Zobrazit minimální záznam

Psychological analysis and comparsion of classical and modern fairy tales
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorŠinkner, Filip
dc.date.accessioned2017-05-31T23:35:23Z
dc.date.available2017-05-31T23:35:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74866
dc.description.abstractPráce se zabývá psychologickou analýzou moderních a klasických pohádek a jejich úlohou při psychickém rozvoji dětí, zejména dětí předškolního věku. V literárně přehledové části se zaměřuje na vymezení pojmů moderní a klasická pohádka a uvedení teorií analytiků, kteří se touto tématikou zabývali, jako jsou například Bruno Bettelheim a Marie - Louise von Franz. Dále práce poskytne krátký přehled oblastí, které jsou důležité pro děti předškolního věku, a nabídne několik pohledů na to, proč jsou pohádky v tomto období pro ideální rozvoj dítěte důležité a jaké konflikty mu mohou pomoci vyřešit. Návrh výzkumu se bude týkat přínosu a praktického využití moderních a klasických pohádek ve výchově a práci s dětmi předškolního věku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů budou zkoumány názory tří vzorků odborníků na tuto věkovou skupinu - rodičů, pedagogů, pracujících v mateřských školách a pedagogických psychologů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the psychological analysis of modern and classic fairy tales and their role in children's mental development, especially in children of preschool age. In the literature-survey section it is focused on the definition of the concepts of modern and classic fairy tales and on the presentation of the theories of the analysts who have studied this topic, such as e. g. Bruno Bettelheim and Marie-Louise von Franz. Furthermore, this work provides a brief overview of areas which are important for preschool children and offers several perspectives on why fairy tales are important at this stage for the optimal development of the child, and which conflicts they can help them solve. The research proposal covers the benefits and practical use of modern and classic fairy tales in educating and working with preschool children. The opinions of three samples of experts on this group - parents, educators working in nursery schools and educational psychologists - are explored using semi-structured interviews.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPsychologie dítětecs_CZ
dc.subjectpohádkycs_CZ
dc.subjectanalytická psychologiecs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectChild psychologyen_US
dc.subjectfairy talesen_US
dc.subjectanalytical psychologyen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.titlePsychologická analýza klasických a novodobých pohádek a jejich srovnánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-17
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165275
dc.title.translatedPsychological analysis and comparsion of classical and modern fairy talesen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.identifier.aleph002097961
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá psychologickou analýzou moderních a klasických pohádek a jejich úlohou při psychickém rozvoji dětí, zejména dětí předškolního věku. V literárně přehledové části se zaměřuje na vymezení pojmů moderní a klasická pohádka a uvedení teorií analytiků, kteří se touto tématikou zabývali, jako jsou například Bruno Bettelheim a Marie - Louise von Franz. Dále práce poskytne krátký přehled oblastí, které jsou důležité pro děti předškolního věku, a nabídne několik pohledů na to, proč jsou pohádky v tomto období pro ideální rozvoj dítěte důležité a jaké konflikty mu mohou pomoci vyřešit. Návrh výzkumu se bude týkat přínosu a praktického využití moderních a klasických pohádek ve výchově a práci s dětmi předškolního věku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů budou zkoumány názory tří vzorků odborníků na tuto věkovou skupinu - rodičů, pedagogů, pracujících v mateřských školách a pedagogických psychologů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the psychological analysis of modern and classic fairy tales and their role in children's mental development, especially in children of preschool age. In the literature-survey section it is focused on the definition of the concepts of modern and classic fairy tales and on the presentation of the theories of the analysts who have studied this topic, such as e. g. Bruno Bettelheim and Marie-Louise von Franz. Furthermore, this work provides a brief overview of areas which are important for preschool children and offers several perspectives on why fairy tales are important at this stage for the optimal development of the child, and which conflicts they can help them solve. The research proposal covers the benefits and practical use of modern and classic fairy tales in educating and working with preschool children. The opinions of three samples of experts on this group - parents, educators working in nursery schools and educational psychologists - are explored using semi-structured interviews.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020979610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV