Show simple item record

"Mototown Detroit" - Economic and social developement of the town from the end of 19. century to 1941
dc.contributor.advisorKoura, Jan
dc.creatorVosáhlo, Radka
dc.date.accessioned2017-05-31T23:11:33Z
dc.date.available2017-05-31T23:11:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74758
dc.description.abstractPředkládaná práce se bude věnovat vývoji automobilismu od konce 19. století do začátku druhé světové války v americkém Detroitu. Jedním ze základních cílů bude analýza hospodářského vzestupu tohoto města v důsledku koncentrace automobilové výroby, dalším pak proměna samotného Detroitu. Jakým způsobem se změnilo obyvatelstvo - jeho počet, zvyky, kulturní vyžití a jaké byly problémy, které sebou takto vysoká koncentrace pracovníků přinášela. Práce se zaměří zejména na následující výrobce automobilů: Ford Motor Company, General Motors a Chrysler LLC. Chronologicky je práce vymezena přelomem 19. a 20. století, kdy dochází k masovějšímu rozšíření myšlenky motorismu, a rokem 1941 - vstupem USA do druhé světové války. Práce se rovněž zaměří na osobu Henryho Forda a jeho stylu organizace práce, rozšiřování firmy a inovacím, které do výroby zaváděl. Reflektován bude způsob, jakým ovlivnil nejen ostatní producenty automobilů v oblasti, ale rovněž i své zaměstnance.cs_CZ
dc.description.abstractRésumé Dissertation analysis raising of phenomenon of automobilism in the american city of Detroit in first half of 20. century. Analysis is focus primarily on the "Big Three" of car producers: Ford Motor Company, General Motors a Chrysler LLC. Analysis is temporalily delimitated with two moments, closely conected with developing of automobilism: Increase of popularity of cars at the begin of 20. century and Great depression. Important moments in delimitated time period were especially: founding of Ford Motor Company in 1903, founding of General Motors in 1908, implementation of assembly line by Henry Ford in 1913, founding of Chrysler LLC in 1925 and of course the Great Depresion from 1929. Special priority is focus on the personality od Henry Ford and his style of organization of work, company development and inovations, that were introduced mostly by his company, followed by others. Henry Ford has absolutely special position, mostly because of his complex care of his employes.Objective of this work is not only to analyze unprecedent increase and development of the city of Detroit, but also to describe demographical change of society, due by the development of automobile industry in the state of Michigan. Major question is: How the city of Detroit was changed in connection with industrial development,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDetroitcs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectautomobilismuscs_CZ
dc.subjectHenry Fordcs_CZ
dc.subjectpásová výrobacs_CZ
dc.subjecthospodářský rozvojcs_CZ
dc.subjectdemografický vývojcs_CZ
dc.subjectVelká hospodářská krizecs_CZ
dc.subjectDetroiten_US
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectautomobilismen_US
dc.subjectHenry Forden_US
dc.subjectassembly lineen_US
dc.subjecteconomic developementen_US
dc.subjectdemographic developementen_US
dc.subjectThe Great Depressionen_US
dc.title"Mototown Detroit" - Hospodářská a sociální proměna města od konce 19. století do roku 1941cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-23
dc.description.departmentInstitute of General Historyen_US
dc.description.departmentÚstav světových dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151401
dc.title.translated"Mototown Detroit" - Economic and social developement of the town from the end of 19. century to 1941en_US
dc.contributor.refereeSoukup, Jaromír
dc.identifier.aleph002096386
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie - obecné dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - General Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav světových dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of General Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - obecné dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - General Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se bude věnovat vývoji automobilismu od konce 19. století do začátku druhé světové války v americkém Detroitu. Jedním ze základních cílů bude analýza hospodářského vzestupu tohoto města v důsledku koncentrace automobilové výroby, dalším pak proměna samotného Detroitu. Jakým způsobem se změnilo obyvatelstvo - jeho počet, zvyky, kulturní vyžití a jaké byly problémy, které sebou takto vysoká koncentrace pracovníků přinášela. Práce se zaměří zejména na následující výrobce automobilů: Ford Motor Company, General Motors a Chrysler LLC. Chronologicky je práce vymezena přelomem 19. a 20. století, kdy dochází k masovějšímu rozšíření myšlenky motorismu, a rokem 1941 - vstupem USA do druhé světové války. Práce se rovněž zaměří na osobu Henryho Forda a jeho stylu organizace práce, rozšiřování firmy a inovacím, které do výroby zaváděl. Reflektován bude způsob, jakým ovlivnil nejen ostatní producenty automobilů v oblasti, ale rovněž i své zaměstnance.cs_CZ
uk.abstract.enRésumé Dissertation analysis raising of phenomenon of automobilism in the american city of Detroit in first half of 20. century. Analysis is focus primarily on the "Big Three" of car producers: Ford Motor Company, General Motors a Chrysler LLC. Analysis is temporalily delimitated with two moments, closely conected with developing of automobilism: Increase of popularity of cars at the begin of 20. century and Great depression. Important moments in delimitated time period were especially: founding of Ford Motor Company in 1903, founding of General Motors in 1908, implementation of assembly line by Henry Ford in 1913, founding of Chrysler LLC in 1925 and of course the Great Depresion from 1929. Special priority is focus on the personality od Henry Ford and his style of organization of work, company development and inovations, that were introduced mostly by his company, followed by others. Henry Ford has absolutely special position, mostly because of his complex care of his employes.Objective of this work is not only to analyze unprecedent increase and development of the city of Detroit, but also to describe demographical change of society, due by the development of automobile industry in the state of Michigan. Major question is: How the city of Detroit was changed in connection with industrial development,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990020963860106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV