Subjektivní hodnocení spokojenosti se životem mezi žáky 5. a 9. ročníku v Hradci Králové
Subjective life satisfaction of children of 5th and 9th grade of primary schools in Hradec Králové
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75134Identifiers
Study Information System: 132390
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Zvírotský, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
životní spokojenost, osobní pohodaKeywords (English)
life satisfaction, subjective well-beingCílem této práce je porovnat subjektivní spokojenost s vlastní kvalitou života žáků 5. a 9. tříd základních škol v Hradci Králové. Práce se zaměřuje především na způsob trávení volného času, spokojenost se sociálními kontakty a rodinným zázemím, interakci ve škole, psychosomatické potíže a návyková rizika. Práce porovnává odpovědi jednotlivých ročníků a jednotlivých pohlaví respondentů. Zjišťuje, že mezi jednotlivými ročníky nedochází k signifikantním rozdílům. K těm dochází v porovnání jednotlivých pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this thesis is to compare subjective life satisfaction of children at 5th and 9th grades of primary schools in Hradec Králové. The thesis focuses mainly on the way of spending their leisure time, satisfaction with the social contacts and family background, interacting in school, psychosomatic problems and addictive risks. The work compares the responses of individual years and gender of respondents. The thesis finds no significcant diferences between 5th and 9th grade. The significcant diferences were found between gender of respondents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)