Show simple item record

Aktuální trendy ve výuce poslechu
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorVognarová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-31T22:07:13Z
dc.date.available2017-05-31T22:07:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74534
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá současnými trendy ve výce poslechu tak jak jsou prezentovány v řadě článků publikovaných v různých žurnálech a především v knize Johna Fielda: Listening in the Language Classroom, který prosazuje přístup orientovaný na proces. Cílem práce je zjistit zda se tato nová metodologická doporučení dostávají do běžné praxe v učebnách pomocí analýzy několika často používaných jazykových učebnic. Přístup k výuce poslechu se vyvíjel jako součást metod používaných pro výuku cizích jazyků po mnoho let a postupoval od jazykové schopnosti naprosto přehlížené přes schopnost spíše opomíjenou až do dnešní pozice, kdy způsobuje vážné problémy řadě studentů, kteří si stěžují na to, že mluvčí na nahrávkách mluví příliš rychle nebo že nerozumí každému jednotlivému slovu. Často se také stává, že se studentům podaří zvládnout poslech v rámci jazykových učeben, naučí se poradit si s typickými poslechovými cvičeními a rozumět svým učitelům a spolužákům, ale když jsou pak konfrontováni s poslechem v běžném životě mimo učebnu, často mají pocit, že narazili do zdi, kterou nejsou schopni překonat. Praktická část práce je založena na analýze poslechových cvičení v prvních a nejnovějších edicích několika běžně používaných učebnic a představuje detailní typologii těchto cvičení, která vychází z...cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis is concerned with the current trends in teaching listening as they have been presented through a number of articles in various journals and mainly in the book by John Field: Listening in the Language Classroom who urges for a process approach, and ascertaining if these new methodological recommendations are finding their way into the classroom practice nowadays through an analysis of a number of frequently used language textbooks. The approach to teaching listening has been developing as a part of many methods used for teaching foreign languages over the years and it has gone from a completely omitted skill through a position of a rather neglected one up to its today status of causing major problems to students who complain that the speakers on the recordings speak too fast or that they cannot understand every single word. It is often the case that students manage to master listening in the confines of the language classroom, learn to cope with typical textbook listening exercises and understand their teachers and classmates, but when confronted with real-life listening outside the classroom, they frequently run into a kind of glasswall and are simply not able to deal with it. The analytical part is based on the analysis of the listening exercises in the very first and newest...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka poslechucs_CZ
dc.subjecttypologie poslechových cvičenícs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectteaching listeningen_US
dc.subjecttypology of listening exercisesen_US
dc.subjecttextbook analysisen_US
dc.titleCurrent trends in teaching listeningen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId133443
dc.title.translatedAktuální trendy ve výuce poslechucs_CZ
dc.contributor.refereeQuinn Novotná, Veronika
dc.identifier.aleph002107165
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá současnými trendy ve výce poslechu tak jak jsou prezentovány v řadě článků publikovaných v různých žurnálech a především v knize Johna Fielda: Listening in the Language Classroom, který prosazuje přístup orientovaný na proces. Cílem práce je zjistit zda se tato nová metodologická doporučení dostávají do běžné praxe v učebnách pomocí analýzy několika často používaných jazykových učebnic. Přístup k výuce poslechu se vyvíjel jako součást metod používaných pro výuku cizích jazyků po mnoho let a postupoval od jazykové schopnosti naprosto přehlížené přes schopnost spíše opomíjenou až do dnešní pozice, kdy způsobuje vážné problémy řadě studentů, kteří si stěžují na to, že mluvčí na nahrávkách mluví příliš rychle nebo že nerozumí každému jednotlivému slovu. Často se také stává, že se studentům podaří zvládnout poslech v rámci jazykových učeben, naučí se poradit si s typickými poslechovými cvičeními a rozumět svým učitelům a spolužákům, ale když jsou pak konfrontováni s poslechem v běžném životě mimo učebnu, často mají pocit, že narazili do zdi, kterou nejsou schopni překonat. Praktická část práce je založena na analýze poslechových cvičení v prvních a nejnovějších edicích několika běžně používaných učebnic a představuje detailní typologii těchto cvičení, která vychází z...cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis is concerned with the current trends in teaching listening as they have been presented through a number of articles in various journals and mainly in the book by John Field: Listening in the Language Classroom who urges for a process approach, and ascertaining if these new methodological recommendations are finding their way into the classroom practice nowadays through an analysis of a number of frequently used language textbooks. The approach to teaching listening has been developing as a part of many methods used for teaching foreign languages over the years and it has gone from a completely omitted skill through a position of a rather neglected one up to its today status of causing major problems to students who complain that the speakers on the recordings speak too fast or that they cannot understand every single word. It is often the case that students manage to master listening in the confines of the language classroom, learn to cope with typical textbook listening exercises and understand their teachers and classmates, but when confronted with real-life listening outside the classroom, they frequently run into a kind of glasswall and are simply not able to deal with it. The analytical part is based on the analysis of the listening exercises in the very first and newest...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV