Zobrazit minimální záznam

Forest schools in Liberec region
dc.contributor.advisorTurčová, Ivana
dc.creatorŠtěpánková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-31T22:50:54Z
dc.date.available2017-05-31T22:50:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74659
dc.description.abstractNázev: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí zmapováním lesních klubů a lesních mateřských škol v Libereckém kraji z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování lesních mateřských škol a lesních klubů v Libereckém kraji. Dále získání konkrétních informací o fungování a pedagogické činnosti těchto LMŠ a lesních klubů v Libereckém kraji pomocí polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky: Zpracování literatury vztahující se k předškolní pedagogice, alternativním pedagogickým směrům a lesní mateřské škole nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s pedagogy jednotlivých lesních mateřských škol či klubů v Libereckém kraji, jsem získala potřebné informace. Fungování LMŠ a klubů je v mnoha ohledech odlišné. Otevírací doba školek je od 7:00 do 17:00. Využívají pedagogické směry waldorfský a montessori, ale pouze jako inspiraci. Režim dne se liší, avšak pomůcky, které používají, jsou podobné a pocházejí z přírody. Všichni respondenti mají kladný vztah k přírodě a vnímají její pozitivní vliv na děti. Velmi zásadní závěrečná informace je, že se mění způsob výchovy od autoritativní k liberální, mění se společnost a LMŠ či lesní kluby rodiče vítají. Klíčová slova: vzdělání, alternativní pedagogické směry, vztahy s přírodou, lesní...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The importance of nature as a learning environment by mapping forest clubs and forest kindergartens in the Liberec region from from the point of view of educators. Objective: The aim of my thesis is to map forest kindergartens and forest clubs in the Liberec region. Further, by using semi-structured interviews to obtain specific information about the operation and educational activities of the forest kindergartens and clubs in the district. Results: Literature about pre-school pedagogy, alternative ways of education, forest kindergartens gave us insights into the topic. From semi-structured interviews that I conducted with various teachers of forest kindergartens or clubs in the Liberec region, I received necessary information. The functioning of forest kindergartens and forest clubs is different in many ways. Opening hours of kindergartens are about 7:00 to 17:00. Their approach to children is inspired by Waldorf and Montessori pedagogy. The timetable of the day differs, but the materials they use are similar and come from nature. All respondents mentioned that parents cooperate with them. It was evident that all of them have good relationship to nature and see its positive influence on children. Crucial final information is that the way of education changes from authoritarian to liberal,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectalternativní pedagogické směrycs_CZ
dc.subjectvztahy s přírodoucs_CZ
dc.subjectlesní mateřská školacs_CZ
dc.subjectLibereccs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectvýznam přírodycs_CZ
dc.subjectprovozcs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectalternative educational guidelinesen_US
dc.subjectrelations with natureen_US
dc.subjectforest kindergartenen_US
dc.subjectLiberecen_US
dc.subjectteacher interviewen_US
dc.subjectthe importance of natureen_US
dc.subjectoperationen_US
dc.titleZmapování lesních mateřských školek v Libereckém krajics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-09
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId161996
dc.title.translatedForest schools in Liberec regionen_US
dc.contributor.refereeFrainšic, Michal
dc.identifier.aleph002102853
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v příroděcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí zmapováním lesních klubů a lesních mateřských škol v Libereckém kraji z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování lesních mateřských škol a lesních klubů v Libereckém kraji. Dále získání konkrétních informací o fungování a pedagogické činnosti těchto LMŠ a lesních klubů v Libereckém kraji pomocí polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky: Zpracování literatury vztahující se k předškolní pedagogice, alternativním pedagogickým směrům a lesní mateřské škole nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s pedagogy jednotlivých lesních mateřských škol či klubů v Libereckém kraji, jsem získala potřebné informace. Fungování LMŠ a klubů je v mnoha ohledech odlišné. Otevírací doba školek je od 7:00 do 17:00. Využívají pedagogické směry waldorfský a montessori, ale pouze jako inspiraci. Režim dne se liší, avšak pomůcky, které používají, jsou podobné a pocházejí z přírody. Všichni respondenti mají kladný vztah k přírodě a vnímají její pozitivní vliv na děti. Velmi zásadní závěrečná informace je, že se mění způsob výchovy od autoritativní k liberální, mění se společnost a LMŠ či lesní kluby rodiče vítají. Klíčová slova: vzdělání, alternativní pedagogické směry, vztahy s přírodou, lesní...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The importance of nature as a learning environment by mapping forest clubs and forest kindergartens in the Liberec region from from the point of view of educators. Objective: The aim of my thesis is to map forest kindergartens and forest clubs in the Liberec region. Further, by using semi-structured interviews to obtain specific information about the operation and educational activities of the forest kindergartens and clubs in the district. Results: Literature about pre-school pedagogy, alternative ways of education, forest kindergartens gave us insights into the topic. From semi-structured interviews that I conducted with various teachers of forest kindergartens or clubs in the Liberec region, I received necessary information. The functioning of forest kindergartens and forest clubs is different in many ways. Opening hours of kindergartens are about 7:00 to 17:00. Their approach to children is inspired by Waldorf and Montessori pedagogy. The timetable of the day differs, but the materials they use are similar and come from nature. All respondents mentioned that parents cooperate with them. It was evident that all of them have good relationship to nature and see its positive influence on children. Crucial final information is that the way of education changes from authoritarian to liberal,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ
dc.identifier.lisID990021028530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV