Zobrazit minimální záznam

Adaptation process of beginning nursery teachers as a part of school management
dc.contributor.advisorLisnerová, Romana
dc.creatorTrejtnarová, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-01T00:30:34Z
dc.date.available2017-06-01T00:30:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75149
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá současnou problematikou podpory začínajících učitelů mateřských škol. Zejména jejich přípravou na profesi a samotným procesem adaptace na pracovní prostředí. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku podpory začínajících učitelů v ČR od studia a vymezení kompetencí absolventů škol, až po vstup do profese a adaptaci jako součásti řízení školy. V první části práce jsou na základě odborné literatury vymezeny pojmy jako začínající učitel, adaptace - orientace na pracovní prostředí mentoring a mentor - uvádějící učitel. Cílem práce je vytvoření návrhu adaptačního plánu začínajícího učitele v mateřské škole na základě teoretických poznatků a výsledků šetření v oblasti potřeb a očekávání ředitelů mateřských škol i samotných začínajících učitelů. Na teoretický základ navazuje část empirická - výzkumné šetření kvantitativní, složené z dotazníků a rozhovorů, které má za cíl zjistit, zda je adaptace začínajících učitelů součástí řízení školy, jak se do procesu zapojují zkušení učitelé, zjistit shody, očekávání a požadavky při vstupu začínajících učitelů do praxe. Komparace výsledků výzkumných šetření vede k doporučení pro management vzdělávání. Na základě teoretických poznatků a výsledků šetření je v závěru práce navržen adaptační plán pro začínající učitele mateřských škol....cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with contemporary issues of beginning nursery teacher support. Especially it deals with their preparation for the profession and the actual process of adaptation to the working environment. The theoretical part is focused on the issue of support for beginning teachers in the Czech Republic from studies and defining the competencies of graduates to entry into the profession and adaptation as part of the school management. The aim is to create a draft of a new teacher's adaptation plan in a nursery based on theoretical knowledge and the results of the investigation into the needs and expectations of nursery directors and trainee teachers themselves. Theoretical basis is followed by empirical part - quantitative research survey consisting of questionnaires and interviews, which aims to determine whether the adaptation of beginning teachers is part of the school management and how experienced teachers are involved into the process, to determine agreement, expectations and requirements during the entry of beginning teachers into practice. Comparison of the results of research studies leads to recommendations for management education. Based on theoretical knowledge and the results of the investigation the conclusion is designed the adaptation plan for beginning nursery teachers. KEYWORDS...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZačínající učitelcs_CZ
dc.subjectpedagogická praxecs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectorientace na pracovní prostředícs_CZ
dc.subjectuvádějící učitel - mentorcs_CZ
dc.subjectmentoringcs_CZ
dc.subjectBeginning teacheren_US
dc.subjectteaching practiceen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectorientation to the working environmenten_US
dc.subjectan introducingen_US
dc.subjectteacher-mentoren_US
dc.subjectmentoringen_US
dc.titleProces adaptace začínajících učitelů mateřských škol jako součást řízení školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-04
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId151715
dc.title.translatedAdaptation process of beginning nursery teachers as a part of school managementen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002026153
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá současnou problematikou podpory začínajících učitelů mateřských škol. Zejména jejich přípravou na profesi a samotným procesem adaptace na pracovní prostředí. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku podpory začínajících učitelů v ČR od studia a vymezení kompetencí absolventů škol, až po vstup do profese a adaptaci jako součásti řízení školy. V první části práce jsou na základě odborné literatury vymezeny pojmy jako začínající učitel, adaptace - orientace na pracovní prostředí mentoring a mentor - uvádějící učitel. Cílem práce je vytvoření návrhu adaptačního plánu začínajícího učitele v mateřské škole na základě teoretických poznatků a výsledků šetření v oblasti potřeb a očekávání ředitelů mateřských škol i samotných začínajících učitelů. Na teoretický základ navazuje část empirická - výzkumné šetření kvantitativní, složené z dotazníků a rozhovorů, které má za cíl zjistit, zda je adaptace začínajících učitelů součástí řízení školy, jak se do procesu zapojují zkušení učitelé, zjistit shody, očekávání a požadavky při vstupu začínajících učitelů do praxe. Komparace výsledků výzkumných šetření vede k doporučení pro management vzdělávání. Na základě teoretických poznatků a výsledků šetření je v závěru práce navržen adaptační plán pro začínající učitele mateřských škol....cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with contemporary issues of beginning nursery teacher support. Especially it deals with their preparation for the profession and the actual process of adaptation to the working environment. The theoretical part is focused on the issue of support for beginning teachers in the Czech Republic from studies and defining the competencies of graduates to entry into the profession and adaptation as part of the school management. The aim is to create a draft of a new teacher's adaptation plan in a nursery based on theoretical knowledge and the results of the investigation into the needs and expectations of nursery directors and trainee teachers themselves. Theoretical basis is followed by empirical part - quantitative research survey consisting of questionnaires and interviews, which aims to determine whether the adaptation of beginning teachers is part of the school management and how experienced teachers are involved into the process, to determine agreement, expectations and requirements during the entry of beginning teachers into practice. Comparison of the results of research studies leads to recommendations for management education. Based on theoretical knowledge and the results of the investigation the conclusion is designed the adaptation plan for beginning nursery teachers. KEYWORDS...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020261530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV