Zobrazit minimální záznam

Otakar Zich's The Aesthetics of Dramatic Art and the issue of inner-tactile perception
dc.contributor.advisorKaplický, Martin
dc.creatorBezděk, Ester
dc.date.accessioned2017-06-01T00:53:43Z
dc.date.available2017-06-01T00:53:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75268
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena především na teorii dramatického umění Otakara Zicha. První část, která je těžištěm celé práce, se zabývá Zichovým přístupem k dramatickému umění obecně, následně lokalizuje myšlenku takzvaného vnitřního hmatu a tou se dále zabývá. Vnitřní hmat je zde ukázán jako významný prvek Zichovy teorie. Podílí se jak na procesu tvorby dramatického umění, tak na jeho vnímání. Druhá část práce je dodatkem k teorii Otakara Zicha. Tato část reaguje na Zichovu myšlenku vnitřního hmatu v rámci současných estetických teorií o propriocepci. V kontextu několika teorií je zde popsáno, co to propriocepce je, jakou roli hraje v estetickém prožitku a jak se Zichův vnitřní hmat k těmto teoriím vztahuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is primarily focused on Otakar Zich's theory of Dramatic art. The first part, which is the main part of this work, deals with Zich's approach to drama in general, localising the thought of inner-tactile perception afterwards. Inner-tactile perception is presented as a crucial part of Zich's theory. Not only it is a part of the process of creation, but also of perception of drama itself. The second part of this thesis is an addendum to Otakar Zich's theory. This part is a response to Zich's thought of inner-tactile perception in current aesthetic theories of proprioception. In context of several aesthetic theories it is shown what proprioception is and what role it plays in aesthetic situation. It also reveals a relationship to Zich's inner-tactile perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectOtakar Zichcs_CZ
dc.subjectEstetika dramatického uměnícs_CZ
dc.subjectvnitřní hmatcs_CZ
dc.subjectpropriocepcecs_CZ
dc.subjectdramatické dílocs_CZ
dc.subjectvjemcs_CZ
dc.subjectOtakar Zichen_US
dc.subjectThe aesthetics of dramatic arten_US
dc.subjectinner-tactile perceptionen_US
dc.subjectproprioceptionen_US
dc.subjectdramatic arten_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.titleEstetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId166443
dc.title.translatedOtakar Zich's The Aesthetics of Dramatic Art and the issue of inner-tactile perceptionen_US
dc.contributor.refereeDykast, Roman
dc.identifier.aleph002107689
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena především na teorii dramatického umění Otakara Zicha. První část, která je těžištěm celé práce, se zabývá Zichovým přístupem k dramatickému umění obecně, následně lokalizuje myšlenku takzvaného vnitřního hmatu a tou se dále zabývá. Vnitřní hmat je zde ukázán jako významný prvek Zichovy teorie. Podílí se jak na procesu tvorby dramatického umění, tak na jeho vnímání. Druhá část práce je dodatkem k teorii Otakara Zicha. Tato část reaguje na Zichovu myšlenku vnitřního hmatu v rámci současných estetických teorií o propriocepci. V kontextu několika teorií je zde popsáno, co to propriocepce je, jakou roli hraje v estetickém prožitku a jak se Zichův vnitřní hmat k těmto teoriím vztahuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is primarily focused on Otakar Zich's theory of Dramatic art. The first part, which is the main part of this work, deals with Zich's approach to drama in general, localising the thought of inner-tactile perception afterwards. Inner-tactile perception is presented as a crucial part of Zich's theory. Not only it is a part of the process of creation, but also of perception of drama itself. The second part of this thesis is an addendum to Otakar Zich's theory. This part is a response to Zich's thought of inner-tactile perception in current aesthetic theories of proprioception. In context of several aesthetic theories it is shown what proprioception is and what role it plays in aesthetic situation. It also reveals a relationship to Zich's inner-tactile perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021076890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV