Show simple item record

Mentoring in the Nursery School as a Way to the Learning Organization
dc.contributor.advisorDvořáková, Miroslava
dc.creatorHavlíková, Dana
dc.date.accessioned2017-05-31T23:54:42Z
dc.date.available2017-05-31T23:54:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74963
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce je tvořena literární rešerší zaměřenou na mentoring, mentorský vztah, cíle a význam mentoringu, druhy a fáze mentoringu, na mentoring na začátku profesní dráhy učitele a mentoring v průběhu jeho pedagogické praxe, na uvedení příkladů realizovaných projektů zaměřených na mentoring a vztah mentoringu a učící se organizace. Hlavním cílem empirické části je vypracování modelového příkladu pro efektivní využívání mentoringu v mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci. Jsou stanoveny nutné předpoklady pro zavedení interního mentoringu v mateřské škole a ideální podmínky, které jeho zavedené usnadní, zpracován časový harmonogram pro zavádění interního mentoringu a navržena formální a obsahová stránka pro jeho realizaci včetně rad a doporučení. V empirické části diplomové práce byly využity tři nástroje a to výzkumné šetření mentoringu ve vybraných mateřských školách; pozorování rozhovoru mentora s menteem při nastavení cíle mentoringu a pozorování práce mentora s menteem ve vybrané mateřské škole při řízené činnosti; analýza interních materiálů mentoringu ve vybrané mateřské škole.cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis consists of literary research focused on mentoring, mentoring relationship, goals and importance of mentoring, kinds and phases of mentoring, mentoring at the beginning of a teacher's career, mentoring in the course of his / her career, giving examples of implemented projects which were aimed at mentoring, and the relationship between the mentor and the learning organization. The main goal of the empirical part is to elaborate a model example for effective use of mentoring in nursery schools as a potential tool leading to the learning organization. Some necessary requirements and ideal conditions for implementing the internal mentoring in the nursery school are stated, the time schedule for implementing the internal mentoring has been elaborated, and both formal and content part for its implementation has been suggested, including some advice and recommendations. Three tools have been used in the empirical part of the thesis: research into mentoring in selected nursery schools, observations of the interaction between the mentor and the mentee with a specified goal of mentoring and observations of the cooperation between the mentor and the mentee in a selected nursery school during a controlled activity, analysis of internal mentoring materials in a selected...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmentoringcs_CZ
dc.subjectmentorcs_CZ
dc.subjectmenteecs_CZ
dc.subjectučící se organizacecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectmentoringen_US
dc.subjectmentoren_US
dc.subjectmenteeen_US
dc.subjectlearning organizationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.titleMentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173237
dc.title.translatedMentoring in the Nursery School as a Way to the Learning Organizationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002088929
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce je tvořena literární rešerší zaměřenou na mentoring, mentorský vztah, cíle a význam mentoringu, druhy a fáze mentoringu, na mentoring na začátku profesní dráhy učitele a mentoring v průběhu jeho pedagogické praxe, na uvedení příkladů realizovaných projektů zaměřených na mentoring a vztah mentoringu a učící se organizace. Hlavním cílem empirické části je vypracování modelového příkladu pro efektivní využívání mentoringu v mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci. Jsou stanoveny nutné předpoklady pro zavedení interního mentoringu v mateřské škole a ideální podmínky, které jeho zavedené usnadní, zpracován časový harmonogram pro zavádění interního mentoringu a navržena formální a obsahová stránka pro jeho realizaci včetně rad a doporučení. V empirické části diplomové práce byly využity tři nástroje a to výzkumné šetření mentoringu ve vybraných mateřských školách; pozorování rozhovoru mentora s menteem při nastavení cíle mentoringu a pozorování práce mentora s menteem ve vybrané mateřské škole při řízené činnosti; analýza interních materiálů mentoringu ve vybrané mateřské škole.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis consists of literary research focused on mentoring, mentoring relationship, goals and importance of mentoring, kinds and phases of mentoring, mentoring at the beginning of a teacher's career, mentoring in the course of his / her career, giving examples of implemented projects which were aimed at mentoring, and the relationship between the mentor and the learning organization. The main goal of the empirical part is to elaborate a model example for effective use of mentoring in nursery schools as a potential tool leading to the learning organization. Some necessary requirements and ideal conditions for implementing the internal mentoring in the nursery school are stated, the time schedule for implementing the internal mentoring has been elaborated, and both formal and content part for its implementation has been suggested, including some advice and recommendations. Three tools have been used in the empirical part of the thesis: research into mentoring in selected nursery schools, observations of the interaction between the mentor and the mentee with a specified goal of mentoring and observations of the cooperation between the mentor and the mentee in a selected nursery school during a controlled activity, analysis of internal mentoring materials in a selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV