dc.contributor.advisor | Havelková, Tereza | |
dc.creator | Voráčková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T08:47:30Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T08:47:30Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74373 | |
dc.description.abstract | This BA thesis aims to inform Czech musicological circles about the current theoretical debate on female voice. Employing the method of close reading, the author introduces selected texts and reflections on the female voice, using phenomenology, feminist theory or psychoanalysis as a theoretical background. Last, but not least, the thesis provides an impetus to think about female voice in the context of contemporary music, which, with its frequent use of vocalisation without lyrics, is especially pertinent to the aforementioned debate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl seznámit českou muzikologickou obec s probíhající teoretickou debatou o ženském hlase. Pomocí metody close reading neboli důkladného čtení autorka představuje vybrané texty a konkrétní úvahy o ženském hlase, vycházející z teoretického zázemí fenomenologie, feministické teorie či psychoanalýzy. V neposlední řadě práce dává podnět k uvažování o ženském hlase v rámci soudobé hudby, která často předpokládá práci s hlasem bez textu. Tím je relevantní pro zmíněnou debatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | female voice | en_US |
dc.subject | theory | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | feminism | en_US |
dc.subject | post-structuralism | en_US |
dc.subject | psychoanalysis | en_US |
dc.subject | contemporary vocal music | en_US |
dc.subject | ženský hlas | cs_CZ |
dc.subject | teorie | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | feminismus | cs_CZ |
dc.subject | poststrukturalismus | cs_CZ |
dc.subject | psychoanalýza | cs_CZ |
dc.subject | soudobá vokalita | cs_CZ |
dc.title | Ženský hlas v současné teorii | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-05 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 166283 | |
dc.title.translated | The Female Voice in Contemporary Theory | en_US |
dc.contributor.referee | Kolářová, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 002110249 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda - Italianistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology - Italianistic | en_US |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda - Italianistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology - Italianistic | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl seznámit českou muzikologickou obec s probíhající teoretickou debatou o ženském hlase. Pomocí metody close reading neboli důkladného čtení autorka představuje vybrané texty a konkrétní úvahy o ženském hlase, vycházející z teoretického zázemí fenomenologie, feministické teorie či psychoanalýzy. V neposlední řadě práce dává podnět k uvažování o ženském hlase v rámci soudobé hudby, která často předpokládá práci s hlasem bez textu. Tím je relevantní pro zmíněnou debatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This BA thesis aims to inform Czech musicological circles about the current theoretical debate on female voice. Employing the method of close reading, the author introduces selected texts and reflections on the female voice, using phenomenology, feminist theory or psychoanalysis as a theoretical background. Last, but not least, the thesis provides an impetus to think about female voice in the context of contemporary music, which, with its frequent use of vocalisation without lyrics, is especially pertinent to the aforementioned debate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Zdrálek, Vít | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021102490106986 | |