Show simple item record

Equal access to education, its legal framework and protection
dc.contributor.advisorStaša, Josef
dc.creatorFrýbová, Alice
dc.date.accessioned2017-06-01T01:02:01Z
dc.date.available2017-06-01T01:02:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75308
dc.description.abstractRovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana Klíčová slova: rovný přístup ke vzdělání, základní škola, inkluzivní vzdělání, diskriminace Právo na rovný přístup ke vzdělání je tématem diplomové práce autorky. Za cíl si klade analyzovat některé problémy rovného přístupu ke vzdělání ve vztahu k základním školám. Diplomová práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je úvodní a popisuje vybrané problematiky základního vzdělání v České republice. Druhá kapitola definuje pojmy rovnosti a diskriminace, včetně jejich pojetí. Třetí kapitola se zabývá úpravou základního školství v České republice. V ní se autorka pokouší o kritickou analýzu českého základního školství, zejména rozebírá klady a zápory výstavby základního školství. Dále popisuje posun vzhledem k nové úpravě účinné od 1.9.2016. Ve čtvrté kapitole autorka popisuje některé aspekty přijímacího řízení do základních škol, zaměřuje se především na přijímací kritéria. Pátá kapitola je věnována možnému postupu žáka ve správním řízení, soudnictví a civilním soudnictví. Zejména je poukázáno na některé procesní aspekty, které mohou v praxi činit potíže. V poslední kapitole se autorka věnuje shrnutí svých závěrů. Dá se shrnout, že české základní školství naplňuje v základních rysech požadavek rovného přístupu ke vzdělání, nicméně procesní...cs_CZ
dc.description.abstractEqual access to education, its legal framework and protection Key words: equal access to education, primary school, inclusive education, discrimination Right to equal access to education is the topic of the diploma thesis of the author. Its aim is to analyze some of the problems of the equal access to education with respect to the primary education. The diploma thesis is divided into five chapters. First chapter is introductory and it describes selected problematics of the primary education in the Czech Republic. In the second chapter the concept and conception of equality and discrimination are examined. Third chapter contains regulation of the Czech primary education. The author tries to analyze the Czech primary education, especially pros and contras of its structure. Next she describes the evolution of the primary education with respect to the new regulation, effective from 1.9.2016. In the fourth chapter the author describes some of the aspects of the entrance proceedings; she especially focuses on the entrance criteria. Fifth chapter is devoted to the possible remedies in administrative proceedings, administrative court proceedings and civil proceedings. It refers to some processual aspects, which can be problematic. In the last chapter the author summarizes her conclusions. To sum it up...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectrovný přístup ke vzdělánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělánícs_CZ
dc.subjectdiskriminacecs_CZ
dc.subjectequal access to educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectdiscriminationen_US
dc.titleRovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochranacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-26
dc.description.departmentDepartment of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra správního práva a správní vědycs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId149812
dc.title.translatedEqual access to education, its legal framework and protectionen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Petr
dc.identifier.aleph002106077
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana Klíčová slova: rovný přístup ke vzdělání, základní škola, inkluzivní vzdělání, diskriminace Právo na rovný přístup ke vzdělání je tématem diplomové práce autorky. Za cíl si klade analyzovat některé problémy rovného přístupu ke vzdělání ve vztahu k základním školám. Diplomová práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je úvodní a popisuje vybrané problematiky základního vzdělání v České republice. Druhá kapitola definuje pojmy rovnosti a diskriminace, včetně jejich pojetí. Třetí kapitola se zabývá úpravou základního školství v České republice. V ní se autorka pokouší o kritickou analýzu českého základního školství, zejména rozebírá klady a zápory výstavby základního školství. Dále popisuje posun vzhledem k nové úpravě účinné od 1.9.2016. Ve čtvrté kapitole autorka popisuje některé aspekty přijímacího řízení do základních škol, zaměřuje se především na přijímací kritéria. Pátá kapitola je věnována možnému postupu žáka ve správním řízení, soudnictví a civilním soudnictví. Zejména je poukázáno na některé procesní aspekty, které mohou v praxi činit potíže. V poslední kapitole se autorka věnuje shrnutí svých závěrů. Dá se shrnout, že české základní školství naplňuje v základních rysech požadavek rovného přístupu ke vzdělání, nicméně procesní...cs_CZ
uk.abstract.enEqual access to education, its legal framework and protection Key words: equal access to education, primary school, inclusive education, discrimination Right to equal access to education is the topic of the diploma thesis of the author. Its aim is to analyze some of the problems of the equal access to education with respect to the primary education. The diploma thesis is divided into five chapters. First chapter is introductory and it describes selected problematics of the primary education in the Czech Republic. In the second chapter the concept and conception of equality and discrimination are examined. Third chapter contains regulation of the Czech primary education. The author tries to analyze the Czech primary education, especially pros and contras of its structure. Next she describes the evolution of the primary education with respect to the new regulation, effective from 1.9.2016. In the fourth chapter the author describes some of the aspects of the entrance proceedings; she especially focuses on the entrance criteria. Fifth chapter is devoted to the possible remedies in administrative proceedings, administrative court proceedings and civil proceedings. It refers to some processual aspects, which can be problematic. In the last chapter the author summarizes her conclusions. To sum it up...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990021060770106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV