Zobrazit minimální záznam

Coaches' expectations in connection with their approach to athletes
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorŠímová, Markéta
dc.date.accessioned2021-03-23T21:22:18Z
dc.date.available2021-03-23T21:22:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74882
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice očekávání trenéra v souvislosti s jeho přístupem ke sportovci. Očekávání ve spojitosti s tzv. Pygmalion efektem nebo jinak se sebenaplňujícím proroctvím je na začátku charakterizováno obecně z pohledu sociální psychologie a poté konkrétněji v oblasti sportovní psychologie. Práce vychází z teorie čtyř fázového cyklu očekávání, který je aplikován na konkrétní příklady z oboru sportovní psychologie. Cílem práce bylo zmapovat z jakých zdrojů vychází trenér při tvorbě svých očekávání ve vztahu ke sportovci a jak toto očekávání následně ovlivňuje jeho přístup ke sportovci. Návrh empirického šetření představuje výzkumný design zkoumající změny chování trenéra s ohledem na očekávání, která trenér má vůči konkrétním sportovcům (v případě této práce - svěřenkyním aerobicu). Jako měřící nástroj zde byl použita Škála chování trenéra ve sportu - CBS-S (Coach Behavior Scale for Sport). Klíčová slova Sebenaplňující proroctví, Pygmalion efekt, očekávání trenéra, vztah trenér-sportoveccs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis introduces a topic of coache's expectations in connection with their approach to athlete. Expectations in context of Pygmalion effect or self-fulfilling prophecy are, at the beginning, generally characterized from a social psychology point of view and then more specified in terms of sport psychology. The thesis is based on a four-step expectation cycle, which is applied on specific areas of sport psychology. The aim of this work was to map which sources are used by coach to create expectations towards some athlete and how these expectations effects his/her approach towards the athlete. The empirical part of the thesis introduces a research design focusing on changes of coache's behavior towards the athlete, all in context with expectations the coach helds towards the athlete. CBS-S (Coach Behavior Scale for Sport) is used as a measuring tool. Key words Self-fulfilling prophecy, Pygmalion effect, coache's expectation, coach-athlete relationshipen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsebenaplňující proroctvícs_CZ
dc.subjectPygmalion efektcs_CZ
dc.subjectočekávání trenéracs_CZ
dc.subjectvztah trenéra a sportovcecs_CZ
dc.subjectself-fulfilling prophecyen_US
dc.subjectPygmalion effecten_US
dc.subjectcoaches' expectationen_US
dc.subjectcoach-athlete relationshipen_US
dc.titleOčekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovcics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-17
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId172498
dc.title.translatedCoaches' expectations in connection with their approach to athletesen_US
dc.contributor.refereeČáp, David
dc.identifier.aleph002097962
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje problematice očekávání trenéra v souvislosti s jeho přístupem ke sportovci. Očekávání ve spojitosti s tzv. Pygmalion efektem nebo jinak se sebenaplňujícím proroctvím je na začátku charakterizováno obecně z pohledu sociální psychologie a poté konkrétněji v oblasti sportovní psychologie. Práce vychází z teorie čtyř fázového cyklu očekávání, který je aplikován na konkrétní příklady z oboru sportovní psychologie. Cílem práce bylo zmapovat z jakých zdrojů vychází trenér při tvorbě svých očekávání ve vztahu ke sportovci a jak toto očekávání následně ovlivňuje jeho přístup ke sportovci. Návrh empirického šetření představuje výzkumný design zkoumající změny chování trenéra s ohledem na očekávání, která trenér má vůči konkrétním sportovcům (v případě této práce - svěřenkyním aerobicu). Jako měřící nástroj zde byl použita Škála chování trenéra ve sportu - CBS-S (Coach Behavior Scale for Sport). Klíčová slova Sebenaplňující proroctví, Pygmalion efekt, očekávání trenéra, vztah trenér-sportoveccs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis introduces a topic of coache's expectations in connection with their approach to athlete. Expectations in context of Pygmalion effect or self-fulfilling prophecy are, at the beginning, generally characterized from a social psychology point of view and then more specified in terms of sport psychology. The thesis is based on a four-step expectation cycle, which is applied on specific areas of sport psychology. The aim of this work was to map which sources are used by coach to create expectations towards some athlete and how these expectations effects his/her approach towards the athlete. The empirical part of the thesis introduces a research design focusing on changes of coache's behavior towards the athlete, all in context with expectations the coach helds towards the athlete. CBS-S (Coach Behavior Scale for Sport) is used as a measuring tool. Key words Self-fulfilling prophecy, Pygmalion effect, coache's expectation, coach-athlete relationshipen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantBaláková, Veronika
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020979620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV