Show simple item record

Impact of CSI activities on practice in primary schools in Prague
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorOftnerová, Marina
dc.date.accessioned2017-06-01T00:00:12Z
dc.date.available2017-06-01T00:00:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74991
dc.description.abstractČeská školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe Czech School Inspectorate (CSI) is the only institution responsible for external evaluation of educational system in the Czech Republic. Its main purpose is improving the quality of education provided. The aim of the diploma thesis is to describe different CSI's activities and to find out which of them and how influence practice of primary schools in Prague. The results of the analysis of questionnaires, interviews with some headteachers and Deputy Chief School Inspector's comment show that majority of headteacher respondents act upon school inspection report, take inspectors' advice into consideration and follow them. The CSI also influences schools indirectly:  by setting Criteria for Evaluation of Conditions, Course and Outcomes of Education  by stakeholder pressure  by publishing of numerous outputs  by means of InspIS SET system The research shows that most headteacher respondents consider school inspections to be important for them. KEYWORDS CSI, external evaluation, primary school, headmaster, managing school, quality school, education quality improvementen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectČŠIcs_CZ
dc.subjectexterní evaluacecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectřízení školycs_CZ
dc.subjectkvalitní školacs_CZ
dc.subjectzlepšení kvality vzdělávánícs_CZ
dc.subjectCSIen_US
dc.subjectexternal evaluationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectheadmasteren_US
dc.subjectmanaging schoolen_US
dc.subjectquality schoolen_US
dc.subjecteducation quality improvementen_US
dc.titleVliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId172076
dc.title.translatedImpact of CSI activities on practice in primary schools in Pragueen_US
dc.contributor.refereeTrunda, Jiří
dc.identifier.aleph002090342
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČeská školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe Czech School Inspectorate (CSI) is the only institution responsible for external evaluation of educational system in the Czech Republic. Its main purpose is improving the quality of education provided. The aim of the diploma thesis is to describe different CSI's activities and to find out which of them and how influence practice of primary schools in Prague. The results of the analysis of questionnaires, interviews with some headteachers and Deputy Chief School Inspector's comment show that majority of headteacher respondents act upon school inspection report, take inspectors' advice into consideration and follow them. The CSI also influences schools indirectly:  by setting Criteria for Evaluation of Conditions, Course and Outcomes of Education  by stakeholder pressure  by publishing of numerous outputs  by means of InspIS SET system The research shows that most headteacher respondents consider school inspections to be important for them. KEYWORDS CSI, external evaluation, primary school, headmaster, managing school, quality school, education quality improvementen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020903420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV