Zobrazit minimální záznam

The Analysis of current forms and methods of senior citizens' education
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorProcházková, Romana
dc.date.accessioned2017-05-31T23:12:23Z
dc.date.available2017-05-31T23:12:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74762
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the possibilities of education of elderly citizens in the Czech Republic. It compromises of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part of the thesis the characteristics of gerontopedagogy and gerontodidactics were determined, and further the possibilities of education of seniors were outlined. The research in the empirical part of this thesis regards the adequateness of the offers of educational institutions for the elderly. The aim of the research is to determine whether the offer of the institutions in selected Prague districts, which currently provide learning opportunities for elderly, is sufficient for the purposes of their needs and interests. The ultimate research question is: What is the opinion of the respondents on the range of offers of the educational institutions? Further sub-questions were asked, regarding the number of educational institutions, the variety of activities offered, the lack of educational activities, promotion of the activities, the cooperation of the educational institutions with the social welfare department and with feedback from the elderly. A qualitative research was conducted by the method of semi-structured interviews with the social workers and employees of the educational institutions for the elderly (senior clubs) in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectseniorcs_CZ
dc.subjectvzdělávací institucecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectlifelong educationen_US
dc.subjectsenioren_US
dc.subjecteducational institutionsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleAnalýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165444
dc.title.translatedThe Analysis of current forms and methods of senior citizens' educationen_US
dc.contributor.refereeVincejová, Eva
dc.identifier.aleph002096077
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the possibilities of education of elderly citizens in the Czech Republic. It compromises of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part of the thesis the characteristics of gerontopedagogy and gerontodidactics were determined, and further the possibilities of education of seniors were outlined. The research in the empirical part of this thesis regards the adequateness of the offers of educational institutions for the elderly. The aim of the research is to determine whether the offer of the institutions in selected Prague districts, which currently provide learning opportunities for elderly, is sufficient for the purposes of their needs and interests. The ultimate research question is: What is the opinion of the respondents on the range of offers of the educational institutions? Further sub-questions were asked, regarding the number of educational institutions, the variety of activities offered, the lack of educational activities, promotion of the activities, the cooperation of the educational institutions with the social welfare department and with feedback from the elderly. A qualitative research was conducted by the method of semi-structured interviews with the social workers and employees of the educational institutions for the elderly (senior clubs) in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020960770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV