Show simple item record

Psychological aspects of fashion
dc.contributor.advisorŠípek, Jiří
dc.creatorNovotná, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-31T23:39:50Z
dc.date.available2017-05-31T23:39:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74889
dc.description.abstractPráce představuje souhrn poznatků o módě a jejími souvislostmi s psychickými procesy. Z dostupných zdrojů vytváří přehledovou studii dané problematiky a představuje dosavadní výzkumy o významu módy v každodenním životě člověka. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům o funkci oděvu a jeho schopnosti vyjadřování sociální sounáležitosti a emocí. Také představuje oděv jako prostředek komunikace s okolím. Další část práce popisuje, jak móda a oděv souvisí s psychickými složkami osobnosti, zejména se sebepojetím a sebereprezentací. Dále také popisuje význam oděvu v procesu utváření osobnosti, sebevědomí a identity. Práce zahrnuje i stručný přehled dalších oblastí, které jsou v souvislosti s psychologickými aspekty módy pro člověka významné. V závěru práce je navržen výzkumný projekt, který zkoumá souvislost mezi typem osobnosti a stylem oblékání pomocí dotazníku MBTI. Klíčová slova: Móda, osobnost, sebepojetí, komunikacecs_CZ
dc.description.abstractThe work introduces the summary of knowledge about fashion and its context with psychic processes. The available resources provides an overview study of the issue and presents current research on the importance of fashion in daily life.The first part focuses on theoretical knowledge about the function of clothing and its ability to express social belonging and emotions. It respresents clothing as a mean of communication with the environment too. Another part of the work describes how fashion and garments are related to psychic constituent of personality, especially the self-concept and self-representation. It also narrates the significance of clothing in the process of formation of personality, self-confidence and identity. The work includes a brief view of other areas that are significant to psychological aspects of fashion for human. In conclusion, there is a proposed research project that examines the link between personality type and style of dressing using the MBTI questionnaire. Keywords: Fashion, character, self-concept, communicationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMódacs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectcharacteren_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titlePsychologické aspekty módycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165640
dc.title.translatedPsychological aspects of fashionen_US
dc.contributor.refereeČerníková, Barbora
dc.identifier.aleph002097205
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce představuje souhrn poznatků o módě a jejími souvislostmi s psychickými procesy. Z dostupných zdrojů vytváří přehledovou studii dané problematiky a představuje dosavadní výzkumy o významu módy v každodenním životě člověka. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům o funkci oděvu a jeho schopnosti vyjadřování sociální sounáležitosti a emocí. Také představuje oděv jako prostředek komunikace s okolím. Další část práce popisuje, jak móda a oděv souvisí s psychickými složkami osobnosti, zejména se sebepojetím a sebereprezentací. Dále také popisuje význam oděvu v procesu utváření osobnosti, sebevědomí a identity. Práce zahrnuje i stručný přehled dalších oblastí, které jsou v souvislosti s psychologickými aspekty módy pro člověka významné. V závěru práce je navržen výzkumný projekt, který zkoumá souvislost mezi typem osobnosti a stylem oblékání pomocí dotazníku MBTI. Klíčová slova: Móda, osobnost, sebepojetí, komunikacecs_CZ
uk.abstract.enThe work introduces the summary of knowledge about fashion and its context with psychic processes. The available resources provides an overview study of the issue and presents current research on the importance of fashion in daily life.The first part focuses on theoretical knowledge about the function of clothing and its ability to express social belonging and emotions. It respresents clothing as a mean of communication with the environment too. Another part of the work describes how fashion and garments are related to psychic constituent of personality, especially the self-concept and self-representation. It also narrates the significance of clothing in the process of formation of personality, self-confidence and identity. The work includes a brief view of other areas that are significant to psychological aspects of fashion for human. In conclusion, there is a proposed research project that examines the link between personality type and style of dressing using the MBTI questionnaire. Keywords: Fashion, character, self-concept, communicationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV