Show simple item record

The use of winter activities and games in nature and their impact on the social dynamics of adolescents
dc.contributor.advisorKalkusová, Lucie
dc.creatorProvazníková, Marika
dc.date.accessioned2017-05-31T22:51:05Z
dc.date.available2017-05-31T22:51:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74660
dc.description.abstractCíle: Cílem práce je posoudit účinek dvouměsíčního programu využívajícího hry a aktivity v přírodě na sociální vztahy ve skupině dospívajících. Metody: Výzkumný soubor tvořil 17 dívek ve věku 13 a 14 let. Dívky byly rozděleny do dvou skupin. Skupina s intervenčním programem absolvovala dvouměsíční lyžařský výcvik s dodatečnými prvky aktivit a her v zimní přírodě. V kontrolní skupině proběhl klasický lyžařský výcvik. Sociální vztahy ve skupině byly posuzovány na základě dotazníkového šetření pomocí sociometrické ratingové metody Třídní kompas, metody preferenčního záznamu a sociometrických otázek. Výsledky: Ve skupině s intervenčním programem na základě metody Třídní kompas bylo zaznamenáno 27 pozitivních voleb, co se týče sympatií a vlivu v prvním dotazování, 23 ve druhém a 30 ve třetím. Bodová hodnota vzájemných sympatií podle preferenčního záznamu klesla z 461 na 419 bodů a ve třetím dotazování znovu vzrostla na 450 bodů. U první sociometrické otázky hodnoty indexu sociální soudržnosti klesaly z 0,81 na 0,67 a 0,31, u druhé byl zaznamenán nárůst 0,28 na 0,58 a poté pokles na 0,33. V kontrolní skupině, kde probíhala normální výuka lyžování, byly změny minimální. Počet 28 odevzdaných voleb podle metody Třídního kompasu se v druhém dotazování opakoval, po třech měsících klesl na hodnotu 26....cs_CZ
dc.description.abstractAims: The aim is to assess the effect of the two-month program using games and activities in the nature of social relationships in a group of adolescents. Methods: The research group consisted of 17 girls aged 13 and 14 years. The girls were divided into two groups. The group intervention program completed a two-month ski lessons with additional features activities and games in the winter nature. In the control group ran a classic ski training. Social relations in the group were assessed based on the survey using sociometric rating method Class compass, preferential methods of recording and sociometric questions. Results: In the group with the program based on the method class compass was recorded 27 positive choices regarding sympathy and influence in the first polling, 23 in the second and 30 in the third. The point value of mutual sympathy by preferential entry fell from 461 to 419 points and third interviews increased again to 450 points. For the first sociometric questions of social cohesion index value decreased from 0.81 to 0.67 and 0.31, the second was an increase of 0.28 to 0.58, and then drop to 0.33. In the control group, which carried a normal ski school lessons, the changes were minimal. Number 28 cast options according to the method of class compass in the second polling repeated...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectAktivity a hry v zimní příroděcs_CZ
dc.subjectsociometriecs_CZ
dc.subjectdospívající mládežcs_CZ
dc.subjectsociální skupinycs_CZ
dc.subjectsociální dynamikacs_CZ
dc.subjectWinter activities and games in natureen_US
dc.subjectsociometryen_US
dc.subjectadolescenten_US
dc.subjectsocial groupsen_US
dc.subjectsocial dynamicsen_US
dc.titleVyužití aktivit a her v zimní přírodě a jejich dopad na sociální dynamiku dospívajícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-09
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId168745
dc.title.translatedThe use of winter activities and games in nature and their impact on the social dynamics of adolescentsen_US
dc.contributor.refereeVomáčko, Ladislav
dc.identifier.aleph002102854
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v příroděcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCíle: Cílem práce je posoudit účinek dvouměsíčního programu využívajícího hry a aktivity v přírodě na sociální vztahy ve skupině dospívajících. Metody: Výzkumný soubor tvořil 17 dívek ve věku 13 a 14 let. Dívky byly rozděleny do dvou skupin. Skupina s intervenčním programem absolvovala dvouměsíční lyžařský výcvik s dodatečnými prvky aktivit a her v zimní přírodě. V kontrolní skupině proběhl klasický lyžařský výcvik. Sociální vztahy ve skupině byly posuzovány na základě dotazníkového šetření pomocí sociometrické ratingové metody Třídní kompas, metody preferenčního záznamu a sociometrických otázek. Výsledky: Ve skupině s intervenčním programem na základě metody Třídní kompas bylo zaznamenáno 27 pozitivních voleb, co se týče sympatií a vlivu v prvním dotazování, 23 ve druhém a 30 ve třetím. Bodová hodnota vzájemných sympatií podle preferenčního záznamu klesla z 461 na 419 bodů a ve třetím dotazování znovu vzrostla na 450 bodů. U první sociometrické otázky hodnoty indexu sociální soudržnosti klesaly z 0,81 na 0,67 a 0,31, u druhé byl zaznamenán nárůst 0,28 na 0,58 a poté pokles na 0,33. V kontrolní skupině, kde probíhala normální výuka lyžování, byly změny minimální. Počet 28 odevzdaných voleb podle metody Třídního kompasu se v druhém dotazování opakoval, po třech měsících klesl na hodnotu 26....cs_CZ
uk.abstract.enAims: The aim is to assess the effect of the two-month program using games and activities in the nature of social relationships in a group of adolescents. Methods: The research group consisted of 17 girls aged 13 and 14 years. The girls were divided into two groups. The group intervention program completed a two-month ski lessons with additional features activities and games in the winter nature. In the control group ran a classic ski training. Social relations in the group were assessed based on the survey using sociometric rating method Class compass, preferential methods of recording and sociometric questions. Results: In the group with the program based on the method class compass was recorded 27 positive choices regarding sympathy and influence in the first polling, 23 in the second and 30 in the third. The point value of mutual sympathy by preferential entry fell from 461 to 419 points and third interviews increased again to 450 points. For the first sociometric questions of social cohesion index value decreased from 0.81 to 0.67 and 0.31, the second was an increase of 0.28 to 0.58, and then drop to 0.33. In the control group, which carried a normal ski school lessons, the changes were minimal. Number 28 cast options according to the method of class compass in the second polling repeated...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ
dc.identifier.lisID990021028540106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV