Show simple item record

Rozhodovací model exportu pro Českou repoubliku
dc.contributor.advisorMejstřík, Michal
dc.creatorCouceiro Vlasak, Carlos
dc.date.accessioned2017-06-01T00:29:31Z
dc.date.available2017-06-01T00:29:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75143
dc.description.abstractV rámci diplomové práce byl vyvinut model pro podporu rozhodování, zaměřený na exportní příležitosti. Základ modelu spočívá ve filtračním procesu, kde jsou průběžně analyzována data obsahující socio-ekonomické indikátory. V souvislosti s vývojem modelu byl proveden rozsáhlý přehled literatury, přičemž základem byl dřívější model nastavený na stejnou problematiku, protože v současnosti není k dispozici žádný protokol k jeho konstrukci. Daný model umožňuje zjistit, zda trh, charakterizovaný maticí indikátorů, splňuje předem nastavené podmínky. Pak je označen jako exportní příležitost. Do modelu byly uloženy dva různé soubory dat, a to jeden pro rok 2010 a druhý pro rok 2014. Byla zadána hypotéza že model bude ukazovat stejné exportní příležitosti v obou případech. Účelem této hypotézy bylo zjistit, jestli model potřebuje průběžné aktualizace. Nakonec byla provedena ke zjištění chování parametrů, vyplňujících model, senzitivní analýza. Jde o nový přístup předtím v podobném modelu neimplementovaný. JEL Klasifikace F10, F13, F23, M31 Klíčová slova exportní příležitosti, podnikavost, mezinárodní marketing, senzitivní analýza, obchod Autor e-mail karel.couceiro@gmail.com Vedoucí práce e-mail mejstrik@fsv.cuni.czcs_CZ
dc.description.abstractIn this paper, an Export Decision Support Model applied to the Czech Republic is developed, with the aim of finding export opportunities. The model functions using a filtering process in which a stream of data composed of numerous socio-economic indicators representing the world trade is analysed. For their construction, an extensive literature review was developed relying strongly on a previous EDSM targeted as well for the Czech Republic, as at the moment no explicit rule exist describing its appropriate composition. Then, if a given market, determined by its associated matrix of indicators, fulfils the conditions of the model, then it is retrieved as an export opportunity. After the model construction, it is supplied with two streams of data, for 2010 and for 2014 and, the hypothesis that for both years the output is equal is evaluated. With the intention to infer if the constructed model needs periodical recalibrations for its appropriate use. Finally, a local sensitivity analysis is deployed uncovering the behaviour of the different parameters of the model, a novel approach not yet implemented in an EDSM tailor made for the Czech Republic. JEL Classification F10, F13, F23, M31 Keywords export opportunity, entrepreneurship, international marketing, sensitivity analysis, trade Author's e-mail...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectexport opportunityen_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectinternational marketingen_US
dc.subjectsensitivity analysisen_US
dc.subjecttradeen_US
dc.titleExport Decision Support Model for the Czech Republicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165380
dc.title.translatedRozhodovací model exportu pro Českou repoublikucs_CZ
dc.contributor.refereeBenáček, Vladimír
dc.identifier.aleph002103767
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV rámci diplomové práce byl vyvinut model pro podporu rozhodování, zaměřený na exportní příležitosti. Základ modelu spočívá ve filtračním procesu, kde jsou průběžně analyzována data obsahující socio-ekonomické indikátory. V souvislosti s vývojem modelu byl proveden rozsáhlý přehled literatury, přičemž základem byl dřívější model nastavený na stejnou problematiku, protože v současnosti není k dispozici žádný protokol k jeho konstrukci. Daný model umožňuje zjistit, zda trh, charakterizovaný maticí indikátorů, splňuje předem nastavené podmínky. Pak je označen jako exportní příležitost. Do modelu byly uloženy dva různé soubory dat, a to jeden pro rok 2010 a druhý pro rok 2014. Byla zadána hypotéza že model bude ukazovat stejné exportní příležitosti v obou případech. Účelem této hypotézy bylo zjistit, jestli model potřebuje průběžné aktualizace. Nakonec byla provedena ke zjištění chování parametrů, vyplňujících model, senzitivní analýza. Jde o nový přístup předtím v podobném modelu neimplementovaný. JEL Klasifikace F10, F13, F23, M31 Klíčová slova exportní příležitosti, podnikavost, mezinárodní marketing, senzitivní analýza, obchod Autor e-mail karel.couceiro@gmail.com Vedoucí práce e-mail mejstrik@fsv.cuni.czcs_CZ
uk.abstract.enIn this paper, an Export Decision Support Model applied to the Czech Republic is developed, with the aim of finding export opportunities. The model functions using a filtering process in which a stream of data composed of numerous socio-economic indicators representing the world trade is analysed. For their construction, an extensive literature review was developed relying strongly on a previous EDSM targeted as well for the Czech Republic, as at the moment no explicit rule exist describing its appropriate composition. Then, if a given market, determined by its associated matrix of indicators, fulfils the conditions of the model, then it is retrieved as an export opportunity. After the model construction, it is supplied with two streams of data, for 2010 and for 2014 and, the hypothesis that for both years the output is equal is evaluated. With the intention to infer if the constructed model needs periodical recalibrations for its appropriate use. Finally, a local sensitivity analysis is deployed uncovering the behaviour of the different parameters of the model, a novel approach not yet implemented in an EDSM tailor made for the Czech Republic. JEL Classification F10, F13, F23, M31 Keywords export opportunity, entrepreneurship, international marketing, sensitivity analysis, trade Author's e-mail...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021037670106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV