Show simple item record

Užití významových vztahů při vyjadřování jazykového humoru: analýza TV seriálů
dc.contributor.advisorMatuchová, Klára
dc.creatorKopicová, Linda
dc.date.accessioned2017-05-31T21:09:31Z
dc.date.available2017-05-31T21:09:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74241
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on sense relations, the syntagmatic and the paradigmatic axis, and their use in expressing language humour. The analysis was carried out in a corpus extracted from the TV series Friends and How I Met Your Mother. It strives to answer the question whether the sitcoms display the same number of comical incidences both in the first and the last season. Furthermore, it sheds some light on the linguistic realizations employed and the way they operate to trigger laughter. Finally, the thesis provides an insight into the universal tendencies of humour realizations and their reflection in the amassed data.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJazyková komikacs_CZ
dc.subjectParadigmatická osacs_CZ
dc.subjectSyntagmatická osacs_CZ
dc.subjectKolokacecs_CZ
dc.subjectIdiomcs_CZ
dc.subjectPolysémiecs_CZ
dc.subjectHomonymumcs_CZ
dc.subjectSynonymumcs_CZ
dc.subjectAntonymumcs_CZ
dc.subjectHyponymumcs_CZ
dc.subjectHomofoncs_CZ
dc.subjectDvojsmyslcs_CZ
dc.subjectSlovní hříčkacs_CZ
dc.subjectTelevizní seriál,Přátelécs_CZ
dc.subjectJak jsem poznal vaši matkucs_CZ
dc.subjectLanguage humouren_US
dc.subjectSense relationsen_US
dc.subjectParadigmatic axisen_US
dc.subjectSyntagmatic axisen_US
dc.subjectAxial clashen_US
dc.subjectCollocationen_US
dc.subjectIdiomen_US
dc.subjectPolysemyen_US
dc.subjectHomonymyen_US
dc.subjectSynonymen_US
dc.subjectAntonymen_US
dc.subjectHyponymen_US
dc.subjectHomophoneen_US
dc.subjectAmbiguityen_US
dc.subjectWord playen_US
dc.subjectPunen_US
dc.subjectTV seriesen_US
dc.subjectFriendsen_US
dc.subjectHow I Met Your Motheren_US
dc.titleUse of Sense Relations in Expressing Language Humour: TV Series Analysisen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-26
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId158622
dc.title.translatedUžití významových vztahů při vyjadřování jazykového humoru: analýza TV seriálůcs_CZ
dc.contributor.refereeVít, Radek
dc.identifier.aleph002090102
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on sense relations, the syntagmatic and the paradigmatic axis, and their use in expressing language humour. The analysis was carried out in a corpus extracted from the TV series Friends and How I Met Your Mother. It strives to answer the question whether the sitcoms display the same number of comical incidences both in the first and the last season. Furthermore, it sheds some light on the linguistic realizations employed and the way they operate to trigger laughter. Finally, the thesis provides an insight into the universal tendencies of humour realizations and their reflection in the amassed data.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020901020106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV