Show simple item record

Value orientation of young people from socially and culturally disadvantaged backgrounds
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorHupková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-31T23:18:28Z
dc.date.available2017-05-31T23:18:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74786
dc.description.abstractCílem diplomové práce je popsat hodnotovou orientaci mládeže ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Diplomová práce je teoreticko-empirická a má kvalitativní charakter. Výzkumným vzorkem jsou dospívající, kteří navštěvují nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V teoretické části popisujeme problematiku věkové skupiny mládeže, pojetí hodnot, proces hodnocení, klasifikaci hodnot, hodnotovou orientaci, výchovu k hodnotám, morální vývoj člověka, sociokulturně znevýhodněné prostředí, rodinu, vrstevnickou skupinu a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. V praktické části je na základě dat získaných polostrukturovanými rozhovory provedena analýza hodnotové orientace u vybrané skupiny respondentů. Závěry výzkumu ukazují, že součástí hodnotové orientace mládeže je rodina, život v blahobytu, volný čas, vzdělání, kamarádi, zájmové činnosti, láska, prostředí, založení vlastní rodiny a zodpovědnost. Tyto oblasti charakterizují to, co je pro respondenty důležité, hodnotné a potřebné.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of the thesis is describing the value orientation of young people from the socially and culturally disadvantaged surroundings. The thesis is theoretical and empirical and it has a qualitative character. The research pattern are young people who are visiting a low- threshold facility for children and teenagers. We are describing the issue of the age of young people, conception of values, evaluation process, classification of values, value orientation, education to values, moral development of human, socially and culturally disadvantaged surroundings, family, peer groups and the low-threshold facility for children and teenagers in the theoretical part. There was performed an analysis of the value orientation of the selected group of respondents based on the data from semi-structured interview in practical part. The results of research shows that the part of the value orientation of the young people is the family, life in prosperity, free time, education, friends, interest activities, love, surroundings, make own family and responsibility. These parts characterize what is important, valuable and necessary for the respondents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMládežcs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjecthodnotová orientacecs_CZ
dc.subjectsociokulturně znevýhodněné prostředícs_CZ
dc.subjectnízkoprahové centrum pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectYouthen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectvalue orientationen_US
dc.subjectsocially and culturally disadvantaged surroundingsen_US
dc.subjectlow-threshold facility for children and teenagersen_US
dc.titleHodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164338
dc.title.translatedValue orientation of young people from socially and culturally disadvantaged backgroundsen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph002095600
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je popsat hodnotovou orientaci mládeže ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Diplomová práce je teoreticko-empirická a má kvalitativní charakter. Výzkumným vzorkem jsou dospívající, kteří navštěvují nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V teoretické části popisujeme problematiku věkové skupiny mládeže, pojetí hodnot, proces hodnocení, klasifikaci hodnot, hodnotovou orientaci, výchovu k hodnotám, morální vývoj člověka, sociokulturně znevýhodněné prostředí, rodinu, vrstevnickou skupinu a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. V praktické části je na základě dat získaných polostrukturovanými rozhovory provedena analýza hodnotové orientace u vybrané skupiny respondentů. Závěry výzkumu ukazují, že součástí hodnotové orientace mládeže je rodina, život v blahobytu, volný čas, vzdělání, kamarádi, zájmové činnosti, láska, prostředí, založení vlastní rodiny a zodpovědnost. Tyto oblasti charakterizují to, co je pro respondenty důležité, hodnotné a potřebné.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of the thesis is describing the value orientation of young people from the socially and culturally disadvantaged surroundings. The thesis is theoretical and empirical and it has a qualitative character. The research pattern are young people who are visiting a low- threshold facility for children and teenagers. We are describing the issue of the age of young people, conception of values, evaluation process, classification of values, value orientation, education to values, moral development of human, socially and culturally disadvantaged surroundings, family, peer groups and the low-threshold facility for children and teenagers in the theoretical part. There was performed an analysis of the value orientation of the selected group of respondents based on the data from semi-structured interview in practical part. The results of research shows that the part of the value orientation of the young people is the family, life in prosperity, free time, education, friends, interest activities, love, surroundings, make own family and responsibility. These parts characterize what is important, valuable and necessary for the respondents.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV