Zobrazit minimální záznam

Grunnlaget Method of Concept Teaching Model as an Instrument for Reducing of Inequallities in Pre-Primary Education
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorDejmková, Gabriela
dc.date.accessioned2017-05-31T23:29:43Z
dc.date.available2017-05-31T23:29:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74839
dc.description.abstractZákladním východiskem bakalářské práce je obecné pojetí sociálního znevýhodnění, v jehož rámci autorka řeší problematiku vzdělanostních nerovností. Jako jeden ze zdrojů těchto nerovností autorka označuje nedostatečnou připravenost dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na vstup do základního vzdělávání. Autorka nezkoumá příčiny tohoto jevu, zaměřuje se na možnosti jeho nápravy. Možnost nápravy autorka spatřuje ve včasné intervenci v průběhu preprimárního vzdělávání. Jako možný nástroj intervence autorka navrhuje Metodu pojmového vyučování. V předkládané práci detailně představuje výukový program této metody, norský vzdělávací program Grunnlaget. Efektivitu metody autorka dokládá na zahraničních případových studiích a na vlastním kvalitativním výzkumu. V závěru se vyslovuje pro možnosti neziskového sektoru jako vhodného doplňku školského systému. Klíčová slova:Sociální znevýhodnění, rovné příležitosti, vzdělanostní nerovnosti, model pojmového vyučování, Grunnlaget.cs_CZ
dc.description.abstractThe fundamental aspect of this Bachelor's thesis is a general concept of social disadvantage, in witch the author adresses the issue of inequality of education. As one of the sources of these inequalites the author refers to the lack of readiness of children of socially disadvantaged backgrounds access to primary education. The author does not examine the causes of this phenomenon, instead focuses on possible remedies. The autor sees the possibility of redress of early intervention during the pre-primary education. As a possible way of intervention the author proposes the Concept Teaching Model. In the present work author acquaint a detailed tutorial of this method, Norweigan educational program Grunnlaget. The author demonstrates the effectiviness of method for foreign case studies and its own qualitative research. In conclusion the author support non-profit institution as a possible useful suplement to the school system. Key words:Social disadvantages, equality of access, inequality of education, Concept Teaching Model, Grunnlaget.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělánícs_CZ
dc.subjectpojmové učenícs_CZ
dc.subjectrovné šancecs_CZ
dc.subjectnerovnosti ve vzdělánícs_CZ
dc.subjectconceptual teachingen_US
dc.subjectequal chanceen_US
dc.subjectinequality in a educationen_US
dc.titleMetoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136895
dc.title.translatedGrunnlaget Method of Concept Teaching Model as an Instrument for Reducing of Inequallities in Pre-Primary Educationen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002107718
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZákladním východiskem bakalářské práce je obecné pojetí sociálního znevýhodnění, v jehož rámci autorka řeší problematiku vzdělanostních nerovností. Jako jeden ze zdrojů těchto nerovností autorka označuje nedostatečnou připravenost dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na vstup do základního vzdělávání. Autorka nezkoumá příčiny tohoto jevu, zaměřuje se na možnosti jeho nápravy. Možnost nápravy autorka spatřuje ve včasné intervenci v průběhu preprimárního vzdělávání. Jako možný nástroj intervence autorka navrhuje Metodu pojmového vyučování. V předkládané práci detailně představuje výukový program této metody, norský vzdělávací program Grunnlaget. Efektivitu metody autorka dokládá na zahraničních případových studiích a na vlastním kvalitativním výzkumu. V závěru se vyslovuje pro možnosti neziskového sektoru jako vhodného doplňku školského systému. Klíčová slova:Sociální znevýhodnění, rovné příležitosti, vzdělanostní nerovnosti, model pojmového vyučování, Grunnlaget.cs_CZ
uk.abstract.enThe fundamental aspect of this Bachelor's thesis is a general concept of social disadvantage, in witch the author adresses the issue of inequality of education. As one of the sources of these inequalites the author refers to the lack of readiness of children of socially disadvantaged backgrounds access to primary education. The author does not examine the causes of this phenomenon, instead focuses on possible remedies. The autor sees the possibility of redress of early intervention during the pre-primary education. As a possible way of intervention the author proposes the Concept Teaching Model. In the present work author acquaint a detailed tutorial of this method, Norweigan educational program Grunnlaget. The author demonstrates the effectiviness of method for foreign case studies and its own qualitative research. In conclusion the author support non-profit institution as a possible useful suplement to the school system. Key words:Social disadvantages, equality of access, inequality of education, Concept Teaching Model, Grunnlaget.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021077180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV