Show simple item record

Selected copyright and other aspects in a theatre field
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorHoráková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-31T22:56:22Z
dc.date.available2017-05-31T22:56:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74687
dc.description.abstractResumé Účelem této práce je zkoumat autorskoprávní a jiné instituty v divadelním prostředí. Právní úprava této oblasti není zcela dostatečná, jistě i vzhledem k faktu, že divadelní prostředí vykazuje vysokou míru specifičnosti, jedná se o umělecké prostředí, které nejeví takové znaky, aby se dalo striktně právně upravit. Autorský zákon rovněž nevěnuje problematice takový prostor jako průmyslu hudebnímu či filmovému. Tato práce si klade za cíl poskytnout informace rovněž čtenářům z divadelního prostředí, což bylo při psaní práce zohledněno. Diplomová práce je strukturována kromě úvodu a závěru do devíti kapitol. V začátku práce je výklad teoretických pojmů, které jsou stěžejní k pochopení práce. Později je přistoupeno k rozebírání jednotlivých specifických institutů. Úvodní, druhá kapitola definuje teoretické pojmy jak z oblasti autorskoprávní tak divadelní. Nastíněny jsou jen některé z nich, které jsou k pochopení následujícího textu důležité. Třetí kapitola se zabývá licencemi, jako významným institutem autorského práva. Jsou probrány z teoretického hlediska a následuje jejich užití v divadelní praxi. Čtvrtá kapitola se zabývá smlouvami o dílo. Tedy smlouvou o dílo s nehmotným výsledkem, která je základem pro smlouvu o užití díla na objednávku, jejíž použití je v divadelním prostředí časté. Nezbytné je...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to deal with copyright law institutes which are applied in a theatre field. It is important to bear in mind that there is not special legal regulation of copyright law when it comes to the theatre field. The reason is most likely because of diversity within art, which is not easy to be covered by legal regulations. Also there is not enough space for theatre field as it is necessary in Czech copyright law. Another goal of this thesis is to provide audience from theatre field with information included in this work. That fact was also taken into account. Besides introduction and conclusion the thesis is devided into ten chapters. Firstly there is a list of theoretical terms which are essential for understanding the thesis and later there is analysis of specific institutes. Introducing chapter number two defines list of theoretical terms from both theatre and copyright law field. Only a few of them are explained for easier understanding of following chapters. Third chapter deals with license agreements, as it is essential term in copyright law field. Fourth chapter introduces contracts of work and consists of two subchapters. First subchapter provides information about contracts of work with intangible result which is base for second subchapter contract of ordered work. It...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutorské právocs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectlicencecs_CZ
dc.subjectCopyright lawen_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectlicense agreementen_US
dc.titleVybrané autorskoprávní a jiné aspekty v divadelním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-27
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId178367
dc.title.translatedSelected copyright and other aspects in a theatre fielden_US
dc.contributor.refereeKřesťanová, Veronika
dc.identifier.aleph002106361
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Účelem této práce je zkoumat autorskoprávní a jiné instituty v divadelním prostředí. Právní úprava této oblasti není zcela dostatečná, jistě i vzhledem k faktu, že divadelní prostředí vykazuje vysokou míru specifičnosti, jedná se o umělecké prostředí, které nejeví takové znaky, aby se dalo striktně právně upravit. Autorský zákon rovněž nevěnuje problematice takový prostor jako průmyslu hudebnímu či filmovému. Tato práce si klade za cíl poskytnout informace rovněž čtenářům z divadelního prostředí, což bylo při psaní práce zohledněno. Diplomová práce je strukturována kromě úvodu a závěru do devíti kapitol. V začátku práce je výklad teoretických pojmů, které jsou stěžejní k pochopení práce. Později je přistoupeno k rozebírání jednotlivých specifických institutů. Úvodní, druhá kapitola definuje teoretické pojmy jak z oblasti autorskoprávní tak divadelní. Nastíněny jsou jen některé z nich, které jsou k pochopení následujícího textu důležité. Třetí kapitola se zabývá licencemi, jako významným institutem autorského práva. Jsou probrány z teoretického hlediska a následuje jejich užití v divadelní praxi. Čtvrtá kapitola se zabývá smlouvami o dílo. Tedy smlouvou o dílo s nehmotným výsledkem, která je základem pro smlouvu o užití díla na objednávku, jejíž použití je v divadelním prostředí časté. Nezbytné je...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to deal with copyright law institutes which are applied in a theatre field. It is important to bear in mind that there is not special legal regulation of copyright law when it comes to the theatre field. The reason is most likely because of diversity within art, which is not easy to be covered by legal regulations. Also there is not enough space for theatre field as it is necessary in Czech copyright law. Another goal of this thesis is to provide audience from theatre field with information included in this work. That fact was also taken into account. Besides introduction and conclusion the thesis is devided into ten chapters. Firstly there is a list of theoretical terms which are essential for understanding the thesis and later there is analysis of specific institutes. Introducing chapter number two defines list of theoretical terms from both theatre and copyright law field. Only a few of them are explained for easier understanding of following chapters. Third chapter deals with license agreements, as it is essential term in copyright law field. Fourth chapter introduces contracts of work and consists of two subchapters. First subchapter provides information about contracts of work with intangible result which is base for second subchapter contract of ordered work. It...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.identifier.lisID990021063610106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV