dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Humlová, Dominika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T23:59:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T23:59:03Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74985 | |
dc.description.abstract | Náplní této diplomové práce je teoretické uvedení do problematiky sluchového postižení, jeho klasifikace, možností diagnostiky a kompenzace. Blíže se práce zabývá kochleárním implantátem jakožto kompenzační pomůckou. Popisuje celý proces kochleární implantace od výběru kandidátů, přes operaci, nastavování řečového procesoru až po následnou rehabilitaci. Práce přibližuje také komunikační kompetenci a vývoj řeči u dětí intaktních i sluchově postižených. Po představení dostupných diagnostických nástrojů určených pro testování slovní zásoby, popisuje práce výzkumné šetření zjišťující úroveň slovníku u dětí s kochleárním implantátem, za použití konkrétního Testu pasivní a aktivní slovní zásoby a interpretuje získané výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, komunikační kompetence, pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, dítě s kochleárním implantátem, Test pasivní a aktivní slovní zásoby | cs_CZ |
dc.description.abstract | The content of this thesis is a theoretical introduction to the topic of hearing impairment, its classification, diagnosis and compensation options. Furthermore the work deals with a cochlear implant as the compensation aid. It describes the entire process of choosing the cochlear implantation candidates, the operation itself, setting of the speech processor and subsequent rehabilitation. The thesis also deals with communication competence and speech development not only of children with hearing impairment but also without hearing disorders. After the performance of the available diagnostic tools used for vocabulary testing, the work describes a research process of identifying the vocabulary level in children with cochlear implants by the use of appropriate passive and active vocabulary test and interprets obtained results. KEYWORDS: cochlear implant, communication skills, passive vocabulary, active vocabulary, a child with a cochlear implant, Test of the passive and active vocabulary | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kochleární implantát | cs_CZ |
dc.subject | komunikační kompetence | cs_CZ |
dc.subject | pasivní slovní zásoba | cs_CZ |
dc.subject | aktivní slovní zásoba | cs_CZ |
dc.subject | dítě s kochleárním implantátem | cs_CZ |
dc.subject | Test pasivní a aktivní slovní zásoby | cs_CZ |
dc.subject | cochlear implant | en_US |
dc.subject | communication skills | en_US |
dc.subject | passive vocabulary | en_US |
dc.subject | active vocabulary | en_US |
dc.subject | a child with a cochlear implant | en_US |
dc.subject | Test of the passive and active vocabulary | en_US |
dc.title | Komunikační kompetence u dětí s kochleárním implantátem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-26 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 148975 | |
dc.title.translated | Communication skills of children with cochlear implants | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 002090340 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Náplní této diplomové práce je teoretické uvedení do problematiky sluchového postižení, jeho klasifikace, možností diagnostiky a kompenzace. Blíže se práce zabývá kochleárním implantátem jakožto kompenzační pomůckou. Popisuje celý proces kochleární implantace od výběru kandidátů, přes operaci, nastavování řečového procesoru až po následnou rehabilitaci. Práce přibližuje také komunikační kompetenci a vývoj řeči u dětí intaktních i sluchově postižených. Po představení dostupných diagnostických nástrojů určených pro testování slovní zásoby, popisuje práce výzkumné šetření zjišťující úroveň slovníku u dětí s kochleárním implantátem, za použití konkrétního Testu pasivní a aktivní slovní zásoby a interpretuje získané výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, komunikační kompetence, pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, dítě s kochleárním implantátem, Test pasivní a aktivní slovní zásoby | cs_CZ |
uk.abstract.en | The content of this thesis is a theoretical introduction to the topic of hearing impairment, its classification, diagnosis and compensation options. Furthermore the work deals with a cochlear implant as the compensation aid. It describes the entire process of choosing the cochlear implantation candidates, the operation itself, setting of the speech processor and subsequent rehabilitation. The thesis also deals with communication competence and speech development not only of children with hearing impairment but also without hearing disorders. After the performance of the available diagnostic tools used for vocabulary testing, the work describes a research process of identifying the vocabulary level in children with cochlear implants by the use of appropriate passive and active vocabulary test and interprets obtained results. KEYWORDS: cochlear implant, communication skills, passive vocabulary, active vocabulary, a child with a cochlear implant, Test of the passive and active vocabulary | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020903400106986 | |