Show simple item record

Positive aspects of depressive disorder on social cognition
dc.contributor.advisorPreiss, Marek
dc.creatorBeránková, Justýna
dc.date.accessioned2017-05-31T20:49:00Z
dc.date.available2017-05-31T20:49:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74134
dc.description.abstractCílem této práce je předložit netradiční pohled na depresivní onemocnění, jak ho vnímají evoluční psychologové. Důraz je kladen na nedávné výzkumy, které se zabývají pozitivním vlivem smutné nálady a depresivní poruchy na sociální kognici. Na zahraniční studie navazuje vlastní kvantitativní výzkum. Výzkumná skupina jedinců s hlavní diagnózou deprese (n = 41) a kontrolní skupina (n = 41) byla vyšetřena stupnicí Montgomeryho a Åsbergové, Beckovou sebeposuzovací škálou depresivity pro dospělé, Schwartzovou škálou a dvěma originálními metodami, které vznikly pro účel tohoto výzkumu. Metody obsahují videonahrávky - Pravda nebo lež a Schůzka na slepo, které se zaměřují na schopnost participantů odhadnout danou sociální situaci. V práci nebyl zjištěný statisticky významný rozdíl mezi výzkumnou a kontrolní skupinou v úlohách zaměřených na sociální kognici. Výkon obou skupin je zcela srovnatelný.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to present an unusual view on depressive disorder from the perspective of evolutionary psychologists. Recent studies which are engaged in a positive impact of sad mood and depressive disorder on social cognition are presented. These studies are followed by our own quantitative research. Research group of patients with primary diagnosis of depression (n = 41) and control group (n = 41) were examined by Montgomery and Åsberg Depression Rating Scale, Beck Depression Inventory, Schwartz scale and two original methods, that were created for the purpose of this research. Methods include two videotapes - True or False and Speed Dating which focus on the ability of participants to estimate the given social situation. There was no statistically significant difference between the research and the control group in tasks focused on social cognition. The performance of both groups is comparable.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdepresivní poruchacs_CZ
dc.subjectevolucecs_CZ
dc.subjectanalyticko-ruminační teoriecs_CZ
dc.subjectsociální kognicecs_CZ
dc.subjectdepressive disorderen_US
dc.subjectevolutionen_US
dc.subjectanalytical rumination theoryen_US
dc.subjectsocial cognitionen_US
dc.titlePozitivní aspekty depresivní poruchy na sociální kognicics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162682
dc.title.translatedPositive aspects of depressive disorder on social cognitionen_US
dc.contributor.refereeBartošková, Magda
dc.identifier.aleph002090335
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je předložit netradiční pohled na depresivní onemocnění, jak ho vnímají evoluční psychologové. Důraz je kladen na nedávné výzkumy, které se zabývají pozitivním vlivem smutné nálady a depresivní poruchy na sociální kognici. Na zahraniční studie navazuje vlastní kvantitativní výzkum. Výzkumná skupina jedinců s hlavní diagnózou deprese (n = 41) a kontrolní skupina (n = 41) byla vyšetřena stupnicí Montgomeryho a Åsbergové, Beckovou sebeposuzovací škálou depresivity pro dospělé, Schwartzovou škálou a dvěma originálními metodami, které vznikly pro účel tohoto výzkumu. Metody obsahují videonahrávky - Pravda nebo lež a Schůzka na slepo, které se zaměřují na schopnost participantů odhadnout danou sociální situaci. V práci nebyl zjištěný statisticky významný rozdíl mezi výzkumnou a kontrolní skupinou v úlohách zaměřených na sociální kognici. Výkon obou skupin je zcela srovnatelný.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to present an unusual view on depressive disorder from the perspective of evolutionary psychologists. Recent studies which are engaged in a positive impact of sad mood and depressive disorder on social cognition are presented. These studies are followed by our own quantitative research. Research group of patients with primary diagnosis of depression (n = 41) and control group (n = 41) were examined by Montgomery and Åsberg Depression Rating Scale, Beck Depression Inventory, Schwartz scale and two original methods, that were created for the purpose of this research. Methods include two videotapes - True or False and Speed Dating which focus on the ability of participants to estimate the given social situation. There was no statistically significant difference between the research and the control group in tasks focused on social cognition. The performance of both groups is comparable.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020903350106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV