Zobrazit minimální záznam

The analysis of movie characters of cyborg-woman from the perspective of the postmodern and post-theoretical approaches to the body and the identity constitution.
dc.contributor.advisorFišerová, Michaela
dc.creatorBubeníčková, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-25T14:53:30Z
dc.date.available2020-08-25T14:53:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74759
dc.description.abstractThe thesis focuses on the analysis of the basic types of the film characters portraying artificial women: creatures who combine "femininity" (humanity) and technology, and who show female sexual characteristics or features that are stereotypically perceived as female-like (e.g. female cyborgs, female androids, female robots). The characters are analyzed and approached from the perspective of postmodern philosophy and post-theory studies; the forming of their body and identity is analyzed on the account of the narrative. The aim of the thesis is to explore whether the film representations of female cyborgs are similar to real cyborgs in the sense that they bring liberalization from the point if view of posthumanism and cyberfeminism, or whether they can only be perceived as the prime form of the Foucaltian body-as-machine, i.e. perfectly controllable precise technicist bodies which are created by the current power dispositions. The characters are divided into four categories, based on their predominant physical and "social" functions: a sexbot, a domesticated artificial woman, a destructive artificial woman and an emotional/intelligent artificial woman. The following identification and interpretation of the body, identity, relationships and the narrative structures are based on the theoretical...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměří na analýzu základních typů filmových postav umělých žen, tedy bytostí kloubících "ženství" (lidství) a technologii vykazujících vnější ženské pohlavní znaky či charakteristiky stereotypně vnímané jako ženské (např. kyboržky, androidky, robotky) z perspektivy postmoderního a post-teoretického přístupu k formování jejich tělesnosti a identity vzhledem k narativu. Cílem práce je zjištění, zda jsou filmové reprezentace žen-kyboržek opravdovými kyborgy přinášejícími liberalizaci ve smyslu teorie posthumanismu a teorií kyberfeminismu, či zda nejsou pouze vrcholnou formou foucaultovských těl-strojů - tedy perfektně ovládanými precizními technicistními těly vytvořenými současnými mocenskými dispozitivy. Postavy zařadím na základě jejich dominující tělesné a "sociální" funkce v příběhu do čtyř kategorií - sexbotka, domestikovaná umělá žena, destruktivní umělá žena, emocionální/inteligentní umělá žena. Následná identifikace a interpretace tělesnosti, identity, vztahů a struktur příběhu se bude opírat o teoretická východiska postmodernismu (poststrukturalismu) a post-teorií (posthumanismu a kyberfeminismu), která vysvětlím v prvních kapitolách, a využije i principy diskurzivně-sémioticko-dramaturgické analýzy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectandroiden_US
dc.subjectdualismen_US
dc.subjectmovieen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectcinematographyen_US
dc.subjectcyberfeminismen_US
dc.subjectcyborgen_US
dc.subjectpoweren_US
dc.subjectsexen_US
dc.subjectposthumanen_US
dc.subjectposthumanismen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.subjectpoststructuralismen_US
dc.subjectpost-theoriesen_US
dc.subjectroboten_US
dc.subjectsubjectivityen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjectcorporealityen_US
dc.subjectartificial female beingen_US
dc.subjectwomanen_US
dc.subjectandroidcs_CZ
dc.subjectandroidkacs_CZ
dc.subjectdualismuscs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectkyberfeminismuscs_CZ
dc.subjectkyborgcs_CZ
dc.subjectkyboržkacs_CZ
dc.subjectmoccs_CZ
dc.subjectpohlavícs_CZ
dc.subjectpostčlověkcs_CZ
dc.subjectposthumanismuscs_CZ
dc.subjectpostmodernismuscs_CZ
dc.subjectpoststrukturalismuscs_CZ
dc.subjectpost-teoriecs_CZ
dc.subjectrobotcs_CZ
dc.subjectrobotkacs_CZ
dc.subjectsubjektivitacs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjecttělesnostcs_CZ
dc.subjectumělá ženská bytostcs_CZ
dc.subjectženacs_CZ
dc.titleAnalýza filmových postav kyboržek z perspektivy postmoderních a post-teoretických přístupů k tělu a konstituování identity.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-02
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId176821
dc.title.translatedThe analysis of movie characters of cyborg-woman from the perspective of the postmodern and post-theoretical approaches to the body and the identity constitution.en_US
dc.contributor.refereeKobová, Ĺubica
dc.identifier.aleph002091244
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměří na analýzu základních typů filmových postav umělých žen, tedy bytostí kloubících "ženství" (lidství) a technologii vykazujících vnější ženské pohlavní znaky či charakteristiky stereotypně vnímané jako ženské (např. kyboržky, androidky, robotky) z perspektivy postmoderního a post-teoretického přístupu k formování jejich tělesnosti a identity vzhledem k narativu. Cílem práce je zjištění, zda jsou filmové reprezentace žen-kyboržek opravdovými kyborgy přinášejícími liberalizaci ve smyslu teorie posthumanismu a teorií kyberfeminismu, či zda nejsou pouze vrcholnou formou foucaultovských těl-strojů - tedy perfektně ovládanými precizními technicistními těly vytvořenými současnými mocenskými dispozitivy. Postavy zařadím na základě jejich dominující tělesné a "sociální" funkce v příběhu do čtyř kategorií - sexbotka, domestikovaná umělá žena, destruktivní umělá žena, emocionální/inteligentní umělá žena. Následná identifikace a interpretace tělesnosti, identity, vztahů a struktur příběhu se bude opírat o teoretická východiska postmodernismu (poststrukturalismu) a post-teorií (posthumanismu a kyberfeminismu), která vysvětlím v prvních kapitolách, a využije i principy diskurzivně-sémioticko-dramaturgické analýzy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the analysis of the basic types of the film characters portraying artificial women: creatures who combine "femininity" (humanity) and technology, and who show female sexual characteristics or features that are stereotypically perceived as female-like (e.g. female cyborgs, female androids, female robots). The characters are analyzed and approached from the perspective of postmodern philosophy and post-theory studies; the forming of their body and identity is analyzed on the account of the narrative. The aim of the thesis is to explore whether the film representations of female cyborgs are similar to real cyborgs in the sense that they bring liberalization from the point if view of posthumanism and cyberfeminism, or whether they can only be perceived as the prime form of the Foucaltian body-as-machine, i.e. perfectly controllable precise technicist bodies which are created by the current power dispositions. The characters are divided into four categories, based on their predominant physical and "social" functions: a sexbot, a domesticated artificial woman, a destructive artificial woman and an emotional/intelligent artificial woman. The following identification and interpretation of the body, identity, relationships and the narrative structures are based on the theoretical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020912440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV