Show simple item record

Mnemonic in Teaching Adults a Foreign Language
dc.contributor.advisorGruber, Jan
dc.creatorVýmolová, Eliška
dc.date.accessioned2017-05-31T23:24:05Z
dc.date.available2017-05-31T23:24:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74814
dc.description.abstractCíl diplomové práce je analyzovat výuku cizího jazyka z hlediska užívání mnemotechnik jako specifických výukových postupů vedoucích k zapamatování si učiva. Práce rozebírá typy a fáze paměti a proces zapomínání, vymezuje pojem učení, popisuje učební styly a charakterizuje prvky efektivního učení. Dále se práce věnuje principům pro konsolidaci informací v paměti, atributům účinného opakování a zejména mnemotechnickým postupům. Pozornost se soustředí na principy, typy a efektivitu mnemotechnik a jejich implementaci do výuky cizího jazyka. Další část rozebírá prvky andragogické didaktiky, jejich oborovou aplikaci a androdidaktické principy. Následně se diplomová práce zaměřuje na kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat používání mnemotechnik ve výuce cizího jazyka, a to na základě pozorování kurzů pro dospělé na dvou jazykových školách.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyse a foreign language teaching regarding the use of mnemonics as special procedures which lead to memorize the curriculum. The thesis deals with types and phases of the memory and with the process of forgetting. It defines the term learning, describes learning styles and characterizes aspects of effective learning. Subsequently the thesis is concerned with the procedures for consolidation of information in the memory, the attributes of effective revision and above all the mnemonic procedures. The attention is payed to principles, types and effectiveness of mnemonics and their implementation into the foreign language teaching. The next part deals with the aspects of andragogical didactics, their specific application and with androdidactic principles. Afterwards the thesis pursues the qualitative research whose aim was to analyse the use of mnemonics within the foreign language teaching. It is based on observation method in courses for adults at two language schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMnemotechnikycs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs_CZ
dc.subjectandrodidaktikacs_CZ
dc.subjectdidaktické metodycs_CZ
dc.subjectimplementace paměťových technikcs_CZ
dc.subjectMnemonicen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectforeign language teachingen_US
dc.subjectandrodidacticsen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.subjectimplementation of memory techniquesen_US
dc.titleMnemotechnika ve výuce dospělých cizímu jazykucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-22
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163671
dc.title.translatedMnemonic in Teaching Adults a Foreign Languageen_US
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena
dc.identifier.aleph002096389
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCíl diplomové práce je analyzovat výuku cizího jazyka z hlediska užívání mnemotechnik jako specifických výukových postupů vedoucích k zapamatování si učiva. Práce rozebírá typy a fáze paměti a proces zapomínání, vymezuje pojem učení, popisuje učební styly a charakterizuje prvky efektivního učení. Dále se práce věnuje principům pro konsolidaci informací v paměti, atributům účinného opakování a zejména mnemotechnickým postupům. Pozornost se soustředí na principy, typy a efektivitu mnemotechnik a jejich implementaci do výuky cizího jazyka. Další část rozebírá prvky andragogické didaktiky, jejich oborovou aplikaci a androdidaktické principy. Následně se diplomová práce zaměřuje na kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat používání mnemotechnik ve výuce cizího jazyka, a to na základě pozorování kurzů pro dospělé na dvou jazykových školách.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to analyse a foreign language teaching regarding the use of mnemonics as special procedures which lead to memorize the curriculum. The thesis deals with types and phases of the memory and with the process of forgetting. It defines the term learning, describes learning styles and characterizes aspects of effective learning. Subsequently the thesis is concerned with the procedures for consolidation of information in the memory, the attributes of effective revision and above all the mnemonic procedures. The attention is payed to principles, types and effectiveness of mnemonics and their implementation into the foreign language teaching. The next part deals with the aspects of andragogical didactics, their specific application and with androdidactic principles. Afterwards the thesis pursues the qualitative research whose aim was to analyse the use of mnemonics within the foreign language teaching. It is based on observation method in courses for adults at two language schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV