Finská škola a typologická klasifikace folklorní prózy
The Finnish School and Typological Classification of Folk Narrative
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74550Identifikátory
SIS: 154535
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janeček, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
historicko-geografická metoda, motiv, typ, AT klasifikace, folklorní próza, Antti Aarne, Stith ThompsonKlíčová slova (anglicky)
historic-geographic method, motif, type, Aarne-Thompson classification system, folk narrative, Antti Aarne, Stith Thompson(česky) Diplomová práce detailně mapuje počátky finské vědecké folkloristiky, které jsou spjaty s utvářením tzv. finské školy ve folkloristice a vznikem historicko- geografické metody. Vymezuje její specifika, teoretická východiska i praktické aplikace. Dále se práce zabývá prací finské folkloristky Satu Apo, která pro studium folklorní prózy využila emickou jednotku a vlastní systém strukturální klasifikace.
(in English) The Master's Thesis surveys the origins of academic folkloristics in Finland characterised by the birth of so called Finnish school of folkloristics and historic- geographic method. It breaks downs the method's specifics, theoretical starting points and practical applications. The thesis is also concerned with the work of Finnish folklorist Satu Apo who uses emic units and her own structural classification for studying folk narrative.