dc.contributor.advisor | Kaplický, Martin | |
dc.creator | Bezděk, Ester | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T00:53:43Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T00:53:43Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75268 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena především na teorii dramatického umění Otakara Zicha. První část, která je těžištěm celé práce, se zabývá Zichovým přístupem k dramatickému umění obecně, následně lokalizuje myšlenku takzvaného vnitřního hmatu a tou se dále zabývá. Vnitřní hmat je zde ukázán jako významný prvek Zichovy teorie. Podílí se jak na procesu tvorby dramatického umění, tak na jeho vnímání. Druhá část práce je dodatkem k teorii Otakara Zicha. Tato část reaguje na Zichovu myšlenku vnitřního hmatu v rámci současných estetických teorií o propriocepci. V kontextu několika teorií je zde popsáno, co to propriocepce je, jakou roli hraje v estetickém prožitku a jak se Zichův vnitřní hmat k těmto teoriím vztahuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is primarily focused on Otakar Zich's theory of Dramatic art. The first part, which is the main part of this work, deals with Zich's approach to drama in general, localising the thought of inner-tactile perception afterwards. Inner-tactile perception is presented as a crucial part of Zich's theory. Not only it is a part of the process of creation, but also of perception of drama itself. The second part of this thesis is an addendum to Otakar Zich's theory. This part is a response to Zich's thought of inner-tactile perception in current aesthetic theories of proprioception. In context of several aesthetic theories it is shown what proprioception is and what role it plays in aesthetic situation. It also reveals a relationship to Zich's inner-tactile perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Otakar Zich | cs_CZ |
dc.subject | Estetika dramatického umění | cs_CZ |
dc.subject | vnitřní hmat | cs_CZ |
dc.subject | propriocepce | cs_CZ |
dc.subject | dramatické dílo | cs_CZ |
dc.subject | vjem | cs_CZ |
dc.subject | Otakar Zich | en_US |
dc.subject | The aesthetics of dramatic art | en_US |
dc.subject | inner-tactile perception | en_US |
dc.subject | proprioception | en_US |
dc.subject | dramatic art | en_US |
dc.subject | perception | en_US |
dc.title | Estetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-14 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 166443 | |
dc.title.translated | Otakar Zich's The Aesthetics of Dramatic Art and the issue of inner-tactile perception | en_US |
dc.contributor.referee | Dykast, Roman | |
dc.identifier.aleph | 002107689 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je zaměřena především na teorii dramatického umění Otakara Zicha. První část, která je těžištěm celé práce, se zabývá Zichovým přístupem k dramatickému umění obecně, následně lokalizuje myšlenku takzvaného vnitřního hmatu a tou se dále zabývá. Vnitřní hmat je zde ukázán jako významný prvek Zichovy teorie. Podílí se jak na procesu tvorby dramatického umění, tak na jeho vnímání. Druhá část práce je dodatkem k teorii Otakara Zicha. Tato část reaguje na Zichovu myšlenku vnitřního hmatu v rámci současných estetických teorií o propriocepci. V kontextu několika teorií je zde popsáno, co to propriocepce je, jakou roli hraje v estetickém prožitku a jak se Zichův vnitřní hmat k těmto teoriím vztahuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is primarily focused on Otakar Zich's theory of Dramatic art. The first part, which is the main part of this work, deals with Zich's approach to drama in general, localising the thought of inner-tactile perception afterwards. Inner-tactile perception is presented as a crucial part of Zich's theory. Not only it is a part of the process of creation, but also of perception of drama itself. The second part of this thesis is an addendum to Otakar Zich's theory. This part is a response to Zich's thought of inner-tactile perception in current aesthetic theories of proprioception. In context of several aesthetic theories it is shown what proprioception is and what role it plays in aesthetic situation. It also reveals a relationship to Zich's inner-tactile perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021076890106986 | |