dc.contributor.advisor | Švermová, Dagmar | |
dc.creator | Černá, Stanislava | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T00:24:53Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T00:24:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75118 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Didaktické zásady J. A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka AUTOR: Stanislava Černá KATEDRA: Katedra germanistiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Dagmar Švermová Tato diplomová práce se zabývá osobností významného českého myslitele J. A. Komenského a jeho didaktickými zásadami, ze kterých jsou mnohé platné dodnes. Nejvíce bývá akcentována aktivnost, motivace a vnímání žáka všemi smysly. Poslední zmíněnou zásadu může zajistit činnostně orientovaná výuka; motivovat a aktivizovat žáka také výuka problémová nebo projektová. Teoretická část práce je věnována vymezení zásad, chápání principu aktivnosti dříve a nyní, jeho uplatnění v rámci cizojazyčné výuky a vymezení cílů a klíčových kompetencí. Navazující praktická část popisuje realizaci dvou projektů, na kterých bylo ověřeno, že je zařazování projektů do výuky německého jazyka (v případě správně zvolených cílů a metod) vhodným motivačním a aktivizačním nástrojem. KLÍČOVÁ SLOVA: J. A. Komenský, didaktické zásady, vyučování německého jazyka, aktivnost, činnostně orientovaná výuka, projektová výuka | cs_CZ |
dc.description.abstract | MASTER THESIS TITLE: Didactic principles of John Amos Comenius and their application in today's teaching of German language AUTHOR: Stanislava Černá DEPARTMENT: Department of Germanics SUPERVISOR: PaedDr. Dagmar Švermová This master thesis is focused on the personality of meaningful Czech thinker J. A. Comenius and his didactical principles, many of which are nowadays still relevant. The most emphasized principles are activity, motivation and student's perception with the use of all senses. The last mentioned principle can be ensured by the activity-oriented teaching; student can be motivated and exacerbated by problem-oriented or project teaching. Theoretical part of the thesis is dedicated to the definition of principles, understanding of the activity principle before and today, its use in the foreign language teaching and the definition of aims and key competencies. Following practical part describes realization of two projects where was validated that inclusion of projects into German language teaching is suitable motivating and exacerbating means in case the aims and methods are selected appropriately. KEY WORDS: J. A. Comenius, didactical principles, teaching of German language, activity, activity-oriented teaching, project teaching | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | J. A. Komenský | cs_CZ |
dc.subject | didaktické zásady | cs_CZ |
dc.subject | vyučování německého jazyka | cs_CZ |
dc.subject | aktivnost | cs_CZ |
dc.subject | činnostně orientovaná výuka | cs_CZ |
dc.subject | projektová výuka | cs_CZ |
dc.subject | J. A. Comenius | en_US |
dc.subject | didactic principles | en_US |
dc.subject | teaching of German language | en_US |
dc.subject | activity | en_US |
dc.subject | activity-oriented teaching | en_US |
dc.subject | project teaching | en_US |
dc.title | Didaktické zásady J.A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-03 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 114578 | |
dc.title.translated | Didactic principles of John Amos Comenius and their application in today's teaching of German language | en_US |
dc.contributor.referee | Nečasová, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 002025099 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Didaktické zásady J. A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka AUTOR: Stanislava Černá KATEDRA: Katedra germanistiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Dagmar Švermová Tato diplomová práce se zabývá osobností významného českého myslitele J. A. Komenského a jeho didaktickými zásadami, ze kterých jsou mnohé platné dodnes. Nejvíce bývá akcentována aktivnost, motivace a vnímání žáka všemi smysly. Poslední zmíněnou zásadu může zajistit činnostně orientovaná výuka; motivovat a aktivizovat žáka také výuka problémová nebo projektová. Teoretická část práce je věnována vymezení zásad, chápání principu aktivnosti dříve a nyní, jeho uplatnění v rámci cizojazyčné výuky a vymezení cílů a klíčových kompetencí. Navazující praktická část popisuje realizaci dvou projektů, na kterých bylo ověřeno, že je zařazování projektů do výuky německého jazyka (v případě správně zvolených cílů a metod) vhodným motivačním a aktivizačním nástrojem. KLÍČOVÁ SLOVA: J. A. Komenský, didaktické zásady, vyučování německého jazyka, aktivnost, činnostně orientovaná výuka, projektová výuka | cs_CZ |
uk.abstract.en | MASTER THESIS TITLE: Didactic principles of John Amos Comenius and their application in today's teaching of German language AUTHOR: Stanislava Černá DEPARTMENT: Department of Germanics SUPERVISOR: PaedDr. Dagmar Švermová This master thesis is focused on the personality of meaningful Czech thinker J. A. Comenius and his didactical principles, many of which are nowadays still relevant. The most emphasized principles are activity, motivation and student's perception with the use of all senses. The last mentioned principle can be ensured by the activity-oriented teaching; student can be motivated and exacerbated by problem-oriented or project teaching. Theoretical part of the thesis is dedicated to the definition of principles, understanding of the activity principle before and today, its use in the foreign language teaching and the definition of aims and key competencies. Following practical part describes realization of two projects where was validated that inclusion of projects into German language teaching is suitable motivating and exacerbating means in case the aims and methods are selected appropriately. KEY WORDS: J. A. Comenius, didactical principles, teaching of German language, activity, activity-oriented teaching, project teaching | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020250990106986 | |