Zobrazit minimální záznam

University Ranking
dc.creatorHonsová, Pavlína
dc.date.accessioned2021-05-20T15:25:13Z
dc.date.available2021-05-20T15:25:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74577
dc.description.abstractPráce se zabývá univerzitními žebříčky. V teoretické části je krátce vymezena historie univerzitních žebříčků, dále způsob, jakým využívají žebříčky studenti a jakým univerzity. Teoretická část vymezuje oblasti kritiky z hlediska objektivity, zjednodušování a dalších problémů. Dalším tématem je pozice českých univerzit v rámci žebříčků. Jsou také představeny alternativy k žebříčkům vysokých škol. Následně je prezentován přehled významných světových žebříčků. V analytické části je podrobně předložena analýza tří nejvýznamnějších světových žebříčků a porovnání metodologických kritérií s dalšími třemi žebříčky. Dále je provedena korelační analýza tří nejvýznamnějších žebříčků na nejlepších padesáti univerzitách, na náhodném výběru padesáti univerzit a porovnání s dalšími třemi žebříčky. Na závěr je provedena korelační analýza pořadí v žebříčcích s výší školného, jako praktický příklad důsledků univerzitních žebříčků.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the University Rankings. In the theoretical part there is a brief introduction into the history of the University Rankings followed by the manner in which the University Rankings are used by students and universities. The theoretical part then defines the areas of criticism regarding objectivity, simplifications and other problems. Another topic is the position of the Czech universities within the rankings. Then the alternatives to the rankings are presented. Subsequently the overview of the significant rankings is introduced. In the analytical part there is a detailed analysis of the three most important global rankings and a comparison of methodological criteria with other three rankings. Then a correlation analysis of the three most important rankings is performed on the first fifty universities and on a random selection of fifty universities. A comparison with other three rankings is offered. This is followed by a correlation analysis of the university rankings and the tuition as a practical example of the application.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŽebříčky vysokých školcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-11-14
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186216
dc.title.translatedUniversity Rankingen_US
dc.identifier.aleph002123876
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá univerzitními žebříčky. V teoretické části je krátce vymezena historie univerzitních žebříčků, dále způsob, jakým využívají žebříčky studenti a jakým univerzity. Teoretická část vymezuje oblasti kritiky z hlediska objektivity, zjednodušování a dalších problémů. Dalším tématem je pozice českých univerzit v rámci žebříčků. Jsou také představeny alternativy k žebříčkům vysokých škol. Následně je prezentován přehled významných světových žebříčků. V analytické části je podrobně předložena analýza tří nejvýznamnějších světových žebříčků a porovnání metodologických kritérií s dalšími třemi žebříčky. Dále je provedena korelační analýza tří nejvýznamnějších žebříčků na nejlepších padesáti univerzitách, na náhodném výběru padesáti univerzit a porovnání s dalšími třemi žebříčky. Na závěr je provedena korelační analýza pořadí v žebříčcích s výší školného, jako praktický příklad důsledků univerzitních žebříčků.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the University Rankings. In the theoretical part there is a brief introduction into the history of the University Rankings followed by the manner in which the University Rankings are used by students and universities. The theoretical part then defines the areas of criticism regarding objectivity, simplifications and other problems. Another topic is the position of the Czech universities within the rankings. Then the alternatives to the rankings are presented. Subsequently the overview of the significant rankings is introduced. In the analytical part there is a detailed analysis of the three most important global rankings and a comparison of methodological criteria with other three rankings. Then a correlation analysis of the three most important rankings is performed on the first fifty universities and on a random selection of fifty universities. A comparison with other three rankings is offered. This is followed by a correlation analysis of the university rankings and the tuition as a practical example of the application.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021238760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV