Jednotná vizuální identita škol
Unified visual identity of schools
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74202Identifiers
Study Information System: 166550
Collections
- Kvalifikační práce [16871]
Author
Advisor
Referee
Neumajer, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
vizuální, identita, corporate, logo, designKeywords (English)
visual, identity, corporate, logo, designNÁZEV PRÁCE: Jednotná vizuální identita škol AUTOR: Martin Hejna KATEDRA: Informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Stanislav Lustig ABSTRAKT: Bakalářská práce "Jednotná vizuální identita škol" se věnuje problematice vizuální prezentace českých základních a středních škol. Teoretická část přibližuje téma jednotné vizuální identity, popisuje její důležité prvky a fáze tvorby. Tento oddíl práce je napsán tak, aby mohl sloužit jako manuál nebo pro správné vytvoření jednotné vizuální identity. Přiblížena je také současná situace škol v této oblasti a její porovnání se zahraničím. Empirická část mapuje existenci jednotné vizuální identity na základních a středních školách v České republice, míru jejího používání, znalost této problematiky a problémy spojené s jejím vytvořením. Výzkumné šetření zahrnuje 7 individuálních hloubkových rozhovorů s vedením základních a středních škol. Na závěr přidáváme návrh na ročníkovou práci studentů v rámci hodin IT. KLÍČOVÁ SLOVA: vizuální, identita, corporate, logo, design
TITLE: Unified visual identity of schools AUTHOR: Martin Hejna DEPARTMENT: Information technology and education SUPERVISOR: Mgr. Stanislav Lustig ABSTRACT: Bachelor thesis "Unified visual identity of schools" deals with a visual presentation of elementary and secondary schools. Theoretical part explains a subject of the unified visual identity of schools and describes fundamental parts and phases of the creation. This section is written in the way it can serve as a manual for a right creation of the unified visual identity. On top of that, current situation of schools in this regard is thoroughly described and compared with international peers. Empiric part examines the existence of the unified visual identity at elementary and secondary schools in the Czech Republic, the extent of a use, knowledge of this topic and potential problems with its creation. Research investigation includes 7 individual deep-dive with directorate of elementary and secondary schools. In the appendix section, we attach suggested student project that can be done during IT lessons. KEYWORDS: visual, identity, corporate, logo, design