Zobrazit minimální záznam

Cooperations of seniors and students of elementary school in the educational area of social studies
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorVyhnalová, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-31T23:52:36Z
dc.date.available2017-05-31T23:52:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74952
dc.description.abstractKlíčovým tématem této práce jsou mezigenerační vztahy ve smyslu budování pozitivního přístupu ke stáří u žáků 1. stupně základní školy. Vzhledem k faktu demografického stárnutí populace, je velmi aktuální přemýšlet o aktivním zapojení seniorů do veřejného života včetně zúročení jejich zkušeností. Teoretická část práce se zabývá mezigeneračními vztahy, popisuje stáří jako plnohodnotnou etapu života, pojednává o postojích a hodnotách. Praktická část nabízí postup rozvoje spolupráce mezi žáky prvního stupně ZŠ a seniory v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Cílem mezigenerační spolupráce bude prostřednictvím vedení rozhovorů, zaznamenání vzpomínek a další práce s nimi zvyšovat zájem žáků o moderní dějiny a pomocí námětů ke spolupráci také posílit úctu ke stáří a předcházet tak projevům ageismu. KLÍČOVÁ SLOVA demografické stárnutí populace, ageismus, mezigenerační vztahy, pozitivní přístup ke stáří, rodinná paměť, vzpomínky, projektové vyučování, inspirace pro školní výuku, člověk a jeho světcs_CZ
dc.description.abstractThe key topics of this project are intergenerational relationships, in the means of creating a positive approach towards ageing in elementary school kids. Regarding the fact of demographic ageing of the population, active engagement of seniors into public life and profitable usage of their experience are both a current matter. The theoretical part of this thesis discusses intergenerational relationships, defines old age as equal to other stages of life and questions various stances and values. The practical part offers guidance to the developing process of collaboration between elementary school kids and seniors, in the area of social studies. The aim of intergenerational cooperation is going to be, through conversations, shared memories and further work with them, the increase of kids' concern about modern history and enhancement of respect towards ageing, therefore prevention of ageism. KEY WORDS population ageing, ageism, intergeneration relationships, positive approach to ageing, family memory, memories, teaching, project - based learning, inspiration for schools, modern historyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdemografické stárnutí populacecs_CZ
dc.subjectageismuscs_CZ
dc.subjectmezigenerační vztahycs_CZ
dc.subjectpozitivní přístup ke stářícs_CZ
dc.subjectrodinná paměťcs_CZ
dc.subjectvzpomínkycs_CZ
dc.subjectprojektové vyučovánícs_CZ
dc.subjectinspirace pro školní výukucs_CZ
dc.subjectčlověk a jeho světcs_CZ
dc.subjectpopulation ageingen_US
dc.subjectageismen_US
dc.subjectintergeneration relationshipsen_US
dc.subjectpositive approach to ageingen_US
dc.subjectfamily memoryen_US
dc.subjectmemoriesen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectproject - based learningen_US
dc.subjectinspiration for schoolsen_US
dc.subjectmodern historyen_US
dc.titleKooperace seniorů a žáků prvního stupně ZŠ ve vzdělávací oblasti člověk a jeho světcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-22
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId178529
dc.title.translatedCooperations of seniors and students of elementary school in the educational area of social studiesen_US
dc.contributor.refereeZicha, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csKlíčovým tématem této práce jsou mezigenerační vztahy ve smyslu budování pozitivního přístupu ke stáří u žáků 1. stupně základní školy. Vzhledem k faktu demografického stárnutí populace, je velmi aktuální přemýšlet o aktivním zapojení seniorů do veřejného života včetně zúročení jejich zkušeností. Teoretická část práce se zabývá mezigeneračními vztahy, popisuje stáří jako plnohodnotnou etapu života, pojednává o postojích a hodnotách. Praktická část nabízí postup rozvoje spolupráce mezi žáky prvního stupně ZŠ a seniory v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Cílem mezigenerační spolupráce bude prostřednictvím vedení rozhovorů, zaznamenání vzpomínek a další práce s nimi zvyšovat zájem žáků o moderní dějiny a pomocí námětů ke spolupráci také posílit úctu ke stáří a předcházet tak projevům ageismu. KLÍČOVÁ SLOVA demografické stárnutí populace, ageismus, mezigenerační vztahy, pozitivní přístup ke stáří, rodinná paměť, vzpomínky, projektové vyučování, inspirace pro školní výuku, člověk a jeho světcs_CZ
uk.abstract.enThe key topics of this project are intergenerational relationships, in the means of creating a positive approach towards ageing in elementary school kids. Regarding the fact of demographic ageing of the population, active engagement of seniors into public life and profitable usage of their experience are both a current matter. The theoretical part of this thesis discusses intergenerational relationships, defines old age as equal to other stages of life and questions various stances and values. The practical part offers guidance to the developing process of collaboration between elementary school kids and seniors, in the area of social studies. The aim of intergenerational cooperation is going to be, through conversations, shared memories and further work with them, the increase of kids' concern about modern history and enhancement of respect towards ageing, therefore prevention of ageism. KEY WORDS population ageing, ageism, intergeneration relationships, positive approach to ageing, family memory, memories, teaching, project - based learning, inspiration for schools, modern historyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV