Show simple item record

The Female Voice in Contemporary Theory
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorVoráčková, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-25T08:47:30Z
dc.date.available2021-03-25T08:47:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74373
dc.description.abstractThis BA thesis aims to inform Czech musicological circles about the current theoretical debate on female voice. Employing the method of close reading, the author introduces selected texts and reflections on the female voice, using phenomenology, feminist theory or psychoanalysis as a theoretical background. Last, but not least, the thesis provides an impetus to think about female voice in the context of contemporary music, which, with its frequent use of vocalisation without lyrics, is especially pertinent to the aforementioned debate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce si klade za cíl seznámit českou muzikologickou obec s probíhající teoretickou debatou o ženském hlase. Pomocí metody close reading neboli důkladného čtení autorka představuje vybrané texty a konkrétní úvahy o ženském hlase, vycházející z teoretického zázemí fenomenologie, feministické teorie či psychoanalýzy. V neposlední řadě práce dává podnět k uvažování o ženském hlase v rámci soudobé hudby, která často předpokládá práci s hlasem bez textu. Tím je relevantní pro zmíněnou debatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfemale voiceen_US
dc.subjecttheoryen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectpost-structuralismen_US
dc.subjectpsychoanalysisen_US
dc.subjectcontemporary vocal musicen_US
dc.subjectženský hlascs_CZ
dc.subjectteoriecs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectpoststrukturalismuscs_CZ
dc.subjectpsychoanalýzacs_CZ
dc.subjectsoudobá vokalitacs_CZ
dc.titleŽenský hlas v současné teoriics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-05
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166283
dc.title.translatedThe Female Voice in Contemporary Theoryen_US
dc.contributor.refereeKolářová, Kateřina
dc.identifier.aleph002110249
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební věda - Italianistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicology - Italianisticen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební věda - Italianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicology - Italianisticen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce si klade za cíl seznámit českou muzikologickou obec s probíhající teoretickou debatou o ženském hlase. Pomocí metody close reading neboli důkladného čtení autorka představuje vybrané texty a konkrétní úvahy o ženském hlase, vycházející z teoretického zázemí fenomenologie, feministické teorie či psychoanalýzy. V neposlední řadě práce dává podnět k uvažování o ženském hlase v rámci soudobé hudby, která často předpokládá práci s hlasem bez textu. Tím je relevantní pro zmíněnou debatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis BA thesis aims to inform Czech musicological circles about the current theoretical debate on female voice. Employing the method of close reading, the author introduces selected texts and reflections on the female voice, using phenomenology, feminist theory or psychoanalysis as a theoretical background. Last, but not least, the thesis provides an impetus to think about female voice in the context of contemporary music, which, with its frequent use of vocalisation without lyrics, is especially pertinent to the aforementioned debate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantZdrálek, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV