dc.contributor.advisor | Pavlasová, Lenka | |
dc.creator | Kadlecová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T00:28:37Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T00:28:37Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75138 | |
dc.description.abstract | Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem "Síla antibiotik", který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky | cs_CZ |
dc.description.abstract | Microbiological Project Using the Disc Diffusion Method for Lower Secondary School ABSTRACT This thesis deals with project-based education and his involvement in the functional structure of the czech educational theory and practice. It refers to the project as an innovative teaching process, which is qualitatively able to shield asked RVP requirements and the implementation of which contributes to the development of educational goals and core competencies. This thesis contains both theoretical aspects are developed through the study of literature and other sources in order to summarize the current state of knowledge of the subject, so practical. Theoretical bases emphasize not only on the characteristics of project-based education as such, but also on the appropriate application of educational strategies in the learning process. Specifically mentioned are possibilities of project-based teaching in the teaching of natural history, biology and ecology. The theoretical background followed by the practical part, which shifts the theory of project learning into practice. There is particular designed a project called "Strength of antibiotics", which is then implemented and reflected. Is described in detail during the planning, implementation and evaluation of the project. KEYWORDS: project-based education, school... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | projektové vyučování | cs_CZ |
dc.subject | školní projekt | cs_CZ |
dc.subject | disková difuzní metoda | cs_CZ |
dc.subject | antibiotické disky | cs_CZ |
dc.subject | project-based education | en_US |
dc.subject | school project | en_US |
dc.subject | disk diffusion method | en_US |
dc.subject | antibiotic discs | en_US |
dc.title | Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-09 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 146102 | |
dc.title.translated | Microbiological Project Using the Disk Diffusion Method for Lower Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Skýbová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002026151 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem "Síla antibiotik", který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky | cs_CZ |
uk.abstract.en | Microbiological Project Using the Disc Diffusion Method for Lower Secondary School ABSTRACT This thesis deals with project-based education and his involvement in the functional structure of the czech educational theory and practice. It refers to the project as an innovative teaching process, which is qualitatively able to shield asked RVP requirements and the implementation of which contributes to the development of educational goals and core competencies. This thesis contains both theoretical aspects are developed through the study of literature and other sources in order to summarize the current state of knowledge of the subject, so practical. Theoretical bases emphasize not only on the characteristics of project-based education as such, but also on the appropriate application of educational strategies in the learning process. Specifically mentioned are possibilities of project-based teaching in the teaching of natural history, biology and ecology. The theoretical background followed by the practical part, which shifts the theory of project learning into practice. There is particular designed a project called "Strength of antibiotics", which is then implemented and reflected. Is described in detail during the planning, implementation and evaluation of the project. KEYWORDS: project-based education, school... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020261510106986 | |