Show simple item record

Imaginary Orientalism of Gustave Moreau in the Context of 19th Century Orientalism and Symbolism
dc.contributor.advisorPrahl, Roman
dc.creatorDomincová, Eliška
dc.date.accessioned2017-06-01T00:33:17Z
dc.date.available2017-06-01T00:33:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75160
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je analyzovat orientalistickou tvorbu francouzského malíře Gustava Moreaua v kontextu orientalismu a symbolismu v druhé polovině 19. století. Práce se soustředí na srovnání reprezentace Orientu v Moreauově díle na jedné straně a reprezentaci Orientu ve výtvarném umění obecně, zvláště pak v akademickém orientalismu, a zkoumá stylové a tematické rozdíly ve zpracování obdobných námětů mezi tradičním akademickým orientalismem a progresivním přístupem Gustava Moreaua. Práce se dále věnuje Moreauově pozici v rámci symbolistního hnutí a jeho vlivu na symbolismus. Základní metodou výzkumu je studium v této práci zmiňovaných uměleckých děl a jejich analýza z ikonografického, ikonologického a sémiotického hlediska. Autorka rovněž vychází z primárních textových pramenů (především z umělcových úvah o umění) a ze sekundární vědecké literatury věnované životu a dílu Gustava Moreaua, orientalismu a jeho politickému kontextu a pracím pojednávajícím o symbolismu. Práce se sestává ze dvou oddílů. Oddíl 1 se soustředí na Moreauovo orientalistické dílo v rámci francouzského orientalismu druhé poloviny 19. století a poukazuje na rozdíly mezi Moreauovým imaginárním orientalismem a tradičním akademickým orientalismem. Kapitola 1.1 popisuje sociální a kulturní zdroje orientalistického malířství...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor thesis is to analyze the orientalist artwork of French painter Gustave Moreau in a context of orientalism and symbolism in the second half of the 19th century. The thesis focuses on comparing the representation of Orient in Moreau's art and its representation in painting in general, in particular in academic orientalism. Stylistic and thematic differences between traditional academic orientalism and the innovative approach of Gustave Moreau to the similar oriental subjects are examined. It also explores the position of Moreau's art in symbolist movement and his influence hereon. The core research method used in the thesis is studying the works of art mentioned in it and their analysis from iconographic, iconological and semiotic points of view. The author also examines primary textual sources (mainly artist's own thinking about art) and secondary literature concerning the life and art of Gustave Moreau, orientalism and its political context, and works on symbolism. The thesis consists of two parts. Part 1 deals with Moreau's orientalist art work within the frame of French orientalism of the second half of the 19th century, and it points out differences between Moreau's imaginary orientalism and the traditional academic orientalism. Chapter 1.1 describes the social and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGustave Moreaucs_CZ
dc.subjectorientalismuscs_CZ
dc.subjectsymbolismuscs_CZ
dc.subjectdekadencecs_CZ
dc.subjecthistorická malbacs_CZ
dc.subjectfrancouzské malířstvícs_CZ
dc.subject19. stoletícs_CZ
dc.subjectsalonní a akademické malířstvícs_CZ
dc.subjectGustave Moreauen_US
dc.subjectorientalismen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.subjectdecadenceen_US
dc.subjecthistory paintingen_US
dc.subjectFrench paintingen_US
dc.subject19th Centuryen_US
dc.subjectSalon and academic paintingen_US
dc.titleImaginární orientalismus Gustava Moreaua v kontextu orientalismu a symbolismu 19. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId148905
dc.title.translatedImaginary Orientalism of Gustave Moreau in the Context of 19th Century Orientalism and Symbolismen_US
dc.contributor.refereeWittlich, Petr
dc.identifier.aleph002107685
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je analyzovat orientalistickou tvorbu francouzského malíře Gustava Moreaua v kontextu orientalismu a symbolismu v druhé polovině 19. století. Práce se soustředí na srovnání reprezentace Orientu v Moreauově díle na jedné straně a reprezentaci Orientu ve výtvarném umění obecně, zvláště pak v akademickém orientalismu, a zkoumá stylové a tematické rozdíly ve zpracování obdobných námětů mezi tradičním akademickým orientalismem a progresivním přístupem Gustava Moreaua. Práce se dále věnuje Moreauově pozici v rámci symbolistního hnutí a jeho vlivu na symbolismus. Základní metodou výzkumu je studium v této práci zmiňovaných uměleckých děl a jejich analýza z ikonografického, ikonologického a sémiotického hlediska. Autorka rovněž vychází z primárních textových pramenů (především z umělcových úvah o umění) a ze sekundární vědecké literatury věnované životu a dílu Gustava Moreaua, orientalismu a jeho politickému kontextu a pracím pojednávajícím o symbolismu. Práce se sestává ze dvou oddílů. Oddíl 1 se soustředí na Moreauovo orientalistické dílo v rámci francouzského orientalismu druhé poloviny 19. století a poukazuje na rozdíly mezi Moreauovým imaginárním orientalismem a tradičním akademickým orientalismem. Kapitola 1.1 popisuje sociální a kulturní zdroje orientalistického malířství...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this bachelor thesis is to analyze the orientalist artwork of French painter Gustave Moreau in a context of orientalism and symbolism in the second half of the 19th century. The thesis focuses on comparing the representation of Orient in Moreau's art and its representation in painting in general, in particular in academic orientalism. Stylistic and thematic differences between traditional academic orientalism and the innovative approach of Gustave Moreau to the similar oriental subjects are examined. It also explores the position of Moreau's art in symbolist movement and his influence hereon. The core research method used in the thesis is studying the works of art mentioned in it and their analysis from iconographic, iconological and semiotic points of view. The author also examines primary textual sources (mainly artist's own thinking about art) and secondary literature concerning the life and art of Gustave Moreau, orientalism and its political context, and works on symbolism. The thesis consists of two parts. Part 1 deals with Moreau's orientalist art work within the frame of French orientalism of the second half of the 19th century, and it points out differences between Moreau's imaginary orientalism and the traditional academic orientalism. Chapter 1.1 describes the social and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990021076850106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV