Show simple item record

Influence of the media on the perception of body image in adolescents
dc.contributor.advisorKučírek, Jiří
dc.creatorPíbilová, Lenka
dc.date.accessioned2017-10-19T09:53:50Z
dc.date.available2017-10-19T09:53:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74951
dc.description.abstractThe theoretical part of the diploma thesis "The influence of media on perception of body image by adolescents" describes the developmental stage of adolescence, body image and terms connected with this issue. The period of adolescence is showed from many points of view. Subsequently, there follows the description of media, advertising and strategies which influnce the perception of media and also the adolescents' behavior as consumers. The empirical part contains the result of the questionnaire which was attended by a group of respondents aged between 15 to 20. The task was to determine the influence of advertising as means of media on body image by adolescents and how this youth groug perceives its body. In the final part there is a summary of findings of the perception of adolescents' body image and the influence of media on its perception.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce na téma "Vliv médií na vnímání body image u adolescentů" se v teoretické části zabývá popisem a charakteristikou vývojového stádia adolescence, body image a pojmů souvisejících s danou problematikou. Období adolescence ukazuje z mnoha pohledů. Dále jsou zde popsány média, reklama a jejich strategie, které ovlivňují mediální vnímání a následně i chování adolescentů jako spotřebitelů. Empirická část se zabývá rozborem dotazníkového šetření, jehož se účastnila skupina respondentů ve věku 15 - 20 let. Úkolem bylo zjistit, jaký vliv má reklama jako prostředek médií na body image u adolescentů a jak tato věková skupina vnímá své tělo. V závěrečné části diplomové práce jsou shrnuty zjištěné poznatky o vnímání body image u adolescentů a vliv médií na jeho vnímání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescenten_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectadolescentcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectbody imagecs_CZ
dc.titleVliv médií na vnímání body image u adolescentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId160614
dc.title.translatedInfluence of the media on the perception of body image in adolescentsen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
dc.identifier.aleph002138533
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programSecondary School Teacher Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enSecondary School Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma "Vliv médií na vnímání body image u adolescentů" se v teoretické části zabývá popisem a charakteristikou vývojového stádia adolescence, body image a pojmů souvisejících s danou problematikou. Období adolescence ukazuje z mnoha pohledů. Dále jsou zde popsány média, reklama a jejich strategie, které ovlivňují mediální vnímání a následně i chování adolescentů jako spotřebitelů. Empirická část se zabývá rozborem dotazníkového šetření, jehož se účastnila skupina respondentů ve věku 15 - 20 let. Úkolem bylo zjistit, jaký vliv má reklama jako prostředek médií na body image u adolescentů a jak tato věková skupina vnímá své tělo. V závěrečné části diplomové práce jsou shrnuty zjištěné poznatky o vnímání body image u adolescentů a vliv médií na jeho vnímání.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the diploma thesis "The influence of media on perception of body image by adolescents" describes the developmental stage of adolescence, body image and terms connected with this issue. The period of adolescence is showed from many points of view. Subsequently, there follows the description of media, advertising and strategies which influnce the perception of media and also the adolescents' behavior as consumers. The empirical part contains the result of the questionnaire which was attended by a group of respondents aged between 15 to 20. The task was to determine the influence of advertising as means of media on body image by adolescents and how this youth groug perceives its body. In the final part there is a summary of findings of the perception of adolescents' body image and the influence of media on its perception.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV