Přínos Františka Kábele pro obor speciální pedagogika
Contribution of František Kábele to the field of special education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75000Identifikátory
SIS: 162240
Katalog UK: 990021039010106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19969]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužáková, Monika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
František Kábele, logopedická péče, Logopedický ústav, somatopedie, Somatopedická společnostKlíčová slova (anglicky)
František Kábele, Speech Therapy, Logopaedic Institute, Somatopaedia, Somatopedic SocietyPředkládaná bakalářská práce se zaměřuje na významnou osobnost speciální pedagogiky Prof. PaedDr. Františka Kábele, DrSc. Zabývá se jak jeho životem, tak jeho vlivem na formování oboru speciální pedagogika v naší zemi. Přibližuje Kábeleho pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie a somatopedie u nás Mnohé z těchto myšlenek jsou stále platné a aktuální. Zabývá se také Kábeleho podílem na založení některých institucí věnujících se u nás péči o postižené a výběrem z jeho velmi bohaté publikační činnosti. Práce má teoretický charakter, je zpracována monograficky s použitím analýzy odborné literatury, publikací a jiných zdrojů.
Introduced bachelor thesis focuses on significant figure of special pedagogy Prof. PaedDr. František Kábel, DrSc. The thesis follows up his life as well as his influence on formation of the special pedagogy in our country. It concentrates on Kábel's progressive ideas and actions leading to growth of speech therapy and somatopedie. Nowadays many of those thoughts are still valid and relevant. This work looks also at Kábel's share on foundation of some of the institutions dedicated to care of the disabled and selection of his rich publications. The thesis has theoretical character, it was compiled mono-graphically with use of professional literature, publication and other sources.