dc.contributor.advisor | Gabrhelík, Roman | |
dc.creator | Šťastná, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T23:49:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T23:49:03Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74936 | |
dc.description.abstract | Východiska: Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) vyhodnocuje minimální preventivní program každý školní rok. V rámci projektu VYNSPI vznikl návrh systému výkaznictví preventivních aktivit. On- line systém výkaznictví (dále jen SV) byl navržen s cílem sjednocení podoby výkazů o preventivních aktivitách a poskytnutí školám jako nástroj k (auto-) evaluaci. Cíle práce: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zpětných vazeb od školních metodiků prevence. Soubor: Sběru dat se zúčastnilo 60 školních metodiků prevence ze základních a středních škol čtyř krajů České republiky, z nichž 90% respondentů bylo ženského pohlaví. Průměrný počet let praxe ŠMP byl 24,2 let a 76,6% respondentů má specializační studium ŠMP. Metody: Zpětná vazba byla získána on-line dotazníkem. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou v MS Excel. Výsledky: Zpětné vazby od ŠMP či ostatních pracovníků v prevenci ohledně systému výkaznictví vyšly s pozitivním ohlasem. Kolem 73% respondentů rozumělo použité terminologii a bylo spokojeno s grafickou podobou SV. Závěrečné vygenerování výkazu v PDF formě vyšlo jako užitečné pro 73% respondentů a 46,6% respondentů využije této PDF podoby výkazu jako podklad pro závěrečné hodnocení minimálního preventivního programu na škole. Respondenti ohodnotili on-line SV průměrnou známkou 1,64. Závěr: SV... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Background: A school prevention worker (SPW) evaluates the Basic Preventive Programme (BPP) every academic year. The draft design of reporting system (RS) of preventive activities was created as a result of the VYNSPI project. Online RS was designed with the aim of uniting the form and providing schools with a (self-) evaluation tool. Aims: The main aim of this thesis is the analysis of the feedback from SPW. Research group: 60 respondents from elementary and high schools from four regions of the Czech Republic participated in the data collection (90% of the respondents were female). Average number of years in practice was 24,2 years and 76,6% of respondents have a specialized SPW education. Methods: The feedback was collected via an on-line questionnaire. Results were evaluated by descriptive statistics in MS Excel. Results: Reporting system feedback obtained from SPWs or other prevention workers came with a positive result. About 73% of respondents understood the used terminology and were satisfied with the graphical form of the RS. The final PDF output of RS in PDF format was considered as useful by 73% of respondents and 46,6% of respondents claimed they would use it as the basis for the final evaluation of the BPP at school. Respondents evaluated the online RS with the average mark of 1,64. Conclusion:... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | systém výkaznictví | cs_CZ |
dc.subject | preventivní aktivity | cs_CZ |
dc.subject | školy | cs_CZ |
dc.subject | školská zařízení | cs_CZ |
dc.subject | celonárodní úroveň | cs_CZ |
dc.subject | jednotný systém | cs_CZ |
dc.subject | primary prevention | en_US |
dc.subject | reporting system | en_US |
dc.subject | prevention activities | en_US |
dc.subject | schools | en_US |
dc.subject | educational facilities | en_US |
dc.subject | national level | en_US |
dc.subject | unified system | en_US |
dc.title | Pilotní provoz Systému výkaznictví preventivních aktivit pro školy a školská zařízení | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-14 | |
dc.description.department | Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Prague | en_US |
dc.description.department | Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 169307 | |
dc.title.translated | Piloting the System of the Reporting System of Prevention Activities in Schools and Educational Facilities | en_US |
dc.contributor.referee | Jurystová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 002092814 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adiktologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Addictology | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Adiktologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Addictology | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Východiska: Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) vyhodnocuje minimální preventivní program každý školní rok. V rámci projektu VYNSPI vznikl návrh systému výkaznictví preventivních aktivit. On- line systém výkaznictví (dále jen SV) byl navržen s cílem sjednocení podoby výkazů o preventivních aktivitách a poskytnutí školám jako nástroj k (auto-) evaluaci. Cíle práce: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zpětných vazeb od školních metodiků prevence. Soubor: Sběru dat se zúčastnilo 60 školních metodiků prevence ze základních a středních škol čtyř krajů České republiky, z nichž 90% respondentů bylo ženského pohlaví. Průměrný počet let praxe ŠMP byl 24,2 let a 76,6% respondentů má specializační studium ŠMP. Metody: Zpětná vazba byla získána on-line dotazníkem. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou v MS Excel. Výsledky: Zpětné vazby od ŠMP či ostatních pracovníků v prevenci ohledně systému výkaznictví vyšly s pozitivním ohlasem. Kolem 73% respondentů rozumělo použité terminologii a bylo spokojeno s grafickou podobou SV. Závěrečné vygenerování výkazu v PDF formě vyšlo jako užitečné pro 73% respondentů a 46,6% respondentů využije této PDF podoby výkazu jako podklad pro závěrečné hodnocení minimálního preventivního programu na škole. Respondenti ohodnotili on-line SV průměrnou známkou 1,64. Závěr: SV... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Background: A school prevention worker (SPW) evaluates the Basic Preventive Programme (BPP) every academic year. The draft design of reporting system (RS) of preventive activities was created as a result of the VYNSPI project. Online RS was designed with the aim of uniting the form and providing schools with a (self-) evaluation tool. Aims: The main aim of this thesis is the analysis of the feedback from SPW. Research group: 60 respondents from elementary and high schools from four regions of the Czech Republic participated in the data collection (90% of the respondents were female). Average number of years in practice was 24,2 years and 76,6% of respondents have a specialized SPW education. Methods: The feedback was collected via an on-line questionnaire. Results were evaluated by descriptive statistics in MS Excel. Results: Reporting system feedback obtained from SPWs or other prevention workers came with a positive result. About 73% of respondents understood the used terminology and were satisfied with the graphical form of the RS. The final PDF output of RS in PDF format was considered as useful by 73% of respondents and 46,6% of respondents claimed they would use it as the basis for the final evaluation of the BPP at school. Respondents evaluated the online RS with the average mark of 1,64. Conclusion:... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020928140106986 | |