Show simple item record

Current information technology for teaching mathematics at primary school
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorFeyglová, Sandra
dc.date.accessioned2017-05-31T23:30:24Z
dc.date.available2017-05-31T23:30:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74842
dc.description.abstractKlíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.cs_CZ
dc.description.abstractKeywords 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school Abstract The bachelor theses deals with the topic of current usage of information technology in Math classes at elementary schools using the broad theoretical context of historical and contemporary Math education from the view of didactics of mathematics, legislation and practice. In the first half of the text, the theses characterizes historical evolution from the very beginning to the present. In this part it deals with the legislative framework determining the actual practice of Math education at the Czech elementary schools: curricular documents emitted by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, preparation, qualification and further education of pedagogical workers - Math teachers; briefly it explains the inclusive education in today Czech Republic. The theses also shortly describes the most common approaches to Math teaching. The second half is the fundamental part of the theses. It outlines convenient information technology for education and especially presents the case study of using...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subject1. stupeň základního vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdidaktika matematikycs_CZ
dc.subjecthistorie didaktiky matematikycs_CZ
dc.subjectinformační technologiecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmatematika a její aplikacecs_CZ
dc.subjectmobilní aplikacecs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subject1st grade of elementary education (6-12 years old children)en_US
dc.subjectdidactics of mathematicsen_US
dc.subjecthistory of didactics of mathematicsen_US
dc.subjectinformation technologyen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectmathematics and its applicationsen_US
dc.subjectmobile appsen_US
dc.subjectframework education programmeen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titleSoučasné informační technologie pro výuku matematiky na základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-02
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId177927
dc.title.translatedCurrent information technology for teaching mathematics at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeDrobíková, Barbora
dc.identifier.aleph002107720
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKlíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.cs_CZ
uk.abstract.enKeywords 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school Abstract The bachelor theses deals with the topic of current usage of information technology in Math classes at elementary schools using the broad theoretical context of historical and contemporary Math education from the view of didactics of mathematics, legislation and practice. In the first half of the text, the theses characterizes historical evolution from the very beginning to the present. In this part it deals with the legislative framework determining the actual practice of Math education at the Czech elementary schools: curricular documents emitted by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, preparation, qualification and further education of pedagogical workers - Math teachers; briefly it explains the inclusive education in today Czech Republic. The theses also shortly describes the most common approaches to Math teaching. The second half is the fundamental part of the theses. It outlines convenient information technology for education and especially presents the case study of using...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV