish, if grade 9.pupils have better knowledge of the problem compared to grade 6.pupils; and what grade 9.pupils of the chosen school know about amateur first aid. I was also interested in the fact whether there was any difference in the knowledge of this field between girls and boys. My thesis consists of a theoretical part, in which I researched the given problematic with the help of academic resources, handbooks and other sources. The keystone of the second part, the practical one, is a questionnaire, through which I surveyed the knowledge of the pupils, and then analysed the collected data. The conclusion is made up of general and actual oucomes for subsequent pedagogical application, not only for me, but also for out school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021385380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV