Zobrazit minimální záznam

Edit the text for reading comprehension for pupils with hearing impairment
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorStará, Kristýna
dc.date.accessioned2017-05-31T23:54:09Z
dc.date.available2017-05-31T23:54:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74960
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na problematiku žáků se sluchovým postižením, jejich vzděláváním, popisem výukových metod a úpravou textů pro čtení s porozuměním. Cílem praktické části byla úprava textů u čtyř žánrů, a to konkrétně povídky, dramatu, poezie a odborného článku, ověření porozumění jednoho vybraného upraveného textu v jedné třídě na Základní škole v Ječné a na základě této zkušenosti dále vytvořit metodický postup tvorby těchto textů. Metodou práce byla analýza dostupné odborné literatury, dále pozorování v ukázkové hodině českého jazyka a literatury a na závěr došlo k ověření porozumění prostřednictvím kontrolního dotazníku s otevřenými otázkami. Na základě tohoto ověření bylo zjištěno, že upravené texty žákům pomáhají lépe se v textu nebo postavách orientovat nebo například porozumět složitým větným celkům. Ověřování ale musí být prováděno více způsoby. Nelze se spoléhat na běžné testování jako u žáků slyšících pomocí otevřených otázek. Ani texty upravené nejsou vždy definitivní a musí se s nimi nadále pracovat, jelikož ke každému žáku se musí přistupovat individuálně. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, čtení s porozuměním, vzdělávání, úprava textů, testování žákůcs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on the problems of hearing impaired pupils, their education, describing teaching methods and editing texts for reading comprehension. The practical part was the presentation of texts in four genres, namely short stories, drama, poetry and scholarly article, verifying understanding of one of the selected modified texts in one classroom at an elementary school in Ječná and based on this experience, further develop the methodological process of creating these texts. Method of work was to analyze the available literature, further observations in the sample lesson of Czech language and literature at the end was to verify understanding through inspection questionnaire with open questions. Based on this verification, it was found that the adjusted texts help pupils better in the text or characters or navigate example to understand complex sentence parts units. But verification must be performed in several ways. Unable to rely on regular testing for pupils with hearing people using open questions. Neither the texts modified are not always definitive and must continue to work with them, as for every pupil must be treated individually. KEYWORDS hearing impairment, reading, education, text editing, testing of pupilsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectčtení s porozuměnímcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectúprava textůcs_CZ
dc.subjecttestování žákůcs_CZ
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecttext editingen_US
dc.subjecttesting of pupilsen_US
dc.titleÚprava textu pro čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162334
dc.title.translatedEdit the text for reading comprehension for pupils with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
dc.identifier.aleph002090105
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na problematiku žáků se sluchovým postižením, jejich vzděláváním, popisem výukových metod a úpravou textů pro čtení s porozuměním. Cílem praktické části byla úprava textů u čtyř žánrů, a to konkrétně povídky, dramatu, poezie a odborného článku, ověření porozumění jednoho vybraného upraveného textu v jedné třídě na Základní škole v Ječné a na základě této zkušenosti dále vytvořit metodický postup tvorby těchto textů. Metodou práce byla analýza dostupné odborné literatury, dále pozorování v ukázkové hodině českého jazyka a literatury a na závěr došlo k ověření porozumění prostřednictvím kontrolního dotazníku s otevřenými otázkami. Na základě tohoto ověření bylo zjištěno, že upravené texty žákům pomáhají lépe se v textu nebo postavách orientovat nebo například porozumět složitým větným celkům. Ověřování ale musí být prováděno více způsoby. Nelze se spoléhat na běžné testování jako u žáků slyšících pomocí otevřených otázek. Ani texty upravené nejsou vždy definitivní a musí se s nimi nadále pracovat, jelikož ke každému žáku se musí přistupovat individuálně. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, čtení s porozuměním, vzdělávání, úprava textů, testování žákůcs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on the problems of hearing impaired pupils, their education, describing teaching methods and editing texts for reading comprehension. The practical part was the presentation of texts in four genres, namely short stories, drama, poetry and scholarly article, verifying understanding of one of the selected modified texts in one classroom at an elementary school in Ječná and based on this experience, further develop the methodological process of creating these texts. Method of work was to analyze the available literature, further observations in the sample lesson of Czech language and literature at the end was to verify understanding through inspection questionnaire with open questions. Based on this verification, it was found that the adjusted texts help pupils better in the text or characters or navigate example to understand complex sentence parts units. But verification must be performed in several ways. Unable to rely on regular testing for pupils with hearing people using open questions. Neither the texts modified are not always definitive and must continue to work with them, as for every pupil must be treated individually. KEYWORDS hearing impairment, reading, education, text editing, testing of pupilsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020901050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV