Zobrazit minimální záznam

Specifics of children's testimony from the point of view of psychology
dc.contributor.advisorBoukalová, Hedvika
dc.creatorBrousilová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-31T23:41:29Z
dc.date.available2017-05-31T23:41:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74897
dc.description.abstractV předkládané bakalářské práci se snažím o představení specifik, kterým musí vyslýchající čelit, pokud roli svědka trestného činu zaujímá dítě do 15 let. V první kapitole jsem krátce pro účely této práce vyjasnila pojem dítě a výslech. Pak se již detailněji zaměřuji na stěžejní témata. Přípravou výslechu je míněno zabezpečení vhodného prostředí pro výslech, nastolení příjemné atmosféry a důkladné vysvětlení právního systému a práv. Druhou kapitolu jsem věnovala komunikačním dovednostem dětského svědka, kde v podkapitolách přibližuji například konverzační pravidla či motivaci ke lhaní u dětí. V nejrozsáhlejší kapitole o sugestibilitě seznamuji čtenáře s nejznámějšími sugestivními technikami, a to jejich definováním, příklady a upozorněním na jejich škodlivost. Empirická část pak v návaznosti na poslední kapitolu teoretické části poskytuje můj návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl prozkoumat, zda je v České republice během výslechů dětských svědků využíváno sugestivních technik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractPresented bachelor thesis is mine attempt at highlighting particularities interrogator is confronted with when a role of witness is fulfilled by child up to 15 years of age. In the first chapter I briefly defined term child and interrogation for the purpose of this thesis. Then I specifically focus on core subjects. Preparation for interrogation is understood as arranging appropriate environment for conducting interrogation, setting pleasant atmosphere and proper explanation of legal system and laws. Second chapter is dedicated to communication skills of child witness; particular subsections describe for example conversation rules or child motivations behind lying. In the most extensive chapter regarding suggestibility reader is introduced to well-known suggestive techniques through their definitions, examples and notifications about their harmful effects. The empirical part serves as follow-up to my last theoretical chapter and proposes qualitative research that would examine whether interrogations of child witnesses in Czech Republic exploit suggestive techniques. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdětská výpověďcs_CZ
dc.subjectvýslech dětícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectlhanícs_CZ
dc.subjectsugestibilitacs_CZ
dc.subjectsugestivní technikycs_CZ
dc.subjectchildren's testimonyen_US
dc.subjectinterviewing of childrenen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectlyingen_US
dc.subjectsuggestibilityen_US
dc.subjectsuggestive techniquesen_US
dc.titleSpecifika svědeckých výpovědí dětí v trestním řízení z pohledu psychologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165141
dc.title.translatedSpecifics of children's testimony from the point of view of psychologyen_US
dc.contributor.refereeKostelníková, Zuzana
dc.identifier.aleph002097435
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV předkládané bakalářské práci se snažím o představení specifik, kterým musí vyslýchající čelit, pokud roli svědka trestného činu zaujímá dítě do 15 let. V první kapitole jsem krátce pro účely této práce vyjasnila pojem dítě a výslech. Pak se již detailněji zaměřuji na stěžejní témata. Přípravou výslechu je míněno zabezpečení vhodného prostředí pro výslech, nastolení příjemné atmosféry a důkladné vysvětlení právního systému a práv. Druhou kapitolu jsem věnovala komunikačním dovednostem dětského svědka, kde v podkapitolách přibližuji například konverzační pravidla či motivaci ke lhaní u dětí. V nejrozsáhlejší kapitole o sugestibilitě seznamuji čtenáře s nejznámějšími sugestivními technikami, a to jejich definováním, příklady a upozorněním na jejich škodlivost. Empirická část pak v návaznosti na poslední kapitolu teoretické části poskytuje můj návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl prozkoumat, zda je v České republice během výslechů dětských svědků využíváno sugestivních technik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enPresented bachelor thesis is mine attempt at highlighting particularities interrogator is confronted with when a role of witness is fulfilled by child up to 15 years of age. In the first chapter I briefly defined term child and interrogation for the purpose of this thesis. Then I specifically focus on core subjects. Preparation for interrogation is understood as arranging appropriate environment for conducting interrogation, setting pleasant atmosphere and proper explanation of legal system and laws. Second chapter is dedicated to communication skills of child witness; particular subsections describe for example conversation rules or child motivations behind lying. In the most extensive chapter regarding suggestibility reader is introduced to well-known suggestive techniques through their definitions, examples and notifications about their harmful effects. The empirical part serves as follow-up to my last theoretical chapter and proposes qualitative research that would examine whether interrogations of child witnesses in Czech Republic exploit suggestive techniques. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020974350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV