dc.contributor.advisor | Holcová, Irena | |
dc.creator | Horáková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T22:56:22Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T22:56:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74687 | |
dc.description.abstract | Resumé Účelem této práce je zkoumat autorskoprávní a jiné instituty v divadelním prostředí. Právní úprava této oblasti není zcela dostatečná, jistě i vzhledem k faktu, že divadelní prostředí vykazuje vysokou míru specifičnosti, jedná se o umělecké prostředí, které nejeví takové znaky, aby se dalo striktně právně upravit. Autorský zákon rovněž nevěnuje problematice takový prostor jako průmyslu hudebnímu či filmovému. Tato práce si klade za cíl poskytnout informace rovněž čtenářům z divadelního prostředí, což bylo při psaní práce zohledněno. Diplomová práce je strukturována kromě úvodu a závěru do devíti kapitol. V začátku práce je výklad teoretických pojmů, které jsou stěžejní k pochopení práce. Později je přistoupeno k rozebírání jednotlivých specifických institutů. Úvodní, druhá kapitola definuje teoretické pojmy jak z oblasti autorskoprávní tak divadelní. Nastíněny jsou jen některé z nich, které jsou k pochopení následujícího textu důležité. Třetí kapitola se zabývá licencemi, jako významným institutem autorského práva. Jsou probrány z teoretického hlediska a následuje jejich užití v divadelní praxi. Čtvrtá kapitola se zabývá smlouvami o dílo. Tedy smlouvou o dílo s nehmotným výsledkem, která je základem pro smlouvu o užití díla na objednávku, jejíž použití je v divadelním prostředí časté. Nezbytné je... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to deal with copyright law institutes which are applied in a theatre field. It is important to bear in mind that there is not special legal regulation of copyright law when it comes to the theatre field. The reason is most likely because of diversity within art, which is not easy to be covered by legal regulations. Also there is not enough space for theatre field as it is necessary in Czech copyright law. Another goal of this thesis is to provide audience from theatre field with information included in this work. That fact was also taken into account. Besides introduction and conclusion the thesis is devided into ten chapters. Firstly there is a list of theoretical terms which are essential for understanding the thesis and later there is analysis of specific institutes. Introducing chapter number two defines list of theoretical terms from both theatre and copyright law field. Only a few of them are explained for easier understanding of following chapters. Third chapter deals with license agreements, as it is essential term in copyright law field. Fourth chapter introduces contracts of work and consists of two subchapters. First subchapter provides information about contracts of work with intangible result which is base for second subchapter contract of ordered work. It... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Autorské právo | cs_CZ |
dc.subject | divadlo | cs_CZ |
dc.subject | licence | cs_CZ |
dc.subject | Copyright law | en_US |
dc.subject | theatre | en_US |
dc.subject | license agreement | en_US |
dc.title | Vybrané autorskoprávní a jiné aspekty v divadelním prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-27 | |
dc.description.department | Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
dc.description.department | Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.identifier.repId | 178367 | |
dc.title.translated | Selected copyright and other aspects in a theatre field | en_US |
dc.contributor.referee | Křesťanová, Veronika | |
dc.identifier.aleph | 002106361 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Právo | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Účelem této práce je zkoumat autorskoprávní a jiné instituty v divadelním prostředí. Právní úprava této oblasti není zcela dostatečná, jistě i vzhledem k faktu, že divadelní prostředí vykazuje vysokou míru specifičnosti, jedná se o umělecké prostředí, které nejeví takové znaky, aby se dalo striktně právně upravit. Autorský zákon rovněž nevěnuje problematice takový prostor jako průmyslu hudebnímu či filmovému. Tato práce si klade za cíl poskytnout informace rovněž čtenářům z divadelního prostředí, což bylo při psaní práce zohledněno. Diplomová práce je strukturována kromě úvodu a závěru do devíti kapitol. V začátku práce je výklad teoretických pojmů, které jsou stěžejní k pochopení práce. Později je přistoupeno k rozebírání jednotlivých specifických institutů. Úvodní, druhá kapitola definuje teoretické pojmy jak z oblasti autorskoprávní tak divadelní. Nastíněny jsou jen některé z nich, které jsou k pochopení následujícího textu důležité. Třetí kapitola se zabývá licencemi, jako významným institutem autorského práva. Jsou probrány z teoretického hlediska a následuje jejich užití v divadelní praxi. Čtvrtá kapitola se zabývá smlouvami o dílo. Tedy smlouvou o dílo s nehmotným výsledkem, která je základem pro smlouvu o užití díla na objednávku, jejíž použití je v divadelním prostředí časté. Nezbytné je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The purpose of this thesis is to deal with copyright law institutes which are applied in a theatre field. It is important to bear in mind that there is not special legal regulation of copyright law when it comes to the theatre field. The reason is most likely because of diversity within art, which is not easy to be covered by legal regulations. Also there is not enough space for theatre field as it is necessary in Czech copyright law. Another goal of this thesis is to provide audience from theatre field with information included in this work. That fact was also taken into account. Besides introduction and conclusion the thesis is devided into ten chapters. Firstly there is a list of theoretical terms which are essential for understanding the thesis and later there is analysis of specific institutes. Introducing chapter number two defines list of theoretical terms from both theatre and copyright law field. Only a few of them are explained for easier understanding of following chapters. Third chapter deals with license agreements, as it is essential term in copyright law field. Fourth chapter introduces contracts of work and consists of two subchapters. First subchapter provides information about contracts of work with intangible result which is base for second subchapter contract of ordered work. It... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021063610106986 | |